Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppojen hyllystöt on liian korkeita

Vierailija
30.01.2023 |

Ainakin s-ryhmä on uusinut isojen ja pienien kauppojen hyllyjä. Siitä tuli ongelma, näen , että tuolla se korkealla on puolen litan vichypullo tai pakasteessa katon rajassa juuri se uunikasvispussi, jonka tahtoisin.

Selityksenä, en voi kiivetä niille korokkeille.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on noin. Olen 175cm ja tuntuu, että maailma on tehty minun pituiselleni ihmiselle - koskaan ei ole missään tullut ongelmia pituudesta puoleen tai toiseen, vaan aina on sopivan kokoinen kaikkialle. 

Vierailija
42/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kärryt liian syviä! Kassalla joutuu roikkumaan kärryn reunan yli jalat irti maasta, että ylettyyy nostamaan hihnalle tavarat kärrystä. Sattuu vattaan. Ja olen 161 cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on noin. Olen 175cm ja tuntuu, että maailma on tehty minun pituiselleni ihmiselle - koskaan ei ole missään tullut ongelmia pituudesta puoleen tai toiseen, vaan aina on sopivan kokoinen kaikkialle. 

Et vaan ole tarvinnut mitään ylähyllyiltä, joissa viimeiset paketit ovat hyllyn perällä. t. toinen 175 cm

Vierailija
44/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy yhyy ja kyynel kyynel. Kaupassa on niitä pyöreitä "jakkaroita" joilla pääsee ylähyllylle, jos ei muuten yllä tai sitten pyydätte apua. Yhteiskuntamme ei vain ole suunnteltu pygmeille eikä kääpiöille. Pärjääväthän rullatuoli-ihmisetkin eivätkä kitise.

Nimenomaan jokaisessa kaupassa on niitä pyöreitä jakkaroita,saat pitutta lisää.Osaat puhua pydää henkilökuntaa autaa.Aivan varmasti auttavat.Turha selittä ettei auta.

Niissä jakkaroissahan on pyörät alla. Ovat siis vähän vaarallisia. Kuka korvaa, jos asiakas joutuu ottamaan sen jakkaran avukseen ja sattuu jonkinlainen tapaturma, jossa asiakas loukkaa itsensä?

Toinen asia on se, että niillä hyllyillä on myös syvyyttä. Eli pitkällekin ihmiselle tuottaa vaikeuksia tavoitella ihan sieltä ylähyllyn perukoilta haluamaansa tuotetta, ja näin tietenkin silloin kun tuote siinä hyllyllä on vähissä, etummaiset helposti ulottuvilla olevat on jo otettu...

Täytyis sitten pitkäkin asiakkaan pyytää myyjää avuksi.

Oletko koskaan testannut niitä jakkaroita? Ilmeisesti et, koska ne laskeutuvat saman tien kun painoa tulee päälle niiltä pyöriltä (joilla on ilmeisesti helpompi siirtää itse jakkaroita) kiinteäksi osaksi lattiaa. Tässä tulee se ongelma etteivät ihmiset ymmärrä miten ne toimivat. Se on eri asia jos ei uskalla kiivetä vaikka pulteilla kiinni olevalle jakkaralle.

Meillä on nämä pyöreät pyörälliset jakkarat poistettu koko ketjussa koska jos asiakas ei ymmärrä miten se toimii ja kaatuu tai tippuu, niin liike joutuu silti korvausvastuulliseksi. Ja tosi kevyellä ihmisellä muuten toimivat huonosti. Samalla ne poistettiin henkilökunnalta ja tilalle annettiin tukevammat porrasjakkarat. Asiakkaille ei ole mitään, myyjät ja toiset asiakkaat meilläpäin auttaa.

Mikähän ketju se tuommoinen on?

Meidän kylällä näitä jakkaroita ei kai ole missään enää, ainakaan ruokakaupoissa, K, S ja Lidl. En tiedä onko sattumaa ja mitä ketjua aiempi kirjoittaja tarkoitti. Mutta en kiipeä niille itsekään jos jossain on, pieni kurkotus eteenpäin, paino kevenee ja jakkara rullaa pois alta.

Vierailija
45/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kärryt liian syviä! Kassalla joutuu roikkumaan kärryn reunan yli jalat irti maasta, että ylettyyy nostamaan hihnalle tavarat kärrystä. Sattuu vattaan. Ja olen 161 cm.

Ja valot on liian kirkkaat, hinnat liian pienellä esillä, myyjät rumia ja kaikkialla on semmoinen outo haju.

Vierailija
46/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on rajoitteinen niin voit tilata ne kaupasta/netistä eikä tulla tänne nillittään.

Sinäkö sulkisit meidät 155 centtiset kotiin?

Vierailija
47/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy yhyy ja kyynel kyynel. Kaupassa on niitä pyöreitä "jakkaroita" joilla pääsee ylähyllylle, jos ei muuten yllä tai sitten pyydätte apua. Yhteiskuntamme ei vain ole suunnteltu pygmeille eikä kääpiöille. Pärjääväthän rullatuoli-ihmisetkin eivätkä kitise.

Nimenomaan jokaisessa kaupassa on niitä pyöreitä jakkaroita,saat pitutta lisää.Osaat puhua pydää henkilökuntaa autaa.Aivan varmasti auttavat.Turha selittä ettei auta.

Niissä jakkaroissahan on pyörät alla. Ovat siis vähän vaarallisia. Kuka korvaa, jos asiakas joutuu ottamaan sen jakkaran avukseen ja sattuu jonkinlainen tapaturma, jossa asiakas loukkaa itsensä?

Toinen asia on se, että niillä hyllyillä on myös syvyyttä. Eli pitkällekin ihmiselle tuottaa vaikeuksia tavoitella ihan sieltä ylähyllyn perukoilta haluamaansa tuotetta, ja näin tietenkin silloin kun tuote siinä hyllyllä on vähissä, etummaiset helposti ulottuvilla olevat on jo otettu...

Oletko koskaan testannut niitä jakkaroita? Ilmeisesti et, koska ne laskeutuvat saman tien kun painoa tulee päälle niiltä pyöriltä (joilla on ilmeisesti helpompi siirtää itse jakkaroita) kiinteäksi osaksi lattiaa. Tässä tulee se ongelma etteivät ihmiset ymmärrä miten ne toimivat. Se on eri asia jos ei uskalla kiivetä vaikka pulteilla kiinni olevalle jakkaralle.

Meillä on nämä pyöreät pyörälliset jakkarat poistettu koko ketjussa koska jos asiakas ei ymmärrä miten se toimii ja kaatuu tai tippuu, niin liike joutuu silti korvausvastuulliseksi. Ja tosi kevyellä ihmisellä muuten toimivat huonosti. Samalla ne poistettiin henkilökunnalta ja tilalle annettiin tukevammat porrasjakkarat. Asiakkaille ei ole mitään, myyjät ja toiset asiakkaat meilläpäin auttaa.

Meidän kylällä näitä jakkaroita ei kai ole missään enää, ainakaan ruokakaupoissa, K, S ja Lidl. En tiedä onko sattumaa ja mitä ketjua aiempi kirjoittaja tarkoitti. Mutta en kiipeä niille itsekään jos jossain on, pieni kurkotus eteenpäin, paino kevenee ja jakkara rullaa pois alta.

Olen ässällä töissä ja kyllä meillä "norsunjalkoja" on.

Vierailija
48/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on rajoitteinen niin voit tilata ne kaupasta/netistä eikä tulla tänne nillittään.

Sinäkö sulkisit meidät 155 centtiset kotiin?

Jos ette pärjää yhteiskunnassa, niin pakkohan se on.

Vierailija
49/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on hyvä ja tärkeä. Olen 160cm nainen ja useasti joutunut jättämään tietyt tuotteet ostamatta, koska en vain ole yltänyt. Pakastekaapit ovat suunniteltu pitkille ihmisille. Miten tälläinen lyhyt ihminen saa pakastekaapin ylähyllyltä tuotteen, joka on siellä hyllyn perällä? En minä uskalla 55vuotiaana hypätä kiikkerän jakkaran päälle kurottelemaan tavaroita. Niitä jakkaroita ei ole edes aina.

Pitäisikö kaupan rakentaa lisäsiipi, että tuotteet ovat sinulle sopivalla korkeudella, vai minne ne laittaisit?

Jos et ole huomannut kauppojen hyllykorkeutta on nostettu paljon, kylmä- ja pakastekaapit tosi korkeita, kuivatuotehyllyille prismassa vielä yletyn ylähyllyllekin.

Vierailija
50/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kauppojen pyöreät jakkarat on vaarallisia. Ystävätär yritti sellaisella päästä käsiksi ylähyllyn tavaraan. Jakkara lähti alta ja ystävätär lensi lattialle...lantio murtui kahdesta kohdasta, tuli pitkäaikainen kipu ja vaiva.

Vierailija
51/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun henkkoht helvetti on ne vaatekaupoissa katon rajaan laitetut vaatteet joissa mahdollisesti on just se koko mitä haluisi sovittaa, eikä sitä keppiä kun jossain kassan takana myyjällä. Introvertit varmasti ymmärtää tuskani

Vierailija
52/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on hyvä ja tärkeä. Olen 160cm nainen ja useasti joutunut jättämään tietyt tuotteet ostamatta, koska en vain ole yltänyt. Pakastekaapit ovat suunniteltu pitkille ihmisille. Miten tälläinen lyhyt ihminen saa pakastekaapin ylähyllyltä tuotteen, joka on siellä hyllyn perällä? En minä uskalla 55vuotiaana hypätä kiikkerän jakkaran päälle kurottelemaan tavaroita. Niitä jakkaroita ei ole edes aina.

Pitäisikö kaupan rakentaa lisäsiipi, että tuotteet ovat sinulle sopivalla korkeudella, vai minne ne laittaisit?

Jos et ole huomannut kauppojen hyllykorkeutta on nostettu paljon, kylmä- ja pakastekaapit tosi korkeita, kuivatuotehyllyille prismassa vielä yletyn ylähyllyllekin.

Onko ne alemmat tasot jätetty tyhjiksi, vai onko valikoima kasvanut?

Vierailija
53/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ässällä töissä ja kyllä meillä "norsunjalkoja" on.

Huomattu on. Ovat usein kärryjen tiellä, kun käytävillä on lisäksi lavat täynnä tavaraa. Ovat sinänsä kyllä käteviä. Saa ylähyllyjen periltäkin melkein otettua sinne jääneitä orpoja tuotteita.

Vierailija
54/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuote on Prismassa jäänyt ostamatta, kun ovat olleet ylähyllyn takaosassa. Läheskään joka käytävällä ei ole jakkaroita, enkä sellaiselle uskaltaisi enää edes nousta. Aina ei kyllä ole muita asiakkaitakaan samalla käytävällä, joten ostamatta jää. Muuten tietysti hyviä neuvoja :)

Vierailija
55/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne alemmat tasot jätetty tyhjiksi, vai onko valikoima kasvanut?

Prismassa ei ainakaan ole tyhjiä alahyllyjä. Ovat käytännösä jonkin sentin lattiatasosta ja vielä syviä. Selkä on lujilla - tai polvet kontatessa - kun yrittää katsoa, onko siellä vielä jäljellä edullista ruokaöljyä tai suolaa.

Vierailija
56/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteista roskaruoka (nuggetit, ranskalaiset, paneroidut kalapakasteet, halpisjäätelöt yms) laitetaan alas. Jos haluan poronkäristystä tai kalliimpia jäätelöitä, joudun urkkimaan ylähyllyiltä jakkaran avulla.

Vierailija
57/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vaan ole tarvinnut mitään ylähyllyiltä, joissa viimeiset paketit ovat hyllyn perällä. t. toinen 175 cm

Mitä asioita sellaisilla hyllyillä esim. on? Ei tule mieleen tuollaista tilannetta, kun tosiaan en joudu koskaan miettimään kokoni vuoksi mitään. Välillä pitää tietysti kyykistää ja välillä kurottaa, mutta ei ole tullut eteen tilannetta jossa en ylettäisi johonkin tai ympäröivä maailma olisi mitoitettu epäsopivaksi.

Vierailija
58/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylähyllyt ovat yli kaksimetrisille ja alahyllyt alle metrin mittaisille lapsille.

Vierailija
59/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tuote on Prismassa jäänyt ostamatta, kun ovat olleet ylähyllyn takaosassa. Läheskään joka käytävällä ei ole jakkaroita, enkä sellaiselle uskaltaisi enää edes nousta. Aina ei kyllä ole muita asiakkaitakaan samalla käytävällä, joten ostamatta jää. Muuten tietysti hyviä neuvoja :)

Toistan aiemman kysymyksen: minne ne tuotteet pitäisi laittaa?

Vierailija
60/77 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää te lyhytkasvuiset "kiinakaupoissa". Siellä on matalat hyllyt. Tai muuttakaa Kaukoitään.

On se elämä vaikeaa, kun ei ruokakaupassakaan selviä tippumatta jakkaralta tai kellahtamatta pakastealtaaseen :DDDDDDDDDDDD.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme