Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein syksyllä sähkösopimuksen - hirveä virhe

Onneton mummu
30.01.2023 |

Taitaa olla koti menossa myyntiin. Sähkösopimus 2vuotta 30 snt/kWh!!Nyt saisi tosi halvalla.
Onkohan mitään tehtävissä?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein saman virheen syksyllä, kun panikoin nousevia hintoja. Mun mielestä täysin vastuutonta medialtakin pelotella ihmisiä sillä sähkön hinnan nousemisella pilviin. Mun sopimus vielä on sellainen, että sitä ei edes muutto katkaise ja sopimussakko aivan järkky.

Samaa mieltä. Syksyllä hirveä pelottelu siitä, mitä tapahtuu jos ei ole kiinteähintaista määräaikaista sopimusta. Ja nyt sitten ihmiset jumissa noissa ylihintaisissa soppareissa.

Vierailija
22/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten haetaan sähkötukea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Olet tehnyt kahden vuoden määräaikaisen sopimuksen. Sopimus sitoo sekä sinua että sähköyhtiötä.

Ei sido jos muuttaa.

Vierailija
24/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menemällä töihin ja maksamalla omat laskut niinkuin aikuisen ihmisen kuuluu.

Vierailija
25/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mummo hätäile, kohta taas kallistuu muilla niin paljon, että oma sopimus tuntuu ruhtinaallisen halvalta.

Sähköhintojen kriisi meni jo ohi. Pörssisähkö ei maksa nyt paljon.

Vierailija
26/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tein saman virheen syksyllä, kun panikoin nousevia hintoja. Mun mielestä täysin vastuutonta medialtakin pelotella ihmisiä sillä sähkön hinnan nousemisella pilviin. Mun sopimus vielä on sellainen, että sitä ei edes muutto katkaise ja sopimussakko aivan järkky.

Voiko tuollainen olla edes laillista? Mitä jos olisi pakko muuttaa?

Näitä asioita kannattaisi miettiä ENNEN kuin laittaa suu vaahdossa nimensä SOPIMUKSEEN. Sopimukset KANNATTAA aina lukea ja sisäistää ennen allekirjoitusta. Meillä nämä asiat opetetaan jo lapsille.

Vierailija
27/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole laillista tuo. Muutto on AINA irtisanomisperuste.

"Kuluttajaliiton pääsihteeri Juha Beurling-Pomoell vahvistaa, ettei määräaikaista sopimusta voi yleensä irtisanoa ennen sopimuskauden umpeutumista.

Saat kuitenkin irtisanoa määräaikaisen myyntisopimuksen, jos sähkönkäytön tarpeesi on olennaisesti muuttunut vakavasta sairastumisesta, lähiomaisesi kuolemasta tai näihin rinnastettavista painavista syistä ja jos myyntisopimuksen jatkuminen tällöin on kannaltasi kohtuutonta. Yli kahdeksi vuodeksi tehdyn määräaikaisen sopimuksen voi irtisanoa kahden viikon irtisanomisajalla, kun sopimusta on takana vähintään kaksi vuotta.

Muuton takia sopimuksen saa irtisanoa kahden viikon irtisanomisajalla"

Vierailija
28/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt apua joltain sukulaiselta tai kaverilta ja teette muuttoilmoitukset ristiin esim. pariksi kuukaudeksi. Tarjoat tietysti vaivanpalkkaa siitä että pelastavat sinut pinteestä.

Tiesithän, että ehdotat tässä petosta, joka on rikos. Ja Suomen lain mukaan myös rikokseen yllyttäminen on rikos.

Historian koomisin rikosilmoitus! "Vauva av:lla yllytettiin rikokseen! Ei tietoa kuka, mutta ihan siellä joku niin teki!"

Vierailija
29/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Syksyllä hirveä pelottelu siitä, mitä tapahtuu jos ei ole kiinteähintaista määräaikaista sopimusta. Ja nyt sitten ihmiset jumissa noissa ylihintaisissa soppareissa.

Se oli syksyllä jo auttamatta liian myöhäistä kun liri oli jo housuissa. Viimeinen hetki oli helmikuun 23. päivä, silloin löytyi vielä sopimuksia hintaan 8 snt/kWh.

Vierailija
30/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki laillista. Sähkösopimus sitten seuraa perässä.

Vierailija
31/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä asioita kannattaisi miettiä ENNEN kuin laittaa suu vaahdossa nimensä SOPIMUKSEEN. Sopimukset KANNATTAA aina lukea ja sisäistää ennen allekirjoitusta. Meillä nämä asiat opetetaan jo lapsille.

Typerys. Nyt oli kyse siitä onko laillista. Eri asia. Ei ole ensimmäinen kerta kun firna yrittää kusettaa.

Onneksi on Kuluttajariitalautakunta, ihan ilmaista apua.

Vierailija
32/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt apua joltain sukulaiselta tai kaverilta ja teette muuttoilmoitukset ristiin esim. pariksi kuukaudeksi. Tarjoat tietysti vaivanpalkkaa siitä että pelastavat sinut pinteestä.

Tiesithän, että ehdotat tässä petosta, joka on rikos. Ja Suomen lain mukaan myös rikokseen yllyttäminen on rikos.

Historian koomisin rikosilmoitus! "Vauva av:lla yllytettiin rikokseen! Ei tietoa kuka, mutta ihan siellä joku niin teki!"

Viranomaisille on maailman yksinkertaisin asia selvittää joka ikisen foorumiviestin lähettäjä. Kuvittelitko oikeasti, että Internet on jotenkin maagisesti täysin anonyymi?

Vierailija
33/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli syksyllä jo auttamatta liian myöhäistä kun liri oli jo housuissa. Viimeinen hetki oli helmikuun 23. päivä, silloin löytyi vielä sopimuksia hintaan 8 snt/kWh.

Mutta pörssisähkö on ollut koko tämän ajan halpaa. Ja halpenee edelleen.

Vierailija
34/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Olet tehnyt kahden vuoden määräaikaisen sopimuksen. Sopimus sitoo sekä sinua että sähköyhtiötä.

Ei sido jos muuttaa.

Miten muutto siihen vaikuttaa? Sähkön kun voi ostaa mistä vain ja sopimuksen voi helposti siirtää uuteen osoitteeseen. Siirto olisi eri asia.

Vierailija
35/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tottakai. Mutta tuossa tilanteessa se sopimus oli halvin vaihtoehdoista. Ja niin kuin sanoin, panikoin.

Olisin sen myöhemmin perunut, mutta 14 vrk olo jo kulunut.

Että kiitoksia vaan näsäviisastelusta.

Vierailija
36/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki laillista. Sähkösopimus sitten seuraa perässä.

Ei ole tuillaista velvoitetta. Voihan sitä muuttaa vaikka asuntoon jossa on jo sähkösopimus.

Vierailija
37/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on sähkönkulutus 150 kWh/kk. Ei kannata tehdä mitään.

Vierailija
38/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menemällä töihin ja maksamalla omat laskut niinkuin aikuisen ihmisen kuuluu.

Käyn töissä ja tienaan sua enemmän, mutta en nyt kysynyt sitä. Mutta ehkä se vassarihallitus ei ole osannut päättää.

Vierailija
39/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisille on maailman yksinkertaisin asia selvittää joka ikisen foorumiviestin lähettäjä. Kuvittelitko oikeasti, että Internet on jotenkin maagisesti täysin anonyymi?

1. Viranomaiset eivät tällaista ryhtyisi selvittämään. Miksi lähtisivät? Jonkun anonyymin av:laisen pyynnöstä? :=D Juu, ei.

2. IP-osoite ei ole juridisesti pätevä tapa identifioida ketään. Joten sori, mokasit täysin.

Vierailija
40/63 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta - tai "muuta" - hetkeksi pois niin pääset eroon. Muuttoon riittää, että siirrät kirjat välillä muualle.

Öö.. jos nyt irtisanoo vuokra-asunnon niin miten se "kirjojen" siirtäminen jonnekin(?) riittää siihen että ei tarvi kantaa kamoja pihalle vaan voi palata takaisin kotiin kuukauden päästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän