Mietittekö mitä peritte joskus
Täällä näitä perintöasioita kysellään usein, niin mietittekö tai tiedättekö mitä tulette perimään.
Onko oletus ettei riitaa ole tulossa perinnöstä vai arvaatko jo sisarusten kesken tulevan taistelua?
Kommentit (84)
Tiedän, että rahaa ja realisoitavaa omaisuutta on tulossa niin paljon, että oma tulevaisuus on sillä turvattu. Jos siis ei tapahdu mitään yllättävää. Omaa talouttani en tietenkään ole laskenut perinnön varaan, enkä muutenkaan asiaa pahemmin mieti. Alkaa vain surettamaan ajatus siitä, että jossain kohtaa vanhempiani ei enää ole.
Minulla on sisko, joka on paras ystäväni. Emme ole koskaan riidelleet mistään, emmekä tule riitelemään perinnöstäkään.
En mieti perintöäni, koska rahaa on riittävästi jo nyt. Sisaruksia ei ole eli ei tarvitse stressata. Omat tavoitteeni/suunnitelmanai eivät ole kiinni perinnöstä.
Olen miettinyt, koska omaisuutta on kuitenkin talo, kaksi asuntoa ja ehkä puolisen miljoonaa osakkeita sun muita sijoituksia. Olen jopa miettinyt, että toivottavasti isäni menisi ensin, koska alkaa olla aika pihalla maailman menosta ja on tosi vaikea ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä tuo on edessä. Toivoi vaan ettei joudu maksamaan mitään velkoja. Muuten ei odota mitään. Iso urakka on hänellä edessä toisen vanhemman puolelta eli se ryönän määrä.
Lainat ei periydy. Toki ne on maksettava siitä kuolinpesästä, mutta jos se ei riitä, niin ei ne kyllä periydy.
Periytyy jos perintöön ryhtyy eikä pesässä ole riittävästi varoja velkojen kuittaamiseen. Käytännössä pesä tekee konkan ja sieltä ei saa viedä kahvikuppiakaan jotta ei tule ryhtyneeksi perintöön.
Joskus on käynyt vanhemmilla vieraillessa mielessä että siinäpä on urakka tyhjentää heidän talo ja pihavarasto kun heistä aika jättää. On meinaan iso talo TÄYNNÄ kaikenlaista tavaraa, nämä on sota-ajan lapsia jotka aina olleet sitä mieltä että mitään ei saa heittää pois, kun voi vielä tarvita joskus.
Muuten en odota merkittävää perintöä. Heillä tosiaan on iso talo, mutta se on rakennettu kasarilla ja kyseessä on muuttotappiopaikkakunta. Naapurista oli kuulemma myyty 130 000 eurolla talo. Säästöjä heillä on varmaan joitain kymmeniä tuhansia, mutta meitä on kolme sisarusta joten eipä niistä isoa summaa yhdelle tule.
Tulen perimään suuren määrän jätettä. Ongelmana on sen hävittäminen, kun muut perijät eivät tajua todellisuutta.
Aloin miettiä kun isovanhempani kuolivat muutama vuosi sitten ja äitini joutui hoitamaan rumban sisarustensa kanssa (kaikki meni sopuisasti, mutta onhan siinä aina hommaa). En usko ollenkaan, että tulee sitten aikanaan riitaa, olemme siskoni kanssa läheisiä, haluamme olla reiluja toisiamme kohtaan varmasti.
Vain yksi perintökohde hieman huolestuttaa: mökki, joka on vain puoliksi vanhempani omistuksessa.
Aloin pohtimaan nyt, niin mitä tiedän olen 1 neljästä perijästä kummitätini testamentissa.
Omat vanhemmat on olleet aikamoisia tavarankerääjiä. Heillä on kolme tai neljä autoa tälläkin hetkellä pihassa.
Pieneltä kylältä sisäilmaongelmia sisältävä rivariasunto ja keskellä korpea järvenrannalla oleva mökki.
Rahaa tuskin hirveän paljon, mutta ei velkaakaan.
Nämä veljeni kanssa perin mikäli lähtöjärjestys on oletettu.
Ikinä ei tiedä kuka kuolee ensin.
En peri vanhemmiltani mitään kun testamenttasivat ulos.
Olen kai niin kaamea.
Kerran olen miettinyt kun vanhemmat kysyivät mielipidettäni testamentteihinsa ja siihen miten menetellään kun toinen kuolee, haluanko että perin kaiken vai hyppäytetäänkö osa yli sukupolven (olen ainoa lapsi). Oma talouteni on vahva enkä odottele perintöä sen kummemmin. Joskus se tulee ja mietin asiaa tarkemmin sitten.
En tule perimään yhtään mitään muuta kuin kasan röökinhajuista roskaa.
Vierailija kirjoitti:
En tule perimään yhtään mitään muuta kuin kasan röökinhajuista roskaa.
Meille tuli joskus perintönä tavaroita asunnosta missä oli poltettu sisällä vuosikausia, niin ei niitä voinut pitää vaan roskiin menivät.
Mun setä on luvannut vuosia sitten testamentata sen vanhan hienon 50 luvun Mersun.siinä on ylösnousevat ovet mutta Ruotsin rekisterissä kun on Tukholmassa
Meidän perheessä jäljellä enää "apen perintö". Lähinnä joskus tulee mieleen hänen talonsa tyhjennys. Se tulee olemaan aivan valtava työmaa. Tavaraa ja roinaa on PALJON.
En. Olen yrittänyt sanoa heille, että kannattaa raha tuhlata itseensä eläessään. Elävät pidempään, jos syövät kunnolla ja terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
En. Olen yrittänyt sanoa heille, että kannattaa raha tuhlata itseensä eläessään. Elävät pidempään, jos syövät kunnolla ja terveellisesti.
Kai heiltä tavarat kuitenkin olisi jäämässä eli ei perintö ole pelkästään rahaa.
Vierailija kirjoitti:
En peri vanhemmiltani mitään kun testamenttasivat ulos.
Olen kai niin kaamea.
Sama juttu minulla.
Riitaa ei ole tulossa, mutta mietin miten selviän perintöveroista vaikka tuskin 100000€ enempää perintöä saan. Onneksi molemmat vanhempani ovat hyvässä kunnossa ja nuoria reilu 6kymppusiä. Eli tuskin huolta on vähään aikaan.
Lainat ei periydy. Toki ne on maksettava siitä kuolinpesästä, mutta jos se ei riitä, niin ei ne kyllä periydy.