Tein syksyllä sähkösopimuksen - hirveä virhe
Taitaa olla koti menossa myyntiin. Sähkösopimus 2vuotta 30 snt/kWh!!Nyt saisi tosi halvalla.
Onkohan mitään tehtävissä?
Kommentit (63)
Haet sähkötukea tietenkin. Omavastuu on 90€
Minä otin 48kk sopimuksen 40cent/kwh niin ei tule kylmä, muovipussejakin ostin vedsaan ihan varmuuden vuoksi jos sähköt menee.
Ei ole. Olet tehnyt kahden vuoden määräaikaisen sopimuksen. Sopimus sitoo sekä sinua että sähköyhtiötä.
Johan tästä oli puhetta. Ota puolison nimiin. Tai muuta hetkeksi pois niin katkeaa.
Kannattaa katsoa sopimuksesta, mikä on sopimussakko sopimuksen irtisanomisesta. Voi olla yllättävän halpa, itsellä 2v määräaikaisen sopimussakko 50e.
Ja fortumin johto saa miljoonapalkkoja ja poltti rahat uniper hommassa.Ei ole puolisoa. Auttaako, jos muuttaa hetkeksi pois. Ja voikohan käydä silti välillä.
Oikeesti ihan hirveä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä haetaan?
Sinulla on nyt vuorossa todella tärkeä elämänvaihe nimeltä oppirahojen maksu.
Älä mummo hätäile, kohta taas kallistuu muilla niin paljon, että oma sopimus tuntuu ruhtinaallisen halvalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole veronmaksajien tehtävä kustantaa jonkun tekemiä typeriä valintoja asumis- ja lämmitysmuotojensa ja sopimustensa suhteen. Miksi tyhmyydellä ja perseilyllä pitäisi muka ansaita jotain taloudellisia vapaalippuja?
Vierailija kirjoitti:
Älä mummo hätäile, kohta taas kallistuu muilla niin paljon, että oma sopimus tuntuu ruhtinaallisen halvalta.
Ei kallistuu,tuotanto kasvaa vauhdilla.
Sähköfirmoilta todella törkeetä toimintaa. Mullekin soitti ja tarjosi 17 cnt/kWh erikoistarjouksena kahdeksi vuodeksi, mutta sanoin, ett mullahan on toukokuun loppuun 4,7 c/kWh, ett en tod vaihda, koska markkinat voivat taas heilua alaspäin. Sikamaista rahastusta. Hae apua ahdinkoosi.
Minulle tarjottiin taannoin 35snt/kWh sopimusta 4.98 sentin jatkoksi.
Itse tein saman virheen syksyllä, kun panikoin nousevia hintoja. Mun mielestä täysin vastuutonta medialtakin pelotella ihmisiä sillä sähkön hinnan nousemisella pilviin. Mun sopimus vielä on sellainen, että sitä ei edes muutto katkaise ja sopimussakko aivan järkky.
Kysyt apua joltain sukulaiselta tai kaverilta ja teette muuttoilmoitukset ristiin esim. pariksi kuukaudeksi. Tarjoat tietysti vaivanpalkkaa siitä että pelastavat sinut pinteestä.
Muuta - tai "muuta" - hetkeksi pois niin pääset eroon. Muuttoon riittää, että siirrät kirjat välillä muualle.
Vierailija kirjoitti:
Kysyt apua joltain sukulaiselta tai kaverilta ja teette muuttoilmoitukset ristiin esim. pariksi kuukaudeksi. Tarjoat tietysti vaivanpalkkaa siitä että pelastavat sinut pinteestä.
Tiesithän, että ehdotat tässä petosta, joka on rikos. Ja Suomen lain mukaan myös rikokseen yllyttäminen on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Muuta - tai "muuta" - hetkeksi pois niin pääset eroon. Muuttoon riittää, että siirrät kirjat välillä muualle.
Kaikki eivät välttämättä halua rikosrekisterimerkintää petoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein saman virheen syksyllä, kun panikoin nousevia hintoja. Mun mielestä täysin vastuutonta medialtakin pelotella ihmisiä sillä sähkön hinnan nousemisella pilviin. Mun sopimus vielä on sellainen, että sitä ei edes muutto katkaise ja sopimussakko aivan järkky.
Voiko tuollainen olla edes laillista? Mitä jos olisi pakko muuttaa?
Kysy sähköyhtiöstä.