Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Brintellixistä?

Vierailija
31.01.2023 |

Onko kokemuksia Brintellixistä? Tästä lääkäri piti kunnon mainospuheen hyvine vaikutuksineen. Nostaa kuulema vireystasoa tosi voimakkaasti, ei klassisia haittavaikutuksia eikä jää koukkuun. Ei ole tyypillinen ssri, kuulema jotenkin vaikuttaa eritavoin? En vielä ole uskaltanut aloittaa, etenkään sen takia kun lääkäri varoitteli että voi laukaista alussa hypomanian kaltaisia tiloja vaikka itse mieli ja tunteet ei vielä tule mukana vakavan masennusjakson jälkeen. Itse toimintakyvyn nousu olisi suotavaa tottakai.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin libidoon vaikutti,mikä pidemmän päälle rupesi vaivaamaan joten lopetin lääkkeet.Muuten en huomannut että olisi vaikuttanut mitenkään koko lääke mutta tämä on yksilökohtaista tietenkin

Vierailija
2/17 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanasta sanaan kokemusasiantuntijana samaa mieltä kuin lääkärisi. Minulle ollut todella hyvä lääke, montaa olen kokeillut. Ei haittoja, vain hyötyjä. Kokeile vain rohkeasti, ei tosiaan edes koukuta jos haluat lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä on myös mulle ollut. Alussa huomaa tehon voimakkaammin kunnes tasaantuu. Seksihalut palasi kun vireystasokin nousi ja elämänlaatu sitä myötä. Ei minusta siis tee mitään ihmeitä sinänsä, mutta se ahdistus ja joutava murehtiminen lähti lääkkeen aloituksen myötä pois. Suosittelen kokeilemaan. Vatsaa voi alussa ärsyttää.

Vierailija
4/17 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on käyttänyt kyseistä lääkettä kohta vuoden. Hirveä pahoinvointi ja oksentelu on melkein päivittäistä ja siksi inhoaa lääkkeen ottoa. Masennukseen auttanut kuitenkin paremmin kuin mikään muu lääke.

Vierailija
5/17 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä hieman mielialanvaihteluja tasasi, masentuneisuus ei ollut niin syvää. En ole vielä masennuksesta toipunut ja sinänsä vielä iloitse suuresti elämästä, mutta tottakai olen onnistumisista iloinnut ja pikkuhiljaa jaksanut paremmin pyörittää arkea. Mulla kokeiltiin paljon muitakin lääkkeitä jotka aiheutti enemmän sivuvaikutuksia kuin tää brintellix.

Vierailija
6/17 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli siitä hirveä kokovartalokutina ja se piti heti lopettaa. Ei ilmeisesti ihan yleinen sivuvaikutus, mutta hyvä ottaa huomioon tämäkin.

Vierailija
7/17 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on auttanut masennukseen ja ahdistukseen hyvin. Libidoon ei ole vaikuttanut. Aluksi parin kuukauden ajan oli pahoinvointia, jos lääkkeen otti tyhjään mahaan.

Vierailija
8/17 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneskohan brintellix aloitus?

Varmaan vastaukset muuttuneet kauheasti tällä välin.

Vierailija
9/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
10/17 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovaste tuolla 46-49 %:lla lääkkeen syöjistä ja lumella 33 % saa hoitovasteen eli noin joka seitsemäs masennukseen lääkettä syövä hyötyy Brintellixistä enemmän kuin sokerilumelääkettä syömällä ja puolet ei hyödy lumeesta eikä tuosta lääkkeestä.

Sitten kun potilas tietäisi vielä, onko itse yksi niistä seitsemästä vai joku muu.

Osa lääkäreistä pitää melkoisiakin lääkkeiden markkinointipuheita. Toisinaan niitä edeltää lääkemarkkinoijan tarjoama päivällinen, jossa lääkefirman edustaja keroo hyödyistä. Haittojen selvittäminen jää omaksi työksi. Suomessa lääkeyhtiöt hoitavat aika isolta osin lääkäreiden lääkekoulutukset. Ulkomaanmatkoja ei sentään enää entiseen tapaan tarjoilla, mutta päivällisiä yms. tarjotaan lääkäreille yhä.

Vierailija
11/17 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanasta sanaan kokemusasiantuntijana samaa mieltä kuin lääkärisi. Minulle ollut todella hyvä lääke, montaa olen kokeillut. Ei haittoja, vain hyötyjä. Kokeile vain rohkeasti, ei tosiaan edes koukuta jos haluat lopettaa.

En tiedä millainen kokemusasiantuntijuus sinulla on mielialalääkkeiden lopettamisesta, mutta koukuttamattomuuslupausta on uskottavasti vaikea antaa, kun kaikissa SSRI-lääkkeissä on osalla käyttäjistä vaikeat lopetusoireet. Näin ollut osalla myös Brintellixin osalta. Siitä lisää esim. tästä:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14832257/brintellix-lopetus

Vierailija
12/17 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile, sillä se selviää.

Jos ei muuta apua tarjolla niin aika pakko se  testata lääkkeitä sitte.

Vierailija
13/17 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei otatteko lääkkeen illalla vai aamulla?

Entä väsyttikö lääke alkuun?

Itse käyttänyt tätä lääkettä nyt kolme pv ja otan lääkkeen aamulla.(5mg)

Oon koko päivän aivan nuutunut ja apaattinen. Entistä pahempi masis olo. Ei tästä kyllä mitään energiaa tule vaan päinvastoin.

Jotenkin myös sellainen sumuinen olo päässä....

Vierailija
14/17 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni aiheutti pahoinvointia ja oksentelua (käytännössä jouduin makaamaan kylpyhuoneen lattialla), vaihdettu kuukauden jälkeen toiseen lääkkeeseen.

Vierailija
15/17 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman viikon kesti että alkoi vaikuttamaan. Huono olo oli aluksi, se meni ohi. Nykyään muisti on parempi ja olo tasaisempi.

M52

Vierailija
16/17 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön nyt 15mg päivässä. 8 viikkoa kesti ennenkuin otti vastetta. Alussa olo oli jopa huonompi kuin ennen lääkettä. Nyt olo on pirteä eikä pahemmin ahdista, mulla vakava-asteinen masennus ilman psykoottisia oireita.

Vierailija
17/17 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutti seksihaluihin negatiivisesti. Panetti koko ajan. Lisäsi sietämätöntä kutinaa. Aiheutti voimakasta pahoinvointia, eikä mitään mennyt alas. Kun lääkkeen vaikutusaika heikkeni, tuli älytön nälkä. Lihoin järjettömästi jojoilusta. Meni ahmimiseksi. Mulle ei sopinut ollenkaan. Tasasi tunnetiloja. En tuntenut ilon tai surun huippuja. Ei auttanut ahdistukseen tai masennukseen.