Haluan irtisanoutua työpaikkakiusaamisen vuoksi ennen kuin olen hauta-arkussa
Karenssi nykyään siis ansiosidonnaiselle 45 päivää, voinko saada siltä ajalta toimeentulotukea ja / tai asumistukea? Mulla kaksi kouluikäistä lasta. Kiitos paljon avustanne!
Kommentit (24)
No kuule ihan riippuu sun tuloista ja omaisuudesta.
"Kiusattu ei saa olla se, joka kärsii..."
Ai ei vai? Nyt ollaan kuule SUOMESSA...
Omaisuutta ei ole yhtään, olen yh. KK-palkka 5k. En ole saanut apua työterveydestä ym. ja meidän ala Hgin keskustassa superkova - ei näihin asioihin saa apua. Lasten vuoksi irtisanoutuisin, koska on alkanut olla näitä itsetuhoisia ajatuksia... sairauslomalla en ole ollut, meillä se on heikkouden merkki ja olen lähes 50 v.
ap
En osaa noihin vastata, mutta hyvä päätös! Älä ota liikaa itseesi, ilkeät ihmiset etsivät aina jonkin kohteen, johon purkaa omaa pahaa oloaan. Jos se et olisi sinä, se olisi joku muu. Toivottavasti löydät työpaikan, jossa hyvä ja arvostava ilmapiiri!
5000 euron kk-tulpilla et tule saamaan mitään tukia. Ikävää mutta se on ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Omaisuutta ei ole yhtään, olen yh. KK-palkka 5k. En ole saanut apua työterveydestä ym. ja meidän ala Hgin keskustassa superkova - ei näihin asioihin saa apua. Lasten vuoksi irtisanoutuisin, koska on alkanut olla näitä itsetuhoisia ajatuksia... sairauslomalla en ole ollut, meillä se on heikkouden merkki ja olen lähes 50 v.
ap
Heikko on aloituskin.
Vierailija kirjoitti:
ap
Saisitko työterveydestä apua itsellesi?
Miksi annat kiusaajan voittaa kun kyse on sun elämästä? Karenssin saat, mutta Kelasta voi hakea toimeentulotukea. En kyllä suosittele jättämään työpaikkaa jonkun ääluön takia. Jos on säästöjä, mitään tukia ei Kelasta saa.
Toimeentulotukeen on kahden kuukauden karenssi noilla tuloilla,
Saat toimeentulotukea, kun olet ollut tuloton kaksi kuukautta todistettavasti.
Jaksamista.
Kiitos! Taloutta lähinnä mietin, voidaan vielä pienentää meidän menoja paljonkin. Mutta jos joku osaa auttaa ton karenssiajan suhteen? Mulla on ihanat lapset, kärsin niin paljon siitä, että työ vie kaiken ja syö...
ap
Laskin kyllä, että ansiosidonnaisellakin saisin hieman asumistukea lisäksi.
ap
Nykyisessä sairaassa ilmapiirissä kiusaajia suorastaan suositaan tietyissä paikoissa ja aloilla.
Ei kannata todellakaan ottaa itseensä.
Helpomminhan se tosin on sanottu, kuin tehty.
Kyllä se vielä iloksi muuttuu. Voimia.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Taloutta lähinnä mietin, voidaan vielä pienentää meidän menoja paljonkin. Mutta jos joku osaa auttaa ton karenssiajan suhteen? Mulla on ihanat lapset, kärsin niin paljon siitä, että työ vie kaiken ja syö...
ap
Mikä siinä on epäselvää? Karenssi on karenssi ja 5000 euron kuukausituloilla et tule sen ajaksi ttt saamaan.
On monia väyliä, johin kiusaamisesta kannattaa ottaa yhteyttä. Tietysti työnantaja tai mikä liekään esi-ihminen. Hänen on otettava kantaa asiaan. Joskus riittää palaveri, jossa kiusattu ja kiusaaja(t) istuvat vastakkain, joskus kiusaaja ei ole edes ymmärtänyt tekojaan kiusaamiseksi.
Luottamushenkilö (mahdollinen henkilöstöpäällikkö) on myös velvoitettu puuttumaan kiusaukseen.
Älä jätä työpaikkaasi tuollaisen takia. Toimi ja ole itsekin avoin keskusteluissa.
Jää opintovapaalle ensin niin saat rahaa edes jonkin verran ja etsit samalla uuden työn.
Pyydät potkut. Jos et saa, hommaat potkut.
Oli taas niin huono kokemus surkeasta esiämmästä viime kesänä, että ollut jo 5kk kotona latautumassa ja reilu 2000e kuitenkin näppiin samalla opiskellessa. Todellakaan harmita ainakaan!
Vierailija kirjoitti:
Miten pyydetään potkut?
ap
Pyydät irtisanomista henkilöltä, joka sinut voi irtisanoa.
Ehkä voisi ammattiliitolta kysyä apua. Kiusattu ei saa olla se, joka kärsii...