Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppojen hyllystöt on liian korkeita

Vierailija
30.01.2023 |

Ainakin s-ryhmä on uusinut isojen ja pienien kauppojen hyllyjä. Siitä tuli ongelma, näen , että tuolla se korkealla on puolen litan vichypullo tai pakasteessa katon rajassa juuri se uunikasvispussi, jonka tahtoisin.

Selityksenä, en voi kiivetä niille korokkeille.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on hyvä ja tärkeä. Olen 160cm nainen ja useasti joutunut jättämään tietyt tuotteet ostamatta, koska en vain ole yltänyt. Pakastekaapit ovat suunniteltu pitkille ihmisille. Miten tälläinen lyhyt ihminen saa pakastekaapin ylähyllyltä tuotteen, joka on siellä hyllyn perällä? En minä uskalla 55vuotiaana hypätä kiikkerän jakkaran päälle kurottelemaan tavaroita. Niitä jakkaroita ei ole edes aina.

Pitäisikö kaupan rakentaa lisäsiipi, että tuotteet ovat sinulle sopivalla korkeudella, vai minne ne laittaisit?

Jos et ole huomannut kauppojen hyllykorkeutta on nostettu paljon, kylmä- ja pakastekaapit tosi korkeita, kuivatuotehyllyille prismassa vielä yletyn ylähyllyllekin.

Onko ne alemmat tasot jätetty tyhjiksi, vai onko valikoima kasvanut?

Tavarat ovat suunnilleen sillä kohtaa missä on hintalappu. Näkyyhän tuota valikoimaa olevan hyllyjen täydeltä.

Siinähän on joku systeemi, miten tuotemerkit ja tuotteet sijoitetaan. Kai minulla on kallis maku kun niitä ylähyllyn tavaroita kurkottelen.

Lähikaupassa oli oluet silmän korkeudella, vichyt siellä katon rajassa. Valitin myyjälle, nyt on silmön korkeudella.

Vierailija
62/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kenkiä joissa on 15 sentin platform (koko pohja, ei vain korko)  ja näin yletän yleensä niille ylimmille hyllyille kaupassa/postin pakettiautomaatilla. Toki ihmiset kattoo niitä mun kenkiä, et mikä gootti/sextyöntekijä siinä kurottelee. Kattokaa muualle jos ette oo kunnon kenkiä nähäny.

t:155 cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on rajoitteinen niin voit tilata ne kaupasta/netistä eikä tulla tänne nillittään.

Miten tämmöinenkin aihe joillain pöhköillä voi mennä tunteisiin?

Vierailija
64/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja polvivaivaiselle alimmat hyllyt on hankalia, jos kyykkyyn laskeutuu niin ei meinaa päästä ylös. Tai pääsee mutta kivun kanssa polvissa. Joskus vielä tavarat ihan siellä hyllyn perillä, kiva kykkiä ja yrittää saada sieltä jotain.

Tämä huomattu ainakin s marketissa kun ne halvimmat tuotteet monesti siellä alimmaisella hyllyllä.

Vierailija
65/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on noin. Olen 175cm ja tuntuu, että maailma on tehty minun pituiselleni ihmiselle - koskaan ei ole missään tullut ongelmia pituudesta puoleen tai toiseen, vaan aina on sopivan kokoinen kaikkialle. 

Et vaan ole tarvinnut mitään ylähyllyiltä, joissa viimeiset paketit ovat hyllyn perällä. t. toinen 175 cm

Mitä asioita sellaisilla hyllyillä esim. on? Ei tule mieleen tuollaista tilannetta, kun tosiaan en joudu koskaan miettimään kokoni vuoksi mitään. Välillä pitää tietysti kyykistää ja välillä kurottaa, mutta ei ole tullut eteen tilannetta jossa en ylettäisi johonkin tai ympäröivä maailma olisi mitoitettu epäsopivaksi.

👍 Sinä olet hyvä, ellet jopa paras. Miks kaikki ei ole sinun kokoisia, terve polvisia ja selkäisiä.

Vierailija
66/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on noin. Olen 175cm ja tuntuu, että maailma on tehty minun pituiselleni ihmiselle - koskaan ei ole missään tullut ongelmia pituudesta puoleen tai toiseen, vaan aina on sopivan kokoinen kaikkialle. 

Et vaan ole tarvinnut mitään ylähyllyiltä, joissa viimeiset paketit ovat hyllyn perällä. t. toinen 175 cm

Mitä asioita sellaisilla hyllyillä esim. on? Ei tule mieleen tuollaista tilannetta, kun tosiaan en joudu koskaan miettimään kokoni vuoksi mitään. Välillä pitää tietysti kyykistää ja välillä kurottaa, mutta ei ole tullut eteen tilannetta jossa en ylettäisi johonkin tai ympäröivä maailma olisi mitoitettu epäsopivaksi.

👍 Sinä olet hyvä, ellet jopa paras. Miks kaikki ei ole sinun kokoisia, terve polvisia ja selkäisiä.

Häh? Ei nyt mistään tuollaisesta ollut kyse vaan siitä, että maailma on tosiaan mitoitettu niin, ettei tämän pituisena ole koskaan ongelmaa oman kokonsa vuoksi. Eli varmasti totta, että kauppojen hyllyt on liian korkeita monille. 

Vierailija
67/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt pakasteosastoilla sellaisia poimintapihtejä, niitä saisi olla enemmän.

Vierailija
68/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaukkalan uudessa s-marketissa oli asiakkaita varten laitettu sellaiset roskapihdit jos johonkin ei ylettänyt.

Fiksu idea.

Vierailija
69/77 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on Lidl ja automarketit lakossa.

Vierailija
70/77 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limukkapullot on laitettu melkein katonrajaan. Normaalisti ne saisinkin, mutta joitain limukkapulloja on jäänyt hyllyn perälle. Kerran mieheni nosti mua koivista että sain lempparivaniljacokista. Mahtoi olla nauramista, jos valvontakamerasta näkyi.

Vierailija
71/77 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella S-Marketissa kävin illalla. Paistopisteellä ei ole kansia lainkaan tuotteita suojaamassa ja pihdit on miten sattuu ulkopuolella. Kysyin myyjältä mihin kellonaikaan ne on tuotu, sanoi aamulla. Satoja ja tuhansia ihmisiä käy päivän aikana kaupassa. Kuka uskaltaa ottaa niitä tuotteita. Herranen aika. Ne hyllyt ovat keskitasossa. Terveystarkastajia ei näy mailla halmeilla. Kesällä ja syksyllä paistopisteellä pyörii kärpäsiä. Ensin paiston jälkeen tuotteet ovat vielä kassojen takana suoraan, siellä on ovet auki ja ihmisiä kulkee kassojen läpi.

Vierailija
72/77 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella S-Marketissa kävin illalla. Paistopisteellä ei ole kansia lainkaan tuotteita suojaamassa ja pihdit on miten sattuu ulkopuolella. Kysyin myyjältä mihin kellonaikaan ne on tuotu, sanoi aamulla. Satoja ja tuhansia ihmisiä käy päivän aikana kaupassa. Kuka uskaltaa ottaa niitä tuotteita. Herranen aika. Ne hyllyt ovat keskitasossa. Terveystarkastajia ei näy mailla halmeilla. Kesällä ja syksyllä paistopisteellä pyörii kärpäsiä. Ensin paiston jälkeen tuotteet ovat vielä kassojen takana suoraan, siellä on ovet auki ja ihmisiä kulkee kassojen läpi.

Mitä pidät siinä suurimpana terveysriskinä?

Vierailija
73/77 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan kauppareissulle kalastuspakista nostokoukun mukaan.

M 160 cm

Vierailija
74/77 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat saisi laittaa tarttumapihtejä enemmän tarjolle eikä niitä jakkaroita.

Meidän S marketissa on niitä korkeita pyörällisiä jakkaroita ja niiden päälle en todellakaan uskalla kiivetä ka sitten jotain matalia painavia korokkeita joista kuuluu järkyttävä meteli. Kerran raahasin sellaisen saadakseni yhden tuotteen ja koko kauppa tuijotti. En erehdy käyttämään sitä uudelleen...

Oikeastaan, vaihdoin tien toiselle puolelle K-markettiin jossa yletyn kaikkiin tuotteisiin. Eli ei ole vaikeaa jos asiakas kiinnostaa :) (olen kyllä pienessäkin k kaupassa jättänyt tuotteet kauppaan kun en yletä)

Vierailija
75/77 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy yhyy ja kyynel kyynel. Kaupassa on niitä pyöreitä "jakkaroita" joilla pääsee ylähyllylle, jos ei muuten yllä tai sitten pyydätte apua. Yhteiskuntamme ei vain ole suunnteltu pygmeille eikä kääpiöille. Pärjääväthän rullatuoli-ihmisetkin eivätkä kitise.

Nimenomaan jokaisessa kaupassa on niitä pyöreitä jakkaroita,saat pitutta lisää.Osaat puhua pydää henkilökuntaa autaa.Aivan varmasti auttavat.Turha selittä ettei auta.

Niissä jakkaroissahan on pyörät alla. Ovat siis vähän vaarallisia. Kuka korvaa, jos asiakas joutuu ottamaan sen jakkaran avukseen ja sattuu jonkinlainen tapaturma, jossa asiakas loukkaa itsensä?

Toinen asia on se, että niillä hyllyillä on myös syvyyttä. Eli pitkällekin ihmiselle tuottaa vaikeuksia tavoitella ihan sieltä ylähyllyn perukoilta haluamaansa tuotetta, ja näin tietenkin silloin kun tuote siinä hyllyllä on vähissä, etummaiset helposti ulottuvilla olevat on jo otettu...

Täytyis sitten pitkäkin asiakkaan pyytää myyjää avuksi.

Oletko koskaan testannut niitä jakkaroita? Ilmeisesti et, koska ne laskeutuvat saman tien kun painoa tulee päälle niiltä pyöriltä (joilla on ilmeisesti helpompi siirtää itse jakkaroita) kiinteäksi osaksi lattiaa. Tässä tulee se ongelma etteivät ihmiset ymmärrä miten ne toimivat. Se on eri asia jos ei uskalla kiivetä vaikka pulteilla kiinni olevalle jakkaralle.

Paitsi ettei ne toimi ja aina joku puörä luiskahtaa. En edes hyväkuntoisena uskaltanut käyttää niitä ja kaikki muutkin sanoo samaa. Jonkun pitäisi tehdä vaarailmoitus niistä!

Tee itse.

Vierailija
76/77 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hinnat ovat liian korkealla, hyllyistä en välitä.

Vierailija
77/77 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saataisiin turvallisemmat korokkeet kauppoihin? Meinasin kerran lentää kumoon käytävälle, kun kompastuin sellaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme