Häiritsisikö jos teidän 38 vuotias mies
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää miksi jotkut sanovat enoksi, kun itse sanon setä. Nämä taas eivät ymmärrä miksi sanon setä vaan sanovat enoksi.
Mutta tuo isä, iskä,isi . Isi sointuu pikkulapsen suuhun, isä kaikkien ja iskä on välimuoto. Ukko ja äijä sama kuin isä mutta ei isi.
Eno on äidin veli. Setä on isän veli.
Vain seksuaalisesti hyväksikäytetyt käyttävät isi sanaa ja ihan turha tulla muuta väittämään. Tutkikaa taustanne jos kutsutte isiksi. Ei oo ok.
Vierailija kirjoitti:
Vain seksuaalisesti hyväksikäytetyt käyttävät isi sanaa ja ihan turha tulla muuta väittämään. Tutkikaa taustanne jos kutsutte isiksi. Ei oo ok.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää miksi jotkut sanovat enoksi, kun itse sanon setä. Nämä taas eivät ymmärrä miksi sanon setä vaan sanovat enoksi.
Mutta tuo isä, iskä,isi . Isi sointuu pikkulapsen suuhun, isä kaikkien ja iskä on välimuoto. Ukko ja äijä sama kuin isä mutta ei isi.Eno on äidin veli. Setä on isän veli.
Mulla on ainakin kaksi setää, isän ja äidin veli . Enoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuo isä, iskä,isi . Isi sointuu pikkulapsen suuhun, isä kaikkien ja iskä on välimuoto. Ukko ja äijä sama kuin isä mutta ei isi.
Äidin veljet on lapsille aina Enoja, Isän veljet on aina Setiä.Ellei sekin ole muttunut käytöstä v.2023?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän se häiritsee, kun aikuinen mies kutsuu isäänsä papaksi tai ukiksi. (lastensa isoisää)
Mitä ihmettä? Millä pitäisi kutsua?
No jos puhuu toiselle aikuiselle niin silloin isä, isi tai nimellä. Ei se mkään ukki oo aikuiselle miehelle. Lapsille puhuessa voi käyttää nimeä Matti-Ukki.
Olis se outoa mun isääni Pekkaa Matti-ukiksi tituleerata lapsilleni 🤔.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siitä tekee epänormaalin? 😄🙄 se että kutsutaak isiksi eikä isäksi? Vai mikä? Kyllä muakin ärsyttää joskus, kun joku sanoo mie, sie, miun ja siun, kun itse puhun mä, sä, mulle ja sulle, mutta en pidä mitenkään epänormaaleina kanssani eri tavoin puhuvia.
Sieppikö se siellä huulet tötteröllä hesaa vääntää?
Vierailija kirjoitti:
Tälläisen kommentin kirjoittaja on vain ja ainoastaan seksuaalinen hyväksikäyttäjä, todennäköisesti pedari. Katso peiliin ja tutki taustaksi. Ei ole ok.
Niin. Tapoja on erilaisia. Isi, isä, iskä, isukki. Kaikki käy.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo nyt ole aika hellyttävää?
Ei viitti ihan kaikesta ärsyyntyä.
Ei ole hellyyttävää vaan pervoa
Mielestäni se vähän sellainen pikkulapsen sana. Isi, pisu, pipi jne.
Ei häiritse, minäkin (nainen) kutsun isääni isiksi. Sehän vakiintuu jo silloin lapsena. Sellaisten, jotka ei ihan lähimmäisiä kavereita ym. kesken kutsun kyllä isäksi.