Miksi kiinakaupoissa on monesti paljon kauniimpia mekkoja kuin muualla?
Ei niitä viitsi tilata, koska ikinä ei voi tietää, saako sen mitä halusi, mutta kuvissa mekot on tosi kauniita. Samanlaisia ei löydä Euroopasta mistään. Toki täällä saa juuri sen, mitä tilaa, mutta kun haluaisin sellaisia, mitä kiinalaiset myy (tai mitä niiden kuvissa on)!
Esimerkiksi pellavamekot. Euroopassa myydään aika yksinkertaisia malleja ja monesti ne ovat ihan säkkejä, varsinkin kotimaiset. Hinta on todella suolainen. Kiinalaiset mallit on kauniita, tyköistuvia, niissä on kauniita yksityiskohtia. Hinta on toki liikaa siitä, mitä todellisuudessa myyvät.
Joku suomalainen voisi tehdä kiinakauppojen kuvien mukaisia vaatteita ja menekkiä olisi varmasti!
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Ne kuvat ovat design-vaatteista, joita ei todellisuudessa ole kyseisessä puljussa myynnissä. Kiinakaupasta saat halvan kopion jonka laatu on sitä luokkaa että itkettää.
mutta on halpaa
Shein on ihana. Menkää katsomaan ja yllättykää myös hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa, miten paljon suunnilleen maksaisi teettää Suomessa ompelijalla kuvan mukaan pellavamekko? Riitääkö 300 €?
Sanoisin, ettei riitä. Sen lisäksi moni ompelija kieltäytyy tekemästä mekkoja jostain verkkokaupasta otetun kuvan mukaan, koska se on heistä tekijänoikeuksien loukkaamista, kun design on jonkun muun keksimä.
Eli siis mahdotonta saada kauniita mekkoja Suomesta edes teettämällä. No, jospa sieltä Liettuasta löytyisi joku. :D
Eli haluat olla nolo ja kulkea ympäriinsä kopiomekossa? Eivät ompelijat suoraa kopiota tee, mutta mallia voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa. Polyesterihirvityksiähän nuo on. Ja ovat joko vesirajamekkoja tai täälläkin kauhisteltuja säkkejä.
Samaa mieltä, Suomesta ei löydä feminiinisiä vaatteita. En halua vaatteisiin jättiprinttejä, masentavia värejä tai telttafiguuria.
Tykkäisin, jos vaatteista löytyisi raikkaita värejä, tyttömäisyyttä ja naisellisuutta ilman fiftarivibaa - sekä selkeä malli, joka positiivisesti paljastaa figuurin olematta provosoiva tai edes seksikäs.
Tässäpä idea jollekin perustaa verkkokauppa!
Niinpä. Noissa aasialaisissa halpis-nettikaupoissa on paljon ihania malleja ja kuoseja joissa on kauneutta, oivallusta ja tyyliä.
Itse olen myös kuolannut niiden perään. Hinnatkin ovat halpoja. Ainoa miinus on, että ne on suunniteltu hyvin siroille ihmisille.
itse olen 160cm 53kg sirohko nainen, mutta ne muutamat mekot mitkä erehdyin ostamaan, kiristi rinnat lyttyyn ja lantio ei kunnolla mahtunut vaikka kokotaulukon mukaan olisi pitänyt.
Mekot sopivat täydellisesti mun 10v. siskontytölle. Länkkärit ollaan hoikkinakin paljon kurvikkaampia kuin aasialaiset.
Ehkä noilla mekoilla on niin hyvät markkinat Aasiassa, ettei heidän edes kannata tuhlata kangasta meille länsimaisille "mastodonteille".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa. Polyesterihirvityksiähän nuo on. Ja ovat joko vesirajamekkoja tai täälläkin kauhisteltuja säkkejä.
Hmmmm..... Okei.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/dokumentti-paljastaa-karun-todellis…
Itse tilaan lähes kaikki vaatteeni Sheiniltä. Käytän lähes ainoastaan mekkoja niin talvella kuin kesälläkin. Sheinin valikoima on valtava, enkä ole mistään muualta löytänyt niin kauniita vaatteita niin edullisiin hintoihin. Ja vaikea edes löytää mihinkään hintoihin niin kauniita vaatteita muista kaupoista. Esim. H&M:n vaatteista 90% on nykyään mallia muodoton möykky. Itselläni on jonkin verran ylipainoa, joka on kertynyt takamukseen ja reisiin, ja tuollaisissa telttamaisissa säkkivaatteissa näytän vieläkin isommalta. Sheiniltä löydän ihania vyötäröä korostavia A-mallisia mekkoja, jotka sopivat täydellisesti vartalonmallilleni. Itse vannon Sheinin nimiin.
Itse tilailen paljon Etsystä. Siellä kyllä myydään paljon muutakin kuin ankeaa laatikkomallia.
Tsekatkaa vaikka nämä kaupat EU:n sisältä:
- AnalisaSplendid (Espanja) "kiinavaatteiden" tyylisiä
- MissKitschStore (Espanja) boheemit kesämekot
- LatelierDeSonja (Ranska) värikkäitä kimono- ja aamutakkeja
- BohomeyStudio (Liettua) muhkeahihaisia pellavamekkoja
- SondeflorShop (Liettua) vanhahtavan tyylisiä pellavamekkoja
- HortensiasHome (Liettua) söpöjä essuja
Ja EU:n ulkopuolelta (tullit lisätään):
- AnandaClothing (UK) boheemit printtimekot
- BellaDonnaUa (Ukraina) "slaavikaunotar"-tyylin aamutakit
- ElenaKosminskaya (Ukraina) saman tyylin mekkoja
- VictoriaAngelStore (Ukraina) sama kuin yllä
- Laberasilk (Vietnam) silkkimekkoja ym.
- NoireBrand (Vietnam) silkkimekkoja ym.
- LelaSilk (Vietnam) silkkimekkoja ym.
Ja sitten olisi näitä Itä-Euroopan pellavavaatemyyjiä, joilla on sitä laatikkomallista enemmän, mutta seasta voi löytyä aarteita:
- mantaikotai (Liettua)
- OffOn (Liettua)
- LoveAndConfuse (Liettua)
- NoisyForest (Liettua)
- ManInTheStudio (Liettua)
- Linensimplicity (Liettua)
- LinenStitchStore (Liettua)
- LGlinen (Liettua)
- MagicLinen (Liettua)
- Linenlara (Liettua)
- Linneri (Liettua)
- LinenSea (Liettua)
- LinenHandmadeStudio (Liettua)
- MaTuTuLinenStyle (Liettua)
- pillowandpajamas (Liettua)
- LinenFox (Liettua)
- Glowinslow (Liettua)
- simplygreylife (Slovakia)
Näistä liettualaisista aika monesta taitaa saada kankaista tilattua näytepalat kotiin ennen vaatteen ostamista (suosittelen!) ja joissain myös omien mittojen mukaan tilaaminen onnistuu. :) Arvostelut kaupoilla hyviä ja minullakin on tosi hyvät kokemukset niistä paikoista, joista olen jo ehtinyt tilata.
Vierailija kirjoitti:
Itse tilailen paljon Etsystä. Siellä kyllä myydään paljon muutakin kuin ankeaa laatikkomallia.
Tsekatkaa vaikka nämä kaupat EU:n sisältä:
- AnalisaSplendid (Espanja) "kiinavaatteiden" tyylisiä
- MissKitschStore (Espanja) boheemit kesämekot
- LatelierDeSonja (Ranska) värikkäitä kimono- ja aamutakkeja
- BohomeyStudio (Liettua) muhkeahihaisia pellavamekkoja
- SondeflorShop (Liettua) vanhahtavan tyylisiä pellavamekkoja
- HortensiasHome (Liettua) söpöjä essujaJa EU:n ulkopuolelta (tullit lisätään):
- AnandaClothing (UK) boheemit printtimekot
- BellaDonnaUa (Ukraina) "slaavikaunotar"-tyylin aamutakit
- ElenaKosminskaya (Ukraina) saman tyylin mekkoja
- VictoriaAngelStore (Ukraina) sama kuin yllä
- Laberasilk (Vietnam) silkkimekkoja ym.
- NoireBrand (Vietnam) silkkimekkoja ym.
- LelaSilk (Vietnam) silkkimekkoja ym.Ja sitten olisi näitä Itä-Euroopan pellavavaatemyyjiä, joilla on sitä laatikkomallista enemmän, mutta seasta voi löytyä aarteita:
- mantaikotai (Liettua)
- OffOn (Liettua)
- LoveAndConfuse (Liettua)
- NoisyForest (Liettua)
- ManInTheStudio (Liettua)
- Linensimplicity (Liettua)
- LinenStitchStore (Liettua)
- LGlinen (Liettua)
- MagicLinen (Liettua)
- Linenlara (Liettua)
- Linneri (Liettua)
- LinenSea (Liettua)
- LinenHandmadeStudio (Liettua)
- MaTuTuLinenStyle (Liettua)
- pillowandpajamas (Liettua)
- LinenFox (Liettua)
- Glowinslow (Liettua)
- simplygreylife (Slovakia)
Näistä liettualaisista aika monesta taitaa saada kankaista tilattua näytepalat kotiin ennen vaatteen ostamista (suosittelen!) ja joissain myös omien mittojen mukaan tilaaminen onnistuu. :) Arvostelut kaupoilla hyviä ja minullakin on tosi hyvät kokemukset niistä paikoista, joista olen jo ehtinyt tilata.
Lisään vielä, että noista alkupään kaupoista takuulla löytyy sellaisia, joiden vaatteet tulee Kiinasta tai muualta Aasiasta. Arvostelujen perusteella kuitenkin myyvät ihan laadukasta tavaraa.
Eli siis mahdotonta saada kauniita mekkoja Suomesta edes teettämällä. No, jospa sieltä Liettuasta löytyisi joku. :D