Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsee tästä helkkarin ahdistuksesta eroon?

Vierailija
28.01.2023 |

Jollekin pitäis saada puhua ja purkaa asioita mutta kenelle? Ei oo ystäviä ja aviopuolisolle tai omalle äidille puhuminen ei oikein tunnu hyvältä just näissä asioissa.

Tuntuu että paniikkia pukkaa, sydän pompottaa, lisälyöntejä ym epämiellyttävää. Jonakin päivinä oon varma että syöpä on. Toisina taas aivohalvaus. Tänään pelkään että sydän antaa periksi.

Keskustelu apua on turha luulla saavansa mistään.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita joku ohjattu, ahdistuksen lievittämiseen tähtäävä meditaatio Youtubesta päälle ja mene sängylle makaamaan ja kuuntelemaan sitä.

Vierailija
2/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko minkäikäinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon auttava puhelin

Vierailija
4/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko minkäikäinen?

36v.

Vierailija
5/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaa, mä tiiän että se on kliseinen vastaus mutta siitä on oikeasti hyötyä, tai mene kävelylle

Vierailija
6/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen tilanne. Pelkään että sydän antaa kohta periksi. Treenaaminen ei auta, koiran kanssa vaellan lenkeillä, mutta en pysty siitä nauttimaan yhtään. En pysty enää rentoutumaan.

Ensihätään varasin ajan työterveyslääkärille. Mulla tämä sai alkunsa työpaineesta ja muutoksista. Oletko koittanut beetasalpaajia? Mä syön niitä päivittäin. Ei vie pois kurjaa oloa mutta tykytys loppuu.

Vierailija
7/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkelliseen ahdistukseen mulla auttaa aistien stimulointi, kuuma suihku, kylmä jalkakylpy, pesuaineiden tuoksuttelu kaupassa, kissan silittäminen, lemppari irtokarkkien maisteleminen, rentouttavien videoiden katsominen youtubesta ja nukkuminen. Siis hetkellisesti

Mutta siihen ahdistuksen aiheuttajaan onkin sitten vaikeampi päästä käsiksi. Sitä varten tarvitsen keskusteluapua ja rutkasti itserefkektointia.

Yritän miettiä faktojen kannalta miksi jokin asia ahdistaa ja voinko vältellä asiaa tai tehdä muuta.

Olisin valmis ap juttelemaan kanssasi jos se olisi mahdollista tehdä anonyymisti <3

Tsemppiä. Ahdistus on nimensäveroinen tunne.

Vierailija
8/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuutetut, padotut, kokematta jääneet tunteetkin ahdistavat ja masentavat.

Vierailija
9/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oliski kun uskaltais lähteä jonnekin yksin. Pelkään että se on just se kerta kun lähen yksin kävelylle lähtee henki.

Ei saisi ikinä elää liian pitkään niin että pitää tunteet sisällään ja stressaa itsensä loppuun.

Kaikki lähti alkuun lapsettomuudesta. Lapsettomuushoidoista ja keskenmenoista. Saatiin lopulta 2 lasta mutta taisin menettää mielenterveyteni. Nyt kun periaatteessa kaikki pitäis olla hyvin niin on alkanu kaikennäköiset pelot ja ahdistukset.

ap

Vierailija
10/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa keskustelu aika sairaanhoitajalle omaan terveyskeskukseen, sieltä ohjataan eteenpäin.

Vierailija
11/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oliski kun uskaltais lähteä jonnekin yksin. Pelkään että se on just se kerta kun lähen yksin kävelylle lähtee henki.

Ei saisi ikinä elää liian pitkään niin että pitää tunteet sisällään ja stressaa itsensä loppuun.

Kaikki lähti alkuun lapsettomuudesta. Lapsettomuushoidoista ja keskenmenoista. Saatiin lopulta 2 lasta mutta taisin menettää mielenterveyteni. Nyt kun periaatteessa kaikki pitäis olla hyvin niin on alkanu kaikennäköiset pelot ja ahdistukset.

ap

Positiivista ajattelua, aloita ja lopeta aina päiväsi siihen että mietit mikä juuri nyt on hyvin.

Vierailija
12/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän niin hyvin miltä susta tuntuu!! Minulla toi ahdistus on ajoittaista, siis kestää muutamia kuukausia ja sit monesti hävinnyt itsestään tai vähintään sitten kun olen saanut jostain "oireesta" terveen paperit niin siinä sitten kivi vierähtänyt pois sydämeltä ja kaikista muistakin "sairauksista" olen sen myötä parantunut. Mutta se voi iskeä takasin milloin tahansa, enkä oikein ole läytänyt syytä että mikä sen laukaisee. Mut silloin kun toi ahdistusvaihe on päällä niin tuntuu et ei siihen auta mikään, syö vaan elämäniloa todella paljon. Muutamia kertoja ahdistus kaikonnut sillä kun elämään on tullut jotain uutta positiivista mihin keskittää ajatukset, viimeisimpänä alotin opiskelut niin ajatukset fokusoitui siihen ja ahdistus oli enää sellaisia "välähdyksiä" joinain päivinä ja siitä sit pikkuhiljaa kaikkosi. En tiedä mikä auttaisi, beetasalpaajia syön noihin tykytyksiin ja se auttaa vähän mut ei tosiaan 12h niinkuin purkissa väitetään. Ja sit rauhoittavia sain kans joskus aiemmin, auttaa pahimman ylin mut nyt ne lopussa ja hirveä vaiva pitäisi nähdä et saan reseptin uusittua. Olen todellakin satunnaiskäyttäjä ja käytän ihan tarpeeseen mutta lääkärit tuntuu olevan sillä kannalla että kaikki jää niihin koukkuun ja ovat tosi tosi pahasta vaikka minulla ihan miedoin mahdollinen lääke.

Vierailija
13/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisipuhelin. Nimettömänä ja numero puhelimesta piiloon. 

Vierailija
14/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Minkälainen paikkakunta ja alue se on. Joissakin ei tarvii pelätä ja joissakin ehkä joku riski. Muutto? Onko joku vaarallinen exä tms.

Vierailija
15/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan ota alkoholia! Pahentaa vain ahdistusta.

Vierailija
16/26 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minkälainen paikkakunta ja alue se on. Joissakin ei tarvii pelätä ja joissakin ehkä joku riski. Muutto? Onko joku vaarallinen exä tms.

En mä sellaista pelkää. Vaan sitä että meen lenkille saan sydänkohtauksen tai aivohalvauksen ja kuolen. Tää on maaseutua niin ei välttämättä tuu ketään vastaan koko matkalla.

ap

Vierailija
17/26 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ahdistus on muuttunut sellaiseksi melkein 24/7 jatkuvaksi, eikä tähän oikein mikään auta. Vuosien kuluessa on pahentunut paljon. Olen yrittänyt hakea apua, mutta en ole sitä saanut. Luultavasti olen kärsinyt tästä aina, mutta vain joitakin vuosia olen osannut nimetä tähän ja jossakin vaiheessa pidin tätä pitkään masennuksena. Masennuksesta ei kuitenkaan ole sinällään kysymys. Taustaltani on aikuisena saanut autismikirjon diagnoosi ja useita erittäin traumaattisia tapahtumia. Edes varsinaista diagnoosia ahdistuksesta en ole saanut, vaikka sellaista toivonkin, vaan juurikin tuo autismikirjo. Olen työtön ja jos olisi rahaa niin menisin yksityiselle psykiatrille hankkimaan tämän diagnoosin ahdistuksesta. Olen katsellutkin yksityisiä psykiatreja ja useita ahdistusta hoitavia ja sen diagnosoivia psykiatreja löytyi kyllä. Hinnat vain ovat niin hirvittäviä, että työttömällä ei ole mitään mahdollisuuksia näihin palveluihin.

Vierailija
18/26 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan ota alkoholia! Pahentaa vain ahdistusta.

Ei mulla vaan. Sehän juuri helpottaa, mutta tämä vain oma kokemus.

Olet kenties epävakaa tai hyvin nuori teini, kun tällaisia mustavalkoisia käskytyksiä jaat.

Vierailija
19/26 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan mars!

Vierailija
20/26 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko Jeesukseen poistaa ahdistuksen.Turvaa hänen apuun ja armoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän