Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulokkeet kiellettävä kaduilla!

Vierailija
29.01.2023 |

Nyt sitten tapahtui se, kuulokkeet korvilla talsiva mistään mitään tietämätön nuori käveli kadulle ja jäi auton alle. Nyt se auto sattui olemaan poliisiauto. Tästä tulee mielenkiintoinen periaate-keskustelu yhteiskunnassa. Tämä kuuloke-kännykkä-keinotodellisuus menee liian pitkälle. Pitäisikö ajamisen lisäksi myös jalankulkijoilta kieltää kännykän käyttö?

Linkki iltasanomien uutiseen: https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000009358333.html

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikä.

Samperin holhous-yhteiskunta.

mä saan ulkona mennä napit korvilla minne haluan.

Minun auton alle et saa kuitenkaan hypätä äkkiäarvaamatta ne kuulokkeet korvillasi.

Vierailija
22/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää kännykkäryntäilijät sporassa, bussissa ja metrossa.

Ollaan niin naama kiinni ruudussa ettei tajuta että pitäisi jäädä. Sitten viime sekunnilla oho! hirvee ryntäys ulos, mummot vaan lentelee.

Mummo parat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisessa ei kyllä kuulokkeita mainittu. Mistä lie aloitaja sen keksinyt.

Poliisilla oli hälytysäänet ja valot päällä. Lue ja päättele.

Vierailija
24/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollista karsintaa kyllä ja kenenkä kustannuksella. Syyttömän.

Vierailija
25/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa mainittiin kuulokkeet?

Ei kuitenkaan kuullut hälytysääntä tai ei välittänyt siitä.

Eli kuurotkin pois kävelemästä?

Vierailija
26/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan kuulokkeet on aika tehokkaita blokkamaan ulkopuoliset äänet. Vastamelukuulokkeet pitäisi kieltää kokonaan keskustassa kulkiessa.

27/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa ei mainittu kuulokkeita, mutta kyllähän tuo siltä vaikuttaa, että jalankulkija joko käytti kuulokkeita tai hänellä oli alentunut kuulo.

Tuttuni pyöräilee kuulokkeet korvissa. En itse ikinä uskaltaisi. Pyöräillessä liikutaan vielä niin nopeasti.

Vierailija
28/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kuulokkeet tai ei, ihmiset (kaikenikäiset) ovat unohtaneet sen miten toimia liikenteessä, ei katsota molempiin suuntiin kun ylitetään tietä, kävellään päin punaisia, yms

Oon Helsingissä meinannu ajaa useamman kerran kävelijän päälle, kun mulla on vihreät ja kevyellä liikenteellä punaiset. Kerran oli todella läheltä piti -tilanne, ehdin tosin pysäyttää auton ja kävelijä hypätä takaisin sinne mistä tulikin. Kerran myös lähdin liikkeelle kun punaiset vaihtuivat vihreäksi, niin suhahtipa pyöräilijä selkeästi punaisia päin.

Vierailija
29/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomio ympäristösi kirjoitti:

Luonnollista karsintaa kyllä ja kenenkä kustannuksella. Syyttömän.

Tieliikennelaissa sanotaan, että hälytysajossa olevalle hälytysajoneuvolle on annettava esteetön kulku.

Ei se jalankulkija nyt ihan syytön ole.

Vierailija
30/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa mainittiin kuulokkeet?

Ei kuitenkaan kuullut hälytysääntä tai ei välittänyt siitä.

Eli kuurotkin pois kävelemästä?

Kuurot varmasti älyävät huomioida ympäristönsä. eli mitä haet tällä kommentillasi? Oliko uhri kuuro? Vai kuulokkeet päässä?

Vierailija
31/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että nuori jää auton alle. Mutta kyllä tässä sanoisin että ihan oma vika, oli kuulokkeita tai ei. Jotain on nyt jäänyt kyllä koti- tai kouluopetuksessa opettamatta...

Vierailija
32/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa silmälaput, sitten tulee jännää.

Vierailija
33/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuurot kiellettävä.

Sokeat kiellettävä.

Muutenkin kaikki vammat ja vammaiset kiellettävä.

Lapset ja vanhukset kiellettävä.

Niinkö?

Ja joo, aloittaja kirjoittelee ihan omiaan, uutisessa ei kuulokkeita tietenkään mainittu.

Kuurosokeitten ei kannata lähteä yksin kaupungille, ainakaan ilman opaskoiraa.

Vierailija
34/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä darwinille pitää antaa tilaa tehdä työnsä, ei pällejä tarvitse alkaa suojelemaan jos kalliolta haluavat itse kävellä kännykkää toljottaen.

Vierailija
35/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kuulokkeet tai ei, ihmiset (kaikenikäiset) ovat unohtaneet sen miten toimia liikenteessä, ei katsota molempiin suuntiin kun ylitetään tietä, kävellään päin punaisia, yms

Muista aina,, liikenteessä, monta vaaraa ompi eessä,

Siksi valpas, aina mieli, on turva verraton.

Olen nähnyt päivällä kun ruutua tuijottava käveli päin lyhtypylvästä. Ette usko kuinka vaikeaa oli pidätellä naurua. 

Kerran näin samanlaisen kulkijan ylittämässä suojatietä, "oikaisi" kuitenkin muutaman metrin siinä lopussa ja kadunreunassa olikin jo korkeampi rotvallin reuna vastassa jota ei huomannut. Siihen sitten kaatui. Taisi vielä kännykkäkin mennä rikki. 

Vierailija
36/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja autoilijat ovat tainneet unohtaa autokoulussa opitun, eli jalankulkijaa väistetään, jos ei ole liikennevaloja muuta ilmoittamassa. Kun kävelee suojatien eteen, niin ehkä 5% autoilijoista osaa väistämissäännön, loput posottavat apinanaivoineen pysähtymättä.

Vierailija
37/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt päivällä kun ruutua tuijottava käveli päin lyhtypylvästä. Ette usko kuinka vaikeaa oli pidätellä naurua. 

Miksi naurua edes pitäisi pidätellä tuossa kohtaa? Tollo mikä tollo.

Vierailija
38/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollannissa suunnittelivat jalankulkijoiden liikennevalojen sijoittamista myös maanrajaan näiden zombien takia. En tiedä miten siinä sitten kävi.

Vierailija
39/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lemppari on se kun joku meinaa kävellä itseäni (jalankulkija) päin kun on niin keskittynyt luuriinsa. Se säikähtänyt ilme kun nostaa katseen viime hetkellä ja näkee mut tuijottamassa suoraan silmiin.

Vierailija
40/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mimusta on oma syy jos jää auton alle esim. suojatiellä jos pitää pitää kuulokkeita, eiköhän opi jos on oppiakseen.

Jos autoilija ajaa päälle suojatiellä niin se ei ole koskaan jalankulkijan vika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän