Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~ TOUKOJEN VIIKONLOPPU ~*~

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää heräsin jo puoli 7 aikoihin, ku miehellä oli herätys enkä sit saanu enää unta. Pitää ottaa sit päivemmällä päikkärit. Siivousta ois taas eessä, edellisestä kerrasta onki vähän aikaa. Viime vkl meni reissussa ja viikolla en oo jaksanu tehä mitään ku oon ollu iltavuorossa.

Omaan vointiin ei mitään erikoista. Hyvä olo jatkuu :) Määkin oon kovasti koittanu kuulostella jo liikkeitä, vaikka tuskinpa niitä vielä tuntee ku on ensimmäisestä kysymys. Jotain pientä välillä mutta luulen, että ne jossain syvällä olevat vatsalihakset vähän paukkuu ja joustaa masun kasvaessa.. Sängyssä tossa mietiskelin, että kohta ollaan jo puolivälissä. Nopsaa menny aika!

Eilen oli ollu puhetta lapsettomien suhtautumisesta raskauteen. Itellä on kokemusta siitä, kuinka raskaita muiden vauvauutiset voi olla. Vähän aikaa sitten mulla oli hirveä ahdistus päällä, kauhee vauvakuume eikä silloinen avopuoliso ollu valmis vielä lapsiin. Musta tuntu, etten kestä yhtään vauvauutista (vaikka ei siis yritystäkään ollu vielä itellä) ja niitä vauvoja tupsahteli koko ajan ympärille. Niin onnellinen ku sitä toisten puolesta haluaa ollakin, se ei välttämättä ole niin helppoa. Mun vinkki on, että jos tietää toisen tilanteen, kannattaa se tosiaan ottaa huomioon eikä tyrkyttää vauvajuttuja. Kyllä se toinen sit kyselee, jos/kun haluaa ja on siihen valmis. Ja varmasti tilanne helpottaa jossain vaiheessa, kun " alkujärkytys" on menny ohi.

Joo, jos sitä kohta lähtis käymään kaupassa. Ei tarttis sit kesken siivoushommien lähtä ruuhkaan pyöriin. Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille! :)

Vierailija
2/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on ulkona suhjuinen ilma..=( Vähän toivoin että yön aikana ilma olis totaalisesti muuttunut, olis pikku-pakkanen ja maa valkoinen!! Mutta ei.. loputkin lumet on sulaneet!

Illalla jäi liikkeiden kuuntelut väliin.. Aloin nuokkumaan sohvalla enne 10 joten mies patisti sänkyyn nukkumaan. Hyvä niin, nyt on pirteä olo kun tuli nukuttua ihanan pitkät yöunet!

Neidillä joku ihme vaihe nyt päällä. Aina siis itsekseen nukahtanut sänkyyn, eikä ikinä mitään ongelmia. Nyt sitten 2 iltana huutanut jopa 20 min ennen ku nukahtanut! Ei varsinaisesti itkenyt, mutta sellaista surkean kuuloista huutoa. äiti on vähän ymmällään, että mitäs nyt pitäisi tehdä? Ku pari kertaa kävin sitten lohduttelemassa ja laulamassa pienen pätkän, mutta sama meno jatkui kun pois oon lähteny. Ja välillä on ihan hiljaa ja sit taas alkaa huutamaan.. Kai tää on joku vaihe (toivottavasti) mikä kuuluu ikään, mut surkealta tuntuu kun ei tiiä mitä pitäis tehdä!

Lapsettomista sukulaisita sen verran, että mulla on sisko joka viime talvena meni naimisiin. Tiedän että hänellä on ollut vauva-kuume jo pidemmän aikaa, mutta mies topputtelee. Ensin mies oli sitä mieltä, että naimisiin pitää ensin mennä ja nyt on ilmeisesti sitä mieltä että siskon pitäisi saada vakkarityö ennen raskautta... Surkealta tuntuu siskon puolesta. Kun ikääkin alkaa molemmilla jo olemaan sen verran että perheenperustaminen alkaisi todellakin olemaan ajankohtaista.

Ikinä ei tule siskolle kerrottua raskausjutuista ym vauva-jutuista koska tiedän miten paljon häntä harmittaa vaikkei sitä ikinä ole sanonutkaan...

Kun sisaruksilla ja ystäville alkaa vauvoja " tupsahtelemaan" ja oma mies vaan laittaa hanttiin! =(

Siivoushulluutta alkanut ilmenemään. Tänäänkin olen jo kerennyt vaatekomeron siivoamaan! Eilen vaihdoin verhot 2 huoneeseen, väsäsin kunnon ruuat ja imuroisin! Oi tätä ihanaa keskiraskautta!

Ja se puolivälikin jo häämöttää...!!!

-Alpukka rv15+6/16+2 & " Pinsku" 1v2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamulla aikaisin kun eilinen hematooma uutinen mietitytti. Uni ei enää tullut ja totta kai juuri tänä aamuna sitten tyttö nukkui pitkään. Olisi itsekin saanut nukkua.

nyt taas tuntuu siltä, että ei tästä raskaudesta uskalla kenellekään puhua ennen kuin tietää että kasvaako hematooma vai häviääkö se.

Pikkuinen vei kuitenkin eilen sydämen hurjilla käsien ja jalkojen heiluttelulla. Se oli kivaa katsottavaa :) Ja ihan eri näköistä touhuilua kuin isosiskollaan silloin 4 vuotta sitten.

Kovin mietityttää...

T: Moskuliini 12+4

Vierailija
4/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne moikkaamaan kun lähdemme kohta pariksi päiväksi mökkeilemään. Poika on jo tervehtynyt kuumeesta, mutta kova yskä on tullut tilalle:( Tuolla on ihan tyhmä ilma, ällön märkää ja lumi sulaa pois.

Mutta hyvää viikonloppua kaikille toukolaisille:)

t: minnis80 rv 12+3

Vierailija
5/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelle79 ilmottautuu toukomammoihin!Jos saa, vai ootteko joku suljettu yhteisö. Rv:t ny 14+1 ja la 18.5 siis. Neljäs muksu olis tulossa. Meillä 00, 03 ja 04 syntyneitä. Keskimmäinen tyttö ja muut poikia.

Hiivatulehdus vaivaa ja kait apteekkiin pitäs lähtee. mulla ollu tässä raskaudessa kaikki mahollinen ja mahoton. Järkyttävä pahoinvointi ja kaks kuukautta flunssaa, joka todettiin astmaks. Toivottavasti kohta alkaa ihana keskiraskaus..

Kohta alkaa ruuan laitto ja tenavat täällä jo riehuu. Pitää tulla illalla takasin..

Terv. pelle79

Vierailija
6/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinpän minäkin tulla jälleen hetkeksi lukemaan ja kirjottamaan jotain.

TERVETULOA uusille!! Mukavaa,että vieläkin tulee toukokuun odottajia mukaan:)

MOSKULIINILLE paljon peukkuja,että se hematooma sieltä katoaa... mä olen kyllä ihan uuno koko hematooma-asian kans..tai olen jotain lukenut siitä,mutta en kovin tietonen. toivottavasti ei vaarallinen ja pikkuisella siitä huolimatta turvalliset oltavat masussa:)

Unohdinpa sitte taas mitä olitte kirjotellut.

omaan napaan ei edelleenkään uutta kuulu.vointi on hyvä:D jaksaa olla iloinen!!! tajuttoman äkkiä tää aika vaan on mennyt.osalla lähenee jo raskauden puoliväli ja rakenneultratkin on pian=) oi että!! ja mikä parasta JOULU:D ja tietenkin lähestyvät pojan 1v synttärit=) siitä puheen ollen pitäis mennä leipomaan kakkupohjia valmiiksi pakastimeen. teen 3kakkua joten pitää tehdä ennakkoon pohjat ettei tartte niitäkin samana päivänä väsätä;)

mukavaa viikonloppua toukomasuille ja voikaahan hyvin:)

toymama 14+1

Vierailija
7/15 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat tervetulleita mukaan lörpöttelemään!! =)

Se rakenneultrakin alkaa tosiaan lähestymään.. Jouluviikon maanantaille sain ajan ja kyllähän sitä odottaa! Jos vaikka paljastettais se sukupuolikin!!!

-Alpukka

Vierailija
8/15 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ketju pudonnut.....hiiiop!! ;)

Tervetuloa kaikille uusille! :D

MOSKULIINILLE jaksuja...epätietoisuus on vaikeaa! Koita jaksaa seuraavaan ultraan, josko se hematooma siitä häipyisi itsekseen!

RAKENNEULTRASTA...meillä on heti vuoden vaihteen jälkeen toinen päivä klo 8! Heh! TOivottavasti kaikki on hyvin silloin pikkuisella. Viime kerralla emme saaneet sukupuolta selville, mistä olimme pettyneitä, mutta parempi niin kun väärinosunut veikkaus! Saimme sitten sukupuolen selville ylimääräisessä ultrassa rv30 vai rv31...ja silloin oli kuulemma ERITTÄIN selvä! ;) Meille on kumpi vaan tervetullut..mutta olisi se minustakin kiva tietää etukäteen!

On se vaan ihmeellistä miten tämä raskaus tässä etenee pikku hiljaa. Rakenneultraan asti kun jakselemme, niin siitä se sitten oikein alkaa. TÄmä on nyt sitä auvoista keskiraskautta ja nautin kyllä. Ihmeen seesteinen ja onnellinen olo. :) Maha ei vielä haittaa elämää ja vointi on parempi kuin aikoihin. Sitä samaa toivon kaikille muillekin, etenkin toivon pahoinvoinnin lakkaamista kaikilta! Olisi jo aika, eikö?

Oon kanssa netistä etsinyt sisarusrattaita...ja Hollannista löytyi tällainen pulju, jos ketä kiinnostaa...on siellä ihan tavallisiakin rattaita.

http://www.babyjungle.nl/english-twinners.htm

Mukavaa pyhäpäivän jatkoa kaikille! Voikaa paksusti!

Mama2006

Vierailija
9/15 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moskuliinille tsemppiä! Toivotaan, että kaikki menee hyvin. On rasittavaa, kun itse ei voi tehdä asialle mitään, täytyy vain odottaa.

Oulussa on synkkää, tulisipa taas lunta ja pakkasta! Kolailin eilen lumisohjot pois etupihalta niin ettei tarvitse polvia myöten kahlata. Raskasta hommaa, mutta otin sen liikunnan kannalta.

Yritän houkutella miestä tänään auton koeajolle. Meillä minä olen innokkaampi autonvaihtaja, miehen mielestä meillä on jo hyvä auto. Joo, niin on, mutta 4 lasta ja 2 aikuista ei minun laskuopillani mahdu tavalliseen henkilöautoon vaikka se olisi kuinka hyvä :-)

Hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
10/15 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata joka puolella.....lumet saavat kyytiä byy :(

Lämpimästi tervetuloa uusille, kyllä tänne mahtuu :)

Käytiin shoppailemassa, oikeastaan paljoa mitään ei matkaan kertynyt, mut säästyi nyt ainakin rahat. Yleensä olen jo tähän mennessä ostanut suurimman osan lahjoista, mut nyt vaan ei ole saanut paljoakaan aikaiseksi. No ehtiihän sitä pikku hiljaa....

Vauva potkuttelee jo mukavasti:) Tippa tulee silmään ihan kummallisista asioista ja sit taas välillä nauraa räksytän ihan yhtä kummalisille asioille:D Kyllä nää raskaushormonit saa välillä ihan kummajaiseksi ihmisen ;)

Rakenne ultraa jännitellään jo kovasti, eikä tuohon ole enään niin kovin pitkää aikaakaan 11.12. Mekin aiotaan kysyä sukupuolta, mutta tuskin sitä sanotaan, ainakaan koskaan aiemmin ei ole sanottu. Ihan samahan se kumpi on, etenkin kun jo molempia sukupuolta löytyy. Alusta asti on ollut ihan tyttöolo oireineen ym. tuntemuksineen. Näppyjä on naamatäysi edelleen ja sitä pahoinvointia oli aluksi aika paljon. Kuumia aaltoja on ihan samalla tavalla, kun tytöstä aiemmin ja happi tuntuu loppuvan suljetuissa tiloissa. Mielitekoja on kaikenlaista....paahtoleipä, ruisleipä, banaani ja viimeisin mannavelli. Lämpimät ruuat ovat mieleen ja hedelmäsalaatti. Tuo paahtoleipä ja ruisleipä ovat olleet pop alusta asti.

Pientä galluppia kanssasisarille, näin odotuksen kuluksi. Mitäs mielitekoja teillä muilla on ja kumpaa sukupuolta veikkaatte.

Lalla ja pallero rv16+3

Vierailija
11/15 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva saada mukaan vielä uusia toukolaisia! TERVETULOA ainakin Pelle79 ja muut joiden nimimerkkiä en enää aiemmista pinoista edes muista (sori!)

Nopeasti aika kyllä on vilahtanut. Laskin tuossa, että taitaa kaikilla toukokuisilla olla jo raskaudesta 1/3 takana! :D Itselläkin viikkoja on kertynyt jo 14+2 ja paha olo ja voimaton väsymys ehkä pääosin helpottanut (tosin nukuin taas viime yönä 11h, joten en tiedä sitten mistä nuo unenlahjat + tarve johtunee ;) Meillä myös rakenneultra vasta ensi vuoden puolella, 2.1 joten sinne asti ainakin saamme vain arvailla sukupuolta. Viime raskaudesta se oli helposti nähtävillä ja nytkin olis toiveena saada tietää jo etukäteen kumpi sieltä olisi tulossa, mutta sitähän ei koskaan voi tietää, miten hyvin pikkuinen suostuu asiaa paljastamaan :)

Joulusta sen verran et me ollaan ajateltu viettää tämä joulu ekaa kertaa ihan oman perheen kesken ja kutkuttaa jo nyt, et mitä kaikkea sitä tehdään :D Meillä perheet asuvat kuitenkin suht lähellä, joten varmaan käydään joko moikkaamassa heitä tai sitten he tulevat piipahtamaan meillä jossain vaiheessa joulua. Em ajatellut kuitenkaan ressata mitenkään suureellisesti tarjottavista, joulukuusi ajateltiin hankkia ja laittaa jotain jouluvaloja koristeeksi ympäri kotia, sen nyt mitä tuollaiselta taaperolta voi ylimääräisiä jatkojohtoja lattioille levitellä ;)

Meillä on myös lapsettomia ystäviä ja valitettavasti yhteydet on kyllä tyrehtyneet melko lailla jo esikoisen synnyttyä. Joskus kun tavataan keskenämme, jutellaan myös lapsista ja heidän lapsettomuushoidoistaan ym. mutta on se vaikea pala itsellekin, kun ei aina tiedä, miten sanojansa muotoilisi. Nyt varsinkin tämän toisen raskauden alettua (joka siis tärppäsi jo ensimmäisellä yrityskierrolla) on tuntunut niin epäreilulta, että miksi toiset eivät tule raskaaksi vaikka eivät muuta haluaisikaan ja toisille se voi olla näinkin " helppoa" ...

Mutta eipä näitä asioita aivan itse voi päättää - pitää olla kiitollinen siitä että on mahdollista olla toista kertaa raskaana. Koskaanhan ei voi tietää, miten asiat tulevaisuudessa tulevat olemaan.

Moskuliinille tsemppiä! Älä vaivu epätoivoon tai liikaan synkkyyteen - asioilla on tapana järjestyä :) Murehtimalla ei kuitenkaan saa omaa eikä vauvankaan oloa paremmaksi.

Täällä ei myös olla vielä tunnettu liikkeitä. Välistä meinaa jopa " unohtaa" olevansa raskaana, kun liikkeet eivät ole vielä tuoneet raskautta niin konkreettiseksi. Esimerkiksi tänään aamulla kun olimme lähdössä autolla kaupunkiin, kävelin autokatokseen esikoinen sylissä, liukastuin jäisellä polulla ja lensin päistikkaa pyllylleni. Esikoiselle ei käynyt kuinkaan, mutta hän iskeytyi kuitenkin melko voimalla mun mahan päälle. Vasta jälkeenpäin muistin siinä esikoisesta ensin huolestuneena, että ai niin, onhan mulla masuvauvakin (!) - toivottavasti hänelle ei käynyt kuinkaan! Mahan koosta kyllä pitäis jo muistaa suojella myös sisällä kasvavaa elämää, mut jotenkin tuossa tilanteessa en sitä edes aluksi hoksannut. Koitan olla kuitenkin stressaamatta ja odottelen seuraavaa neuvolaa.

Nyt pitää varmaan lopetella, että jää palstatilaa muillekin!

Iloista odotuksen jatkoa toivoo

Precious 14+2

Vierailija
12/15 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea, että täältä löytyy energistäkin porukkaa. Itse olen ollut niin " nuupahtanut" . :) Mulla on ollut vähän väliä flunssa päällä monen kuukauden ajan, joten syöhän sekin energiaa. Toisaalta mukavaa, kun saa lepäillä rauhassa kotona sairauslomalla, mutta toisaalta taas harmittaa, kun ei saa työtään kunnolla. Harmittaa jo työkavereidenkin puolesta, kun joutuvat venymään. Vaikka eipä tätä kai pitäisi miettiä. :S

Nyt tuntuu, että maha alkaa kasvaa ihan silmissä. Tähän mennessä sitä ei ole paljon vaatteiden päälle näkynyt (muiden mielestä), mutta nyt alkaa kuulemma jo jonkinnäköinen kumpu näkyä vaatteidenkin päälle. Viime raskaudessa minulla oli aika " pieni" maha. Saas nähdä millainen masu tästä tällä kertaa kehittyy.

Hassu ajatus, että kohta meillä on toinen lapsi. Kuinkahan Leevi suhtautuu pikkukakkoseen? Toivottavasti ei olisi ihan hirveän mustasukkainen... Sekin mietityttää, että kuinkahan sitä osaa molempia lapsia huomioida tasapuolisesti, kun toinen on vielä ihan pikkuinen. No ehkäpä asiat ratkeavat omalla painollaan sitten aikanaan.

Taidanpa jatkaa netissä surffailua ja kivojen äippävaatteiden etsimistä. Kohtahan niitä on alettava jo käyttää ja olisi kiva saada päälle jotain uutta.. :)

T: Marjoska, Leevi 2v + " nöppönen" 16+5vk

Vierailija
13/15 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin harmaata ja lumetonta. :/

Pakko vähän rustata jotain ettei ihan unohduksiin painu. Tuntuu tuo lukemispuoli kiinnostavan täälä enemmän, kun itse kirjoittelu. :D

Noh, ehkä se tästä..

Galluppiin: Jotenkin on kokoajan ollu tyttöolo. Näppyjä myös täälä naama täys. :) Ja sydänäänet kuulostivat ihan erilaisilta kun esikoisen kohdalla. (joka siis on poika) Äh, ota nyt selvää. ;) Ihan se ja sama.

Mielitekona on ollut vesimeloni, jota voisi syödä ihan niin paljon kun mahaan vaan mahtuu. NAM!

Muu ruoka onkin sitten alkanut taas vaihteeksi tökkiä.. ruoka-annokset ovat myös pienentyneet.

Mutta nyt on kiirus.. täytyy lähteä pojan kanssa uimaan! Tai saa lähteä. :)

Heipsan ja hyviä vointeja kaikille vauvamasuille!

t:tiitiäinen, poika ja masuasukki rv13 :)

Vierailija
14/15 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin lukemaan tän päivän jutut ruuanlaiton välissä:)

Kovin on pimeää ja typerän harmaata ulkona:( lumetkin melkein kokonaan sulanu. oltiin tos puolen päivän aikana pojan ja kaverin kans lenkillä ja ihan tympeä ilma oli...just ton vetisen ilman takia!! mä niin haluan että on lunta:) tuntuu niin jouluselta=)

GALLUPPIIN: mulla ei mitään erityisiä mielitekoja ole,en ainakaan ole huomannut mitään ihmeempiä,mutta mulla on poika olo;) heh johtuu ehkä siitä että mulle sanottiin et se on poika:) ja eräs sukulainen joka vähän niiku tietää jotain,mutta tiiä nyt sitten onko tää poika. ekan kohdalla kyllä sen sukulaisen ennustus piti paikkaansa:) ja nytkin se niin varmana sen sano,mutta tiedä sitten. kumpikin on tervetullut=)

nyt ruuanlaittopuuhia jatkamaan=) hyvää sunnuntaijatkoa kaikille

toymama 14+2

Vierailija
15/15 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kiireissäni perjantain pinon, muttei mitään jäänyt mieleen -pitäisi kirjoittaa ylös, että osaisi kommentoida. Liikkeitä oli ainakin muutama tuntenut, ihanaa! Ja uusille tervetuloa. Kiva, että toukokuisten joukko vieläkin kasvaa!

Moskuliinille jaksuja epätietoisuuden keskelle! Toivotaan, että hematooma häviäisi seuraavaan ultraan mennessä ja pääsisisit jo nauttimaan raskaudesta ilman huolia.

Kävimme eilen Toys' R' Us:issa ja ostimme lapsille melkein kaikki loput joululahjat, nyt sitten vain serkkujen, mummien, vanhempien, sisarusten yms. lahjat ostamatta tai tekemättä. Tekisin mielelläni itse, kun vain keksisin mitä. Onkos kenelläkään mitään hyviä ideoita itsetehdyiksi lahjoiksi?

Ikävää, että viimeisetkin lumet sulivat pois:( Eilen oli lämmintä jopa 7 astetta, ei kyllä tunnu, että joulu olisi lähellä. Onneksi olemme menossa pohjoiseen, saamme ainakin takuuvarmasti valkoisen joulun.

En oikein osaa sanoa, tuntuuko tämä vauva tytöltä tai pojalta. Sydänäänistäkään en voi päätellä, kun en ole niitä vielä päässyt kuulemaan, seuraava neuvola on vasta ensi viikolla. Aikaisemmat kolme raskautta ovat olleet kaikki lähes samanlaisia ja tämä on ollut niistä kaikista erilaisin. En nyt tuostakaan osaa vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä, kun aiemmin siis yksi tyttö ja kaksi poikaa. Tyttöä nyt kuitenkin kovasti toivotaan:)

Kolmeplusyks ja 16+4