Miten ruoan hinnat voi edelleen nousta jatkuvasti?
Joka viikko huomaa Prismassa käydessä, että tuotteiden hintoja hilataan ylöspäin. Varsinkin juustot, vessapaperi/talouspaperi, kananmunat ym niin ihan viikkotasolla hintoja nostetaan 20-60 senttiä.
Onko muut huomanneet edelleen samaa? Luulin jo, että isoimmat hintojen korotukset olisi takana päin..
Kommentit (296)
Vierailija kirjoitti:
Jos suomalaiset vaikka vähän pääsis laihtumaan, kun ei ole enää varaa ostaa ruokaa......
Ei vaiskaan. Mutta totta se on, että hinnat kun nousee, niin ostetaan sitten vähemmän ja entistä halvempia tuotteita. Kauppiashan siinä lopulta itse kärsii. Ja hyvä, että ahneudesta ropisee asianmukainen "palkka".
Olen lihonnut useamman kilon syksyn jälkeen kun kasvikset on jääneet vähemmälle.
Tiedättekö minkä hinta ei ole noussut koko aikana? Olutta saa lähi tokmannistani yhä samaan hintaan kuin kolme vuotta sitten. 5.5 volttinen pilsneri on jopa laskenut hinnaltaan pari senttiä. On se kumma kun ei näy mitenkään tuotantokulujen kasvu vai olisiko ideana se, että kansa alkaa syödä roskaa ja turruttaa itsensä alkoholilla?
Kannatannnn kirjoitti:
Kannatan tuota ostolakloehdotusta vuoroviikoin, muuten ei tähän ahneuteen tule muutosta.
Hyvä idea. Miten olisi kiertävä viikko systeemi? Parittomat viikot K ryhmä ja parilliset S ryhmä?
Vierailija kirjoitti:
Ostan vessapaperia ehkä kerran vuodessa tai kahdessa. Ei ole merkitystä maksaako 5e vai 10e se pussi. Ikävää se varmaan on niille jotka vetää rullan per päivä, naisilla yleistä tuhlata paperia.
Sitä se tekee kun ei ole penistä. Joka kerta pitää pyyhkiä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä on ihan karannut käsistä tuo hintojen nousu. Pakkohan palkkojenkin on kohta alkaa nousta, koska keskituloisetkin joutuvat pian elämään kädestä suuhun. Työttömyys sitä mukaa kasvaa, kun monet palveluntuottajat joutuvat lopettamaan, koska ei riitä tarpeeksi maksukykyisiä asiakkaita.
Itse olen varhaiskasvatuksen opettaja ja vaihdoin vuodenvaihteessa työpaikkaa lähemmäs kotia, koska ei ole enää varaa pitää kahta autoa perheessä. Lapset on kuitenkin ruokittava ja sähkölaskut maksettava.
Yksi kauppaketju irtisanoi jo 100.
Uudenkaupungin autotehtaalla on yt-neuvottelut, koskee 1000 henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä on ihan karannut käsistä tuo hintojen nousu. Pakkohan palkkojenkin on kohta alkaa nousta, koska keskituloisetkin joutuvat pian elämään kädestä suuhun. Työttömyys sitä mukaa kasvaa, kun monet palveluntuottajat joutuvat lopettamaan, koska ei riitä tarpeeksi maksukykyisiä asiakkaita.
Itse olen varhaiskasvatuksen opettaja ja vaihdoin vuodenvaihteessa työpaikkaa lähemmäs kotia, koska ei ole enää varaa pitää kahta autoa perheessä. Lapset on kuitenkin ruokittava ja sähkölaskut maksettava.
Se on ongelma, että vaikka ihmisellä on hyvä palkka, niin hän ei voi ottaa kuin yhden kestovärin kuukaudessa. Kaljut miehet ei parturissa käy ja 60 000 ihmistä kuolee vuodessa. Kokoomus vie ansiosidonnaisen ja ihmiset tasoittaa hiusten latvat kotona ja laittaa hiukset kiinni.
Kinkkusuikaleet törkeän kalliita. Pieni paketti yli 5 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperi ei ole ruokaa.
Eikö? Hups.. pitänee lopettaa sen mutustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudenkaupungin autotehtaalla on yt-neuvottelut, koskee 1000 henkeä.Se on ongelma, että vaikka ihmisellä on hyvä palkka, niin hän ei voi ottaa kuin yhden kestovärin kuukaudessa. Kaljut miehet ei parturissa käy ja 60 000 ihmistä kuolee vuodessa. Kokoomus vie ansiosidonnaisen ja ihmiset tasoittaa hiusten latvat kotona ja laittaa hiukset kiinni.
Toivotaan, että kokoomuslaiset pitää edes ravintolat pystyssä. Kai lääkärin rouva voi syödä 6 annosta kerralla.
Kuinka hyviä rikkaat on tekemään itse ruokaa, kun duunarit ei käy enää syömässä lounasruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on kuitenkin varaa maksaa ruuastaan vielä enemmän, on maita joissa asuu ihmisiä, joilla ei ole edes rahaa.
Suomi liittynee joku kaunis päivä näiden maiden seuraan. Täälläkin muuten asuu ihmisiä joilla ei ole rahaa.
Kaupat voisivat tehdä asialle jotain esim; lyhentää aukioloaikoja.
Ei minkään tarvii olla auki arkipyhinä tai sunnuntaisin.
Nämä palkat otetaan sitten kuluttajilta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hyviä rikkaat on tekemään itse ruokaa, kun duunarit ei käy enää syömässä lounasruokaa?
Koron noston tarkistuksia on joka päivä ihmisillä, riippuu milloin laina on otettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanotaan sata, että on varaa maksaa yhden pomon bonukset ja palkkiot sekä sijoittajille osinkoa ja vielä nostaa kaikkien aikojen voitot?
Kiinnikaupatklo17 kirjoitti:
Kaupan alalla saa 1300 netto kuukaudessa, kun tekee 30 tuntia joka viikko vuorotyötä.
Kokoomuksen mallilla ei saa soviteltua päivärahaa ja kokoomus leikkaa myös asumistuen.
Kiinnikaupatklo17 kirjoitti:
Klo.17? Hankaloittaisi monien perheellisten ja vuorotyöläisten elämää.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö minkä hinta ei ole noussut koko aikana? Olutta saa lähi tokmannistani yhä samaan hintaan kuin kolme vuotta sitten. 5.5 volttinen pilsneri on jopa laskenut hinnaltaan pari senttiä. On se kumma kun ei näy mitenkään tuotantokulujen kasvu vai olisiko ideana se, että kansa alkaa syödä roskaa ja turruttaa itsensä alkoholilla?
Ulkomaisten olutpullojen hinta on ainakin noussut hurjasti. Oma saunalemppari n. 40 %.
Kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka asunnosta jää.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka asunnosta jää.
Kuinka monella on työmotivaatiota, jos täytyy maksaa vuokraa+ velkaa sen takia, että naapureita irtisanottiin eikä heillä ollut yhtiölainaan rahaa.
Kela tuillakin elävien täytyy syödä.