Voiko wa viesteihin olla vastaamatta?
Nyt kyllä ärsyttää. Mulla on yks kaveri, aika ulkokehällä omassa elämässäni. Joskus aiemmin pidettiin yhteyttä ja se oli vastavuoroista. Nykyään homma menee lähinnä niin, että tämä tyyppi ottaa yhteyttä ja ehdottaa tapaamista viestittelyjen jlk (ei soittele) ja näitä tapaamisia ei koskaan tule.
Nyt hän taas otti yhteyttä ja lämpimäkseen kyseli kaikenlaista ja oli niin ja näin mukavana. Vastailin niitä näitä ja sitten taas hän ehdottaa voitaisiinko nähdä. Olin jälleen kerran tyhmänä taas aivan messissä, että toki, olisi ihana nähdä jne. No sitten jatkoviesteissä hän päättääkin asian jotenkuten niin, että palataan myöhemmin / kesällä asiaan :D Alkoi taas naurattaa, että ei helvattu, en koskaan opi.
Eli tyyppi haluaa pitää toisinaan yhteyttä, on hirmu kiinnostunut mun asioista ja sitten kun tavallaan saa tietoonsa "tarpeeksi" mun elämästä (siviilisääty jne) niin sitten hän taas ns.katoaa. Nyt tästä järkiintyneenä mietinkin, että voiko tällaisen ihmisen vaan ghostata? Mutta ei oikein kehtaa olla vastaamatta wa viesteihin, voi kehtaisitteko?
Oon sellainen tyyppi, että jos joku ottaa yhteyttä ja kyselee niitä näitä niin kyllä minä kerron. Ei ole mitään salaisuuksia tai mitään mitä en voisi kertoa. Mutta tulee todella tyhmä fiilis, kun huomaa, että toinen vaan utelee ja se on sitten siinä, kun tarpeeksi tietoa saa itselleen.
Onko teillä vastaavia kokemuksia?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
Kun hän ehdottaa tapaamista, sano että käy huomenna klo 16 jälkeen ja perjantaina 12 eteenpäin loppupäivän. Mikä noista sopii sulle?
Eli et jätä roikkumaan sitä tapaamista, vaan clousaat diilin antamalla pari vaihtoehtoa joista valita.
Juurikin näin!
Näin olen siis aikoinaan tehnyt, innokkaana ehdottanut seuraavalle viikolle jne mutta hän on sen jotenkin ohittanut niin, että katotaan tarkemmin ensi viikolla ja sitten tulee joku viesti että nyt ei käykään. Sitten kuluu aikaa taas kuukausia ja sama rumba. On tosi omituista minusta ja jotenkin loukkaavaa tämä käytös.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ä
Ukko40 kirjoitti:
Kun hän ehdottaa tapaamista, sano että käy huomenna klo 16 jälkeen ja perjantaina 12 eteenpäin loppupäivän. Mikä noista sopii sulle?
Eli et jätä roikkumaan sitä tapaamista, vaan clousaat diilin antamalla pari vaihtoehtoa joista valita.
Juurikin näin!
Näin olen siis aikoinaan tehnyt, innokkaana ehdottanut seuraavalle viikolle jne mutta hän on sen jotenkin ohittanut niin, että katotaan tarkemmin ensi viikolla ja sitten tulee joku viesti että nyt ei käykään. Sitten kuluu aikaa taas kuukausia ja sama rumba. On tosi omituista minusta ja jotenkin loukkaavaa tämä käytös.
ap
Jos ehdottaa itse, ehdottaisin takaisin. Hei millon nähdään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea, koska kuulostat jotenkin vaikealta ihmiseltä :(
Miten voit tietää että kuulosti vaikealta ihmiseltä, jos et lukenut?
Pituus kertoo paljon
Mä en tajua miksi aloitus on saanut näin paljon alapeukkuja. Todella ärsyttävä ihmityyppi nuo jotka pitää vaan varalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua miksi aloitus on saanut näin paljon alapeukkuja. Todella ärsyttävä ihmityyppi nuo jotka pitää vaan varalla.
Pelkää pakkeja, joten ei uskalla ehdottaa mitään konkreettista. Jos on joskus jätetty pois porukasta. Näyttää olevansa kiinnostunut, muttei uskalla kysyä loppuun asti päivämäärää koska tavataan, vaan jättää sen toiselle tehtäväksi, jos on jo tehnyt aloitteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
Juurikin näin!
ap
Joskus aikoinaan olin vakavasti masentunut ja tein tuota. Kaverisuhteet hiipui. Onneksi jokunen ymmärsi mistä kyse ja ottivat sinnikkäästi yhteyttä.
Juu kyllä laki määrittää, että vastattava on. Kts. finlex, Laki wa-viesteihin vastaamisesta pykälä 556. Rangaistus vastaamatta jättämisestä on p erseen tervaaminen ja tukkapölly.
Toihan oli ihan hyvä aloitus! Mitä ihmettä te jotkut marisette. Hyvin jaksoin lukea ja jopa ymmärsin heti mitä ap tarkoittaa.
Mutta siis, voithan sä vaikka estää sen wa viestittelyt kokonaan. Mä estin mun yhden entisen kaverin kun ihan väsyin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mihinkään viesteihin ole pakko vastata. Voi myös vastata useamman päivän päästä.
Mulla on tuttu, joka on alkanut tehdä tätä usein. Tarkoittaako se ettei voisi vähempää kiinnostaa?
Ymmärrän, jos joskus käy niin, mutta että lähes joka kerta osoitetaan ettei mun viestin luku ole tärkeä, vaikka käy paikalla.Itse vastailen harvoin viesteihin, mutta ei se tarkoita mitään henkilökohtaista. Mieluummin vaihdan kuulumiset puhelimessa, viestien kirjoittamiseen menee niin kauan.
Itse taas mieluummin vaihdan kuulumiset kirjoittamalla, koska voin paremmin hallita ajankäyttöäni ja kirjoittaminen on nopeampaa. Puhumista välttelen, koska useimmat jaarittelee. Vastaa harvoin puheluihin, ellen odota puhelua saapuvaksi.
Kyllä hän lähettää itsekin viestejä ja tekee aloitteen. Itse en tykkää chattailusta, joten viestini ovat lyhyitä. En uskalla ehdottaa tapaamista tällaiselle, koska en usko, että seurani kiinnostaa, jos viestini eivät viikkoon kiinnosta.