Ei tarvi kuin käydä passikuvassa niin saa taas järkyttyä omasta naamavärkistä :(
Ja kuvaaja sanoo, ettei saa hymyillä vaan pitää olla neutraali. Ennen sai hymyillä.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Heh...itelle tuli omasta passikuvasta heti mieleen "Oletko nähnyt tätä miestä? Ilmoita poliisille"
:D :D
Pitääkö passikuvassa tosiaan olla neutraali? Siis mulle neutraali on vähän sellainen suupielet semisti kuitenkin ylöspäin. En pysty olemaan sellainen totinen tuijottaja. Se sano, että ota sellanen perusilme, no mun perusilme on vähän sellainen positiivihko. Siis en pysty toisten edessä olemaan yrmeä.
Olisin halunnut kohottavat teipit naamaani kuvauksien ajaksi. 🙊
Kuvaaja sanoo aina minulle "älä muikistele". Se pistää miettimään, että mitä vikaa naamassa on, kun kaikki sanoo samaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut kohottavat teipit naamaani kuvauksien ajaksi. 🙊
Entä jos laittaa tosi tiukan nutturan?
Ei vaan toisinpäin, ennen ei saanut hymyillä mutta nykyään saa. Näin sanoi passikuvaaja pari vuotta sitten mulle. Kehotti hymyilemään ja kun ihmettelin, selitti tuon.
mun passikuva näyttää melkeen paremmalta ku mies :D taitaa olla eka hyvä kuva mikä musta on otettu.
Vierailija kirjoitti:
mun passikuva näyttää melkeen paremmalta ku mies :D taitaa olla eka hyvä kuva mikä musta on otettu.
mikä mies
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö passikuvassa tosiaan olla neutraali? Siis mulle neutraali on vähän sellainen suupielet semisti kuitenkin ylöspäin. En pysty olemaan sellainen totinen tuijottaja. Se sano, että ota sellanen perusilme, no mun perusilme on vähän sellainen positiivihko. Siis en pysty toisten edessä olemaan yrmeä.
Ei saa hymyillä. Olin kerran halvassa passikuvassa, mihin oli jonoa tuon tarjouksen takia ja edellä oli nainen, josta kuvaaja joutui ottamaan monen monta kuvaa, kun joka kerta veti typerän hymyn naamalle juuri kuvaa ottaessa. Alkoi jonosta kuulua murinaa ja kuvaajakin alkoi hermostua.
Mutta poliisin sääntöjä kuvalle on:
• Ilmeen on oltava neutraali.
• Suu ei saa olla auki. Aivan pienten vauvojen kohdalla säännöstä voidaan hieman joustaa,
mutta silloinkin suu saa olla vain raollaan.
• Silmien on oltava auki eikä niitä saa siristää. Edes pienellä lapsella silmät eivät saa olla
kiinni.
• Kasvojen on näyttävä kokonaisuudessaan. Esimerkiksi asusteet tai hiukset eivät saa
peittää kasvoja. Erityistä huomiota on kiinnitettävä silmien erottumiseen
https://poliisi.fi/documents/25235045/31329600/Poliisin-passikuvaohje-2…
Vierailija kirjoitti:
Heh...itelle tuli omasta passikuvasta heti mieleen "Oletko nähnyt tätä miestä? Ilmoita poliisille"
Nykyäänhän ne kuvat ilmoitetaankin ja lähetetäänkin välittömästi suoraan poliisille!
Jag blev mera förvånad av stenålderssystemet för passfotografi (och passansökan) i Finland. Annanstans görs allt på en gång, inklusive fotografiet.
Minun kuvani on täydellinen jos aion olla etsintäkuulutettu sarjamurhaaja.
Tai henksukorttikuvassa, ja siinä sentään saa hymyillä 😅
Sellainen pieni monalisa hymy käy. Ja silmät saa hymyillä, ei tarvitse toljottaa totisena.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on perusilme?
Miksi teet näin tyhmiä aloituksia. Onko kaikki kotona.
ene kiltin tädin luo. Hän ottaa rajatapauskuvan.