Kitaransoiton opettelu keski-iässä?
Kommentit (21)
Yhtä turhaa hommaa kuin moottoripyörän hankinta.
Ei kummallakaan tässä iässä naista saa yhtään sen enempää.
Seuraavaksi ajattelin kokeilla tatuointeja, rikollisuutta, päihteitä ja väkivallan käyttöä.
Toivottavasti onnaa, ostin tukkupaketin kortsuja, ne menee vanhaksi 6/2023
Oppiihan sitä jotenkuten, jos on oppiva ja musikaalinen tyyppi. Perse penkkiin vaan ja rämpyttelemään.
Tietenkin voi oppia. Vaatii kärsivällistä harjoittelua.
T. Kitaristi
No kyllä sitä aika nopeasti pari perusjuttua oppii.
Kokeile fingerstyle juttua on vapaampaa eikä tarvitse nuotteja opetella. Soitat vaan mikä kuulostaa hyvältä.
20 tunnissa opit kohtuulliselle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa tämä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile fingerstyle juttua on vapaampaa eikä tarvitse nuotteja opetella.
Plekun kanssako tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
1000 tuntia vaatii.
No tottakai oppii. Itse opettelin pianonsoittoa keski-iässä ja kitara on sentään helpompi.
No voi oppia, mutta en usko että tulee kovin hyvää soittajaa. Tietenkin voi omaksi ilokseen soitella. Musiikki ja soittaminen hieroo aivonystyröitä. Itse opettelin kitaran soittoa teini-iässä. Ja osaan vieläkin soittaa, mutta olen huomannut että taito ruostuu jos on taukoa soittamisessa. Sormet jäykistyy, eivätkä ole niin notkeat.
Muutama tunti ja soitat kuin Stevie Ray Vaughan 👍🙂
Vierailija kirjoitti:
Muutama tunti ja soitat kuin Stevie Ray Vaughan 👍🙂
Siihen ei taida riittää loppuelämäkään, että soittaisi kuin SRV.
Oppii kyllä, mutta ei kannata asettaa tavoitteita liian korkealle. Ei ole odotettavissa, että pääsisit eturivin muusikoksi. Omaksi iloksi leirinuotiolle ja paikallistason bändiin ehkä kitaristiksi. Mutta sekin on mukavaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Entäs Hendrixi? Monta päivää?
Ei. Ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs Hendrixi? Monta päivää?
Ehkä 2-4. Opettele vinguttamaan jotain järjetöntä kakofoniaa ja sytyttämään kitara tuleen Muista palovaroitin jos harjoittelet kotona.
On mutta hirveetä kuunneltavaa. Eikueikueikua.