Mitä puoluetta äänestätte vaaleissa?
Kommentit (82)
Christiiina kirjoitti:
Perussuomalaisia. He ajavat minun kaltaisteni tavallisten työssäkäyvien ihmisten etuja.
Persut ovat kokkareiden kanssa ensimmäisenä köyhän lompakolla.
Mitä muuta tahansa, mutta en persuja. Lapsetkin nauraisi minut pihalle..
En tiedä vielä, olen ns. likkuva äänestäjä. Odotan, että kaikki puolueet julkaisevat "varjobudjettinsa" tai ainakin ohjelmansa. Toistaiseksi julkaisseet (kokoomus, perussuomalaiset,kepu) eivät vakuuta minua siitä, että niistä yksikään luotsaisi tätä maata tasapuolisesti, kaikki sen kansalaiset ja heidän elinmahdollisuutensa huomioiden, joten niille ainakaan ääneni ei tule menemään.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä, olen ns. likkuva äänestäjä. Odotan, että kaikki puolueet julkaisevat "varjobudjettinsa" tai ainakin ohjelmansa. Toistaiseksi julkaisseet (kokoomus, perussuomalaiset,kepu) eivät vakuuta minua siitä, että niistä yksikään luotsaisi tätä maata tasapuolisesti, kaikki sen kansalaiset ja heidän elinmahdollisuutensa huomioiden, joten niille ainakaan ääneni ei tule menemään.
Sinä siis ilmeisesti olet taloudellisesti riippumaton.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusta tai perussuomalaisia!
Missään tapauksessa en ainakakaan Sdp:tä!
Näin teillä idioottilassa.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti kokoomusta. Olen huolissani valtavasta velkaantumisesta. Demarit vievät valtiota konkurssiin. Keskusta, vihreät, vasemmisto ja persut on pois suljettuja vaihtoehtoja. Yksi kommentoi persujen olevan tavallisten työssäkäyvien etuja ajava. No kun eivät aja. Kannattaisi katsoa puolueohjelmasta mitä ajavat.
Ei muuten kokoomuskaan aja työssäkäyvien, tarkoitan palkansaajien etuja, päinvastoin.
Nyt, kun yrityksemme ovat taas aloittaneet yt-neuvottelut, joiden seurauksena moni hyvin työnsä hoitanut päätyy työttömäksi, ehdottaa kokoomus varjobudjetissaan, että ansiosidonnaisen ajalta lakkautetaan eläkkeen kertyminen.
Yt-neuvotteluissa irtisanotuksi joutuminen on monelle taloudellisesti vaikea tilanne, koska ansiosidonnainen on huomattavasti palkkaa pienempi. Nyt kokoomus tarjoaa lisää köyhyyttä eläkepäiville poistamalla eläkekarttuman tuolta ajalta.
Yhä useamman kohdalle osuu jatkossa useampi työttömyysjakso, koska Suomessa joukkoirtisanominen on OECD-maista kaikkein helpointa . Niinpä yritykset käyttävät ja ovat jo käyttäneet sitä siivotakseen viivan alle.
Kokoomuksen kelkassa meillä tulee olemaan valtava määrä eläkeläisköyhyyttä tulevaisuudessa.
Ansiosidonnaiseen kokoomus ehdottaa useampia leikkauksia.
Tämä vain yksi monista syistä, miksi kokoomus ei tule saamaan minun, korkeapalkkaisen erityisasiantuntijan ääntäni nyt, eikä koskaan enää tulevaisuudessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis ilmeisesti olet taloudellisesti riippumaton.
Olen hyväpalkkainen, korkeakoulutettu palkansaaja. En ole taloudellisesti riippumaton.
Olen joskus aiemmin äänestänyt kookomusta, mutta en enää koskaan. Moraalini ei salli, puolue ei ole enää sivistyspuolue, vaan ajaa lähinnä vain suurteollisuuden etuja. Ajaa, vaikak teollisuuden osuus viennistämme on laskenut kuin lehmänhäntä ja palvelujen osuus puolestaan kasvanut.
Perussuomalaisia en varmasti äänestä, koska Eu-ero ja ikävä suhtautuminen erirotuisiin ja erilaisiin ihmisiin.
Minulle ihminen on aina ihminen.
Keskustasta ei ole mitään hyvää sanottavaa, ei ole ollut koskaan. Kaikkein härskeintä toimintaa.
Äänestän vapauden liittoa. Haluan lopettaa totalitarismin etenemisen Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti kokoomusta. Olen huolissani valtavasta velkaantumisesta. Demarit vievät valtiota konkurssiin. Keskusta, vihreät, vasemmisto ja persut on pois suljettuja vaihtoehtoja. Yksi kommentoi persujen olevan tavallisten työssäkäyvien etuja ajava. No kun eivät aja. Kannattaisi katsoa puolueohjelmasta mitä ajavat.
Vielä tuosta velkaantumisesta.
Kokoomuksen hallitustaipaleilla on tehty 2/3 valtion velasta. 2008 lähtien kokoomu son ollut joko pm- taivm-puolue kaikissa hallituksissa lukuunottamatta Marinin hallitusta.
2008 lähtien BKT:eemme on kehittynyt erittäin heikosti, jopa negatiivisesti. Vasta 2021 BKT ylitti vuoden 2008 tason. Tämä kertoo minulle siitä, että kokoomuksen talouspolitiikka ei ole ollut onnistunutta, pikemminkin päinvastoin., koska 2010 lähtien on kilpailijamaiden talous kasvanut huomattavasti.
Nyt kokoomus tarjoilee samoja keinoja, mutta minun uskoni on mennyt niiden toimimiseen.
Äänestän kokoomusta.haluan että loputkin suomesta myydään ulkomaille,ja eliitti saa rahansa.
Myrmyr kirjoitti:
PS, Ajaa oikeasti suomalaisten asiaa.
Ei aja. Jos sattuisi pääsemään hallitukseen, niin ajaa tasan Kokoomuksen kurjistuspolitiikkaa köyhien taskuilla.
En tiedä. Ennen olen useimmiten äänestänyt kokoomusta. Nyt ei pysty.
Ensin meinasin äänestää liberaaleja, mutta nyt siellä on ehdokkaana se nainen, jonka mielestä verotusta voi lisätä, hän maksaa mielellään. Kunhan saa sitten jostain muusta verohelpotuksia. Joten siinä meni liberaalit sitten.
Ehkä äänestä kristillisiä, koska Essayah vaikuttaa fiksulta. Nuo muiden puolueiden puheenjohtajat vaikuttaa sitten joltain ihan muulta.
Myrmyr kirjoitti:
Siis Venäjän asiaa haluamalla erota EU:sta.
Vierailija kirjoitti:
Myrmyr kirjoitti:
Siis Venäjän asiaa haluamalla erota EU:sta.
Lue ja mieti ennenkuin röyhtäiset tänne .Et taida ymmärtää mistään mitään.
Vihreitten nuorehkoa naista. Oulussa vihreillä on hyvä noste päällä ja luulen että muissakin kaupungeissa.
SDP. Ainoa järkevän kokoinen puolue duunarille.