Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diili 2023 OFFICIAL

Vierailija
31.01.2023 |

Uudet kilpailijat on julkaistu: https://www.is.fi/viihde/art-2000009361579.html

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Diili - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2050)

Vierailija
581/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen taas voittaa

Toivottavasti paras kuitenkin. Tää on jotenkin tosi omituinen formaatti. Mitä piirteitä odotetaan osallistujista nousevan esiin, kun kaikki tehdään älyttömöllä aikataululla ja siis omituisia tehtäviä? Ei kai bisnes oo tollasta live-elämässä? Ymmärrän, et välillä on tiukkoja paikkoja, kaikissa ammateissa voi niitä tulla. Mut toi hätäisyys on näissä kaikissa tehtävissä se juttu. Mihinkään ei perehdytä. Ja sit toi, et se on ikäänkuin paras, joka tiukimmin vaatii itselleen huomiota. Haluaisin nähdä yhden tehtävän, johon olisi aikaa paneutua ja jokainen hoitais oman tehtävän, paneutun.

Vierailija
582/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wenla nostaa mun verenpainetta, ratsastaa eteenpäin uhriutumalla ja manipuloimalla. Yhyy miehet vähättelee minua, mutta minä selviydyn näistä muiden aiheuttamista ongelmista ja vihasta huolimatta!!! Toniin upposi sitten tämä versio tapahtumien kulusta ja hän lähti kirjoittamaan samaa tarinaa. Sitten on valmis puolustus tapahtuipa mitä tahansa, kaikki johtuu naisvihasta. 

Mä kanssa mietin, kun Toni niin varmana sanoi, että KUN nämä naiset ovat kokeneet vähättelyä, niin sitten sitä vähättelyä ON tapahtunut. Että meneekö se 100% aina näin? Minusta ei, vaan ihminen voi hyvin kokea ikäviä asioita ihan pelkästään aiempien kokemustensa tähden, ja prosijoida omat pelkonsa vähän joka tilanteeseen. 

Enkä nyt ota varmaa kantaa, onko naisia tässä ohjelmassa kuinka paljon vähätelty, varmaan ainakin jonkin verran onkin. Mutta että toisten syyttäminen naisvihasta (mitä kai tässä ei ole ääneen sanottu mutta ehkä tausta-ajatuksena) voi joskus olla pelkkää miesvihaakin. 

Kiinnitin huomiota ihan samaan. Ja tavallaan sillä on alunperin ollut hyvä pointti ja tarkoitus, kun on alettu hokea, että jos kiusattu kokee tulleensa kiusatuksi, hän on tullut kiusatuksi. Turvallisen tilan periaatteissakin mainitaan, että pitää osata pyytää anteeksi jos on loukannut jotakuta joko tahallaan tai tahattomasti. Ihan ymmärrettävää sinänsä ja useimmiten ihan paikallaan.

MUTTA ihan yksiselitteistä se ei kuitenkaan ole. Jokainen, joka on joskus ollut tekemisissä nk. ammattiloukkaantujan kanssa, tietää tämän vallan hyvin. Kun et voi sanoa "huomenta, hitsi kun siellä onkin kurja keli" ilman, että toinen ottaa sen syytöksenä. Tai kun jokainen vitsi ja kevennysyritys on huono ja loukkaava. Kun et pian uskalla sanoa mitään loukkaamisen pelossa, mikä vasta onkin loukkaavaa välttelyä ja huomiotta jättämistä. Lopulta olet suorastaan kiusaaja, vaikka kuinka stressissä yrität vain toimia oikein. Uskallan siis väittää, että se loukkaantujakin voi olla kiusatun sijaan kiusaaja, tajusi hän sen itse tai ei.

Mitään ei voi yleistää näkemättä ja ymmärtämättä kokonaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noora on särmä ja se Toni kans tosi hyvä. Toivottavasti nämä + tietty Jaajo jatkaa tulevissa kausissa.

En tykännyt Tonista aiemmin. Oli minusta, kuin seipään niellyt. Nyt on jotenkin relampi ja vilpittömämpi. Ikäänkuin löysännyt jotain roolia ja siten myös uskottavampi.

Hyvä, kun puuttui siihen kundien " jos näin on tapahtunut...". Tuon kaltainen puhe on niin ärsyttävää. Pyytäisin antaakeI, jos...mut oikeesti en pyydä.

Vierailija
584/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että Diilissä haetaan bisnesosaajaa ja operatiivista johtajaa, mutta kilpailijoiden kykyjä testataan, mitä eriskummallisimmissa tehtävissä. Milloin pitää osata remontoida asuntoja, milloin valmistaa ravintola-annoksia. Joo, operatiivisen johtajan kyllä pitää osata johtaa kiinteistö- ravintolabisnestä, mutta eikö hänen tehtävänsä ole johtaa ja visioida mutta teettää varsinainen työ alan ammattilaisilla.

Tuo on vähän sama kuin postinkantajalta edellytettäisiin taitoa paikata hammas tai aivokirurgilta taitoa suunnitella juhlapuku Linnan kutsuille.

Vierailija
585/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäyksenä vielä. Olen siis sitä mieltä, että aina ei todellakaan ole mitään syytä pyydellä anteeksi silloinkaan kun sitä odotetaan. Lukemattomat myrkylliset parisuhteet ovat varmasti siitä hyvä esimerkki, että anteeksipyyntöä vaativa olisi sen todellisuudessa velkaa ihan itse. Silti anteeksi, jos olen loukannut ei ole anteeksipyyntö. Se on vain turhaa sanahelinää, millä yritetään vähän  mukasanoa jotain sanomatta kuitenkaan mitään. Sen sanomisesta voisi oikeastaan määrätä jonkun sakon ja tuomion.

Vierailija
586/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen taas voittaa

Toivottavasti paras kuitenkin. Tää on jotenkin tosi omituinen formaatti. Mitä piirteitä odotetaan osallistujista nousevan esiin, kun kaikki tehdään älyttömöllä aikataululla ja siis omituisia tehtäviä? Ei kai bisnes oo tollasta live-elämässä? Ymmärrän, et välillä on tiukkoja paikkoja, kaikissa ammateissa voi niitä tulla. Mut toi hätäisyys on näissä kaikissa tehtävissä se juttu. Mihinkään ei perehdytä. Ja sit toi, et se on ikäänkuin paras, joka tiukimmin vaatii itselleen huomiota. Haluaisin nähdä yhden tehtävän, johon olisi aikaa paneutua ja jokainen hoitais oman tehtävän, paneutun.

Tässä tehdään televisioon viihdeohjelmaa. Toki sellaisella "nyt nää niinku tekis tämmöstä duunia"- otteella, mutta pääpaino on kuitenkin se tv-ohjelman teko.

Vierailija
587/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noora on särmä ja se Toni kans tosi hyvä. Toivottavasti nämä + tietty Jaajo jatkaa tulevissa kausissa.

Jaajoa tarvi mihinkään. Nooralta ja Tonilta tulee terävimmät huomiot. Jaajo vain pöllähtää tupee vinossa neukkarin pöytään ja horisee omiaan. 

Jaajo esittää arvostavansa kunnioittavaa ja mukavaa käytöstä, ja sitten kertoo podissa miten hyvän kilpailijan pitää mielellään jonkun kanssa ottaa yhteen ja rohkeasti suolata muita johtoryhmän edessä.

Ihan viihdyttävä hahmo, mutta ei nyt sentään näin monelle kaudelle. Josko joku muu kuin sarjayrittäjä seuraavaksi.

Tää show vie kyl uskottavuuden yrittäjistä, jos ominaisuuksiin kuuluu mm. toisten suolaaminen. Ymmärrän kyl, et kyse on showsta, mut jos Jaajo oikeasti hakee työparia, haluaako siihen tällaisen ihmisen? Jotenkin tässä niin moni muutenkin menee ego edellä. Mieluummin näkisin osaamista ja ongelman ratkaisuja, luovuutta ja oikeaa henkilöjohtamista. Tää on vähän sellainen yrittäjien leikkikoulu. Pia ja se yks, joka vaihdettiin kiilasta valjakkoon ovat toistaiseksi ainoat, jotka ovat olleet mitenkään vakuuttavia.

Vierailija
588/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wenla nostaa mun verenpainetta, ratsastaa eteenpäin uhriutumalla ja manipuloimalla. Yhyy miehet vähättelee minua, mutta minä selviydyn näistä muiden aiheuttamista ongelmista ja vihasta huolimatta!!! Toniin upposi sitten tämä versio tapahtumien kulusta ja hän lähti kirjoittamaan samaa tarinaa. Sitten on valmis puolustus tapahtuipa mitä tahansa, kaikki johtuu naisvihasta. 

No eihän tuossa ollut nyt mitään epäselvää. Jätkät itsekin myönsivät, että yllättyivät. Eivätkä osanneet odottaa naisilta noin hyvää tulosta. Eikö se sit ole vähättelyä?

Vierailija
589/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kanssa mietin, kun Toni niin varmana sanoi, että KUN nämä naiset ovat kokeneet vähättelyä, niin sitten sitä vähättelyä ON tapahtunut. Että meneekö se 100% aina näin? Minusta ei, vaan ihminen voi hyvin kokea ikäviä asioita ihan pelkästään aiempien kokemustensa tähden, ja prosijoida omat pelkonsa vähän joka tilanteeseen. 

Enkä nyt ota varmaa kantaa, onko naisia tässä ohjelmassa kuinka paljon vähätelty, varmaan ainakin jonkin verran onkin. Mutta että toisten syyttäminen naisvihasta (mitä kai tässä ei ole ääneen sanottu mutta ehkä tausta-ajatuksena) voi joskus olla pelkkää miesvihaakin. 

Hauskasti käännetty miesv*haksi, kun jätkät itse myönsivät vähätelleensä. Ootte te taitavia "puolustautumaan".

Vierailija
590/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan tätä meinasin. Kun on kerran omaksunut esimerkiksi tämän naisviha-ajatuksen, joillain on tapana ajaa sen läpi kaikki kokemukset ja vastoinkäymiset ja vaikka se onkin hänen kokemuksensa, kokemukset ja tunteet eivät ole absoluuttisia totuuksia. Emme voi tietää onko systemaattista mitätöintiä oikeasti tapahtunut ja kuinka paljon, mutta olin vaan bongaavinani tässä naisessa juuri sen että tämä narratiivi hahmottaa ja jäsentää asioita on vähän niinkuin ensimmäisenä mielessä.

Minä taas kiinnitin huomiota siihen, kun Nivo(?) möyhäs asialla niin paljon, et kiinnittäkäänhuomio minuun minäminäminä luulin et oon kova mut muijat olikin mut minäminäminä nyt huomasin tämän ja oon silti kova. Siis älytön minäminäminä mekkala asiasta. Ja täällä epäillään, et naiset vaan omaksuneet narrariivin...tapa se on tämäkin väheksyä toisten kokemuksia.

Vierailija
591/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Tonin vaan oli pakko ottaa tällainen kanta asiaan. Nykyään voi muuten joutua canceloiduksi. 

Niin, tai sit oli asiallinen huomio. Nehän just toillain sanoivat. Kyllä on miehet herkillä, kun näinkin pieni asia on vaikea myöntää. Vakka ohjelmassa sanomiset eivät jättäneet mitään arvaamisen varaan.

Vierailija
592/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin huomiota ihan samaan. Ja tavallaan sillä on alunperin ollut hyvä pointti ja tarkoitus, kun on alettu hokea, että jos kiusattu kokee tulleensa kiusatuksi, hän on tullut kiusatuksi. Turvallisen tilan periaatteissakin mainitaan, että pitää osata pyytää anteeksi jos on loukannut jotakuta joko tahallaan tai tahattomasti. Ihan ymmärrettävää sinänsä ja useimmiten ihan paikallaan.

MUTTA ihan yksiselitteistä se ei kuitenkaan ole. Jokainen, joka on joskus ollut tekemisissä nk. ammattiloukkaantujan kanssa, tietää tämän vallan hyvin. Kun et voi sanoa "huomenta, hitsi kun siellä onkin kurja keli" ilman, että toinen ottaa sen syytöksenä. Tai kun jokainen vitsi ja kevennysyritys on huono ja loukkaava. Kun et pian uskalla sanoa mitään loukkaamisen pelossa, mikä vasta onkin loukkaavaa välttelyä ja huomiotta jättämistä. Lopulta olet suorastaan kiusaaja, vaikka kuinka stressissä yrität vain toimia oikein. Uskallan siis väittää, että se loukkaantujakin voi olla kiusatun sijaan kiusaaja, tajusi hän sen itse tai ei.

Mutta millä perusteella nyt on kyse ammattiloulkaantujasta? Vaikka sinulla on sellaisesta kokemus, se ei tarkoita, että kaikki ovat sellaisia, jotka kokevat tulleensa väärin kohdelluiksi.

Vierailija
593/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen taas voittaa

Tässä tehdään televisioon viihdeohjelmaa. Toki sellaisella "nyt nää niinku tekis tämmöstä duunia"- otteella, mutta pääpaino on kuitenkin se tv-ohjelman teko.

Niin, siksi just on omituinen formaatti. Et sikäli ei edes viihdyttävä. Vois olla viihdyttävä, jos toteutettais oikein. Olis oikea työnhakuohjelma. Tai sit todella randomihmiset leikkimään bisnesihmisiä. Tässä mennään just väärin ristiin.

Vierailija
594/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Jannen nykyisellä työpaikalla on puututtu vakavasti tuohon touhuun.

Arvaan, että taputellaan selkään. "Kato äijä vähän herätti tunteita siellä, hähä. Hyvä ettet lähtenyt mihinkään noloon perseennuolentaan. On se äijä."

Näitä on valitettavan paljon keski-ikäisissä miehissä, mutta eihän toi Janne edes ole vielä sitä ikäluokkaa. Luulin, että nuorempi ikäpolvi olisi vähän fiksumpaa. Todella törkeää muiden vähättelyä ja hihnan hirttämistä.

Vierailija
595/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toni on ihana.

Vierailija
596/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta millä perusteella nyt on kyse ammattiloulkaantujasta? Vaikka sinulla on sellaisesta kokemus, se ei tarkoita, että kaikki ovat sellaisia, jotka kokevat tulleensa väärin kohdelluiksi.

Ei tuossa otettu kantaa kilpailijoiden tilanteeseen, vaan yksinomaan Tonin voimakkaaseen kommentointiin. Kun joku sanoo tulleensa loukatuksi, voi vetää johtopäätöksen, että hän on kokenut tulleensa loukatuksi. (Toki hän voi valehdellakin, mutta sillä ei ole merkitystä jatkotoimien kannalta.) Se on tietysti aina ikävää, oli juurisyy tunteeseen mikä tahansa. Sitä johtopäätöstä kommentista ei kuitenkaan voi suoraan vetää, että joku on häntä loukannut. Siihen tarvitaan aina lisää selvittelyä siitä kuka on sanonut ja mitä on sanonut.

Jos Toni siis olisi sanonut itsekin nähneensä ja kuulleensa vähättelyä, tai edes kuulleensa siitä muiltakin, voimakas kanta olisi ollut perusteltu. Mutta vain sillä asiaa ei voi perustella, että kun hän sanoo että loukkasit niin kyllä muuten sitten loukkasit ja pyydäpä heti anteeksi. Tässä muuten toimitaan paljon virheellisesti jo lasten kanssa työskennellessä. Oikeudenmukaisuus on kaiken a ja o ja kiusaamista tai manipulointia ei tule milloinkaan hyväksyä, käytettiin siihen ihan mitä keinoja tahansa.

Kisaan palatakseni, Nicon selittely olisi kyllä loukannut minuakin. En tosin olisi kokenut sitä naisia vaan ihan vain minua ja toista kilpailijaa halventavana. Ja oikeasti emme toki voi tietää mitä Toni on nähnyt ja kuullut. Kunhan nyt heitti perustelunsa vähän huolimattomasti.

Vierailija
597/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä mitä Jaajo (tai tuotantoyhtiö) ajatteli, kun ei potkaissut Jannea pihalle minuuttienkeruutehtävässä. Nyt hänen joukkueensa saa pelätä ja kärsiä seuraavassa tehtävässä. En haluaisi tehdä päivääkään työtä tuollaisen tyypin kanssa enkä haluaisi, että tuollaista käytöstä mitenkään ihannoidaan tai puolustellaan tv:ssäkään. Jaajo on yleensä heittänyt kiusaajat pois heti alkumetreillä, miksei nyt?

Vierailija
598/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset Wenla ja Anna myivät ihan hyvin ja saivat paremman myyntituloksen. Ihmettelen tuota naisten uhriutumista muka miesten vähätellessä heitä. Kovin ovat herkkiä, kun miesten kehuessa naisia nämä puuttuvat johonkin pieneen sanavalintaan. Ei noin herkät pärjää operatiivisen johtajan tehtävässä.

Naisten ylenpalttinen inho Jannea kohtaan sai jo huvittavia piirteitä. Hehän eivät olleet Jannen kanssa tekemisissä tehtävässä alkupalaverin jälkeen eikä Janne todellakaan ollut mitenkään siten, jotta siitä voisi huomauttaa. Wenla sanoi tehtävän jälkeen kameralle heidän hävittyä myynnin arvossa, että Jannen olisi nyt pitänyt olla myymässä. Aika heikko operatiivinen johtaja tekisi noin huonon työnjakoratkaisun, että toisen tehtävän osan hyvin yksinkertaisesti ratkaisseen Jannen olisikin pitänyt olla myymässä eikä hoitamassa tuota minuuttien hankintaa. Vilin toiminta operatiivisena johtaja oli heikko. Kun minuuttien hankinta oli Jannen tekemänä jo aika selvää, niin Vili pisti itsensä ja tuon Mikonkin sinne Hongan hallille istuskelemaan tumput suorina. Kaikki vapaat myymään ja pelkästään Janne sinne hallille olisi ollut oikea ratkaisu johtajalta.

Katsoin tuon jakson näitä palstan kommentteja seuraten. Eipä tuo Janne istunut sen kummemmin kuin muutkaan. Pienenä ihmisenä kädet pöydällä on vaan vähän eri näköinen kuin pitkä Niko. Jakson alussa oli edellisessä jakson klippi, jossa Emma kertoo silloisen projektijohtaja Wenla vaatineen häntä katsomaan itseään silmiin jostain puhuessaan. Siis mitä ihmettä. Tuo se on vasta uskomattoman törkeää käytöstä ja ylittää Jannen vähän turhan kovasti sanomiset mennen tullen

Vierailija
599/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Niko (vai Nico) oli hauska "walking, talking" bisnesmiesoletettu kaikkine, onkohan peilin edessä opeteltu, maneereineen. Tuli mieleen kasarin jupit.

Suu aukesi tasaisesti puhumaan otsa kurtussa väkeviä totuuksia ja muut eleet vahvistivat sanomaa. Olipa opiskellut uuden terminkin: itseohjautuva!

Spoileri: mutta mitä teki itse viime jaksossa?! Käpisteli kassakonetta, myyntitiskiä, korvantaustaa hanskakäsillään, jotka sitten satunnaisesti iski myös salaattitarpeisiin, muuta ei paljon näkynyt.

Ulkoisesti siis erittäin pätevä, harmillisesti toi mieleen runsaasti menneitä tuttavuuksia liike-elämässä, näitä on tosi paljon.

Vierailija
600/2050 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa otettu kantaa kilpailijoiden tilanteeseen, vaan yksinomaan Tonin voimakkaaseen kommentointiin. Kun joku sanoo tulleensa loukatuksi, voi vetää johtopäätöksen, että hän on kokenut tulleensa loukatuksi. (Toki hän voi valehdellakin, mutta sillä ei ole merkitystä jatkotoimien kannalta.) Se on tietysti aina ikävää, oli juurisyy tunteeseen mikä tahansa. Sitä johtopäätöstä kommentista ei kuitenkaan voi suoraan vetää, että joku on häntä loukannut. Siihen tarvitaan aina lisää selvittelyä siitä kuka on sanonut ja mitä on sanonut.

Jos Toni siis olisi sanonut itsekin nähneensä ja kuulleensa vähättelyä, tai edes kuulleensa siitä muiltakin, voimakas kanta olisi ollut perusteltu. Mutta vain sillä asiaa ei voi perustella, että kun hän sanoo että loukkasit niin kyllä muuten sitten loukkasit ja pyydäpä heti anteeksi. Tässä muuten toimitaan paljon virheellisesti jo lasten kanssa työskennellessä. Oikeudenmukaisuus on kaiken a ja o ja kiusaamista tai manipulointia ei tule milloinkaan hyväksyä, käytettiin siihen ihan mitä keinoja tahansa.

Kisaan palatakseni, Nicon selittely olisi kyllä loukannut minuakin. En tosin olisi kokenut sitä naisia vaan ihan vain minua ja toista kilpailijaa halventavana. Ja oikeasti emme toki voi tietää mitä Toni on nähnyt ja kuullut. Kunhan nyt heitti perustelunsa vähän huolimattomasti.

Vaikka tavallaan (mielestäni) et ole väärässä, en ymmärrä, miksi pitää yrittää selittää tätä tilanetta toiseks, kuin mitä se on. Nico monisanaisesti kertoi, ettei osannut odottaa noin hyvää tulosta. Kuten toinenkin tiimikaveri. Naiset sanoivat, että ovat kokeneet, ettei heihin uskota. Kuten kundit myönsivät. Mikä tässä on epäselvää? Olis pitänyt näyttää Toni urkkimassa nurkan takana, kun...jotain?

Ja molemmat todellakin sanoivat pyytävänsä anteeksi JOS...Ihme yritys nyt muuttaa musta harmaaks. Suurta rikosta ei ole tapahtunut ja toivottavasti jokainen oppi jotain. Tulevaisuus näyttää, onko kyse ns. ammattiloukkaantujasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä