Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteenmuuttaminen

Yksinhuoltaja
30.01.2023 |

Olen seurustellut mieheni kanssa kuudetta vuotta. Asutaan 8 km päässä toisistamme. Itselläni on 8 vuotias poika toisesta liitosta. Itselläni on kolmio ja miehelläni kaksio. Yksinhuoltajana rahat ovat koko ajan tiukoilla. Käydään molemmat töissä. Ongelma on se ettei miesystäväni halua muuttaa tänne kolmioomme vaan pitää tiukasti kiinni kaksiostaan. Hänen mielestä meidän pitäisi muuttaa sinne eihän me mahduta hän on ilmoittanut ettei ikinä luovu asunnostaan. Mielestäni olen ollut kärsivällinen ja odottanut

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on yhden lapsen yksinhuoltajana rahat tiukilla? Kun olin yh, niin asuin kaksiossa ja sain säästettyä muutamassa vuodessa sen verran rahaa, että sain ostettua pienen talon. Palkkani on alle 2000€/kk. Ärsyttää kun näköjään naiset itsekin pitävät yllä tätä mielikuvaa, että yksinhuoltajana on aina tiukkaa. Ei ole, jos on vain yksi lapsi!

Ymmärrän paremmin kuin hyvin miehen näkemyksen. Haluat hänestä vain maksajan liian isoon kämppääsi. Miksi ette muuttaisi kaksioon, niin että lapselle tietysti oma huone? Mikä ongelma tässä on? Kun mies kerran haluaa muuttaa yhteen ja sinä taas asut liian leveästi rahatilanteeseesi nähden.

Olen eri, mutta esim. jos Helsingissä asuu, voi olla mahdoton löytää kohtuuhintaista asuntoa. Esim. kaupungin asuntoa ei saa, jos ei ole erityisen kiireellinen hakija, ja esim. Kelan asumistuessa tai mahdollisessa toimeentulotuessa kolmion vuokrasta jää yodennäköisesti aika iso osa maksettavaksi. Joten hyvin voi olla rahat tiukoilla yksinhuoltajalla, koska monella ydinperheelläkin on rahat tiukoilla pk-seudulla kalliiden vuokrien takia. Ei ole siis vain yh:n ongelma - eikä tietenkään kaikkien. Esim. itse olen yh, asun kahden lapsen kanssa kolmiossa Helsingissä, eikä rahat ole yhtään tiukoilla.

Niin, eli aloittaja asuu liian leveästi rahatilanteeseensa nähden? Nyt hänellä olisi hyvä mahdollisuus muuttaa nopeasti kaksioon miehen kanssa ja säästää rahaa. Helsingissä ei ole kenenkään pakko asua. Sinnehän pääsee lähikaupungeista ihan hetkessä muutenkin. Pointtini oli juuri se, että aloittaja vetoaa siihen, että on köyhä yh, vaikka tilanne on itse aiheutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän