Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta että Metallican biisit on vain Yötä englanniksi tulkittuna?

Vierailija
28.01.2023 |

Todellisuudessa ne eivät ole tehneet yhtään omaa biisiä?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia tämä yö ja Toni Nieminen ja kaikki muut kurpat ovat juuri nyt esillä 30 vuoden jälkeen? Iskeekö se nostalgia 70 ja 80 luvulal syntyneisiin?

Dementia, nostalgia, poteito, potaato...

Vierailija
22/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuullut että Coldplayn biisit ovat Juha Tapion tekemiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣

ääni unohtui....

Vierailija
24/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän Metallicalla ihan selvästi on oma juttunsa kerran se on niin suosittu. Hetfield on erittäin hyvä säveltäjä ja biisintekijä. Saa metallin kuulostamaan hyvältä. Olen yrittänyt kuunnella kaiken maailman Guthrie Govaneita, Steve Vaita ja Petrucceja mutta ei niiden tiluista saa tavallinen ihiminen mitään irti.

Tämä on Metallican paras lätty. Etenkin tällä bassoraidalla boostattuna.

kait siinä on oma huumorinsa kun täyteen läppäketjuun tulee joku ottamaan homman tosissaan :D

Miksi hommaa ei silti saisi ottaa tosissaan? Yöhän kuoli jo ennen ysäriä.

Vierailija
25/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä jaksa uskoa että Hetfield ja kumppanit oli 80 luvun alussa edes tietoisia jostain yöstä, jossain Suomessa.

No kyllä oli ihan julkinen salaisuus siihen aikaan, että Hetfield ja kumppanit kävi vähintään kerran kuukaudessa Porissa saunomassa Lindholmin Ollin rantasaunassa. Sitten menivät iskemään naisia paikalliseen Ponytails -nimiseen ravintolaan. Hetfieldillä varsinkin oli sitten niin hirveet krapulat että kaverit pyöritteli sitä avannossa tuntitolkulla että jätkä selviäisi seuraavalle keikalle johonkin Pohjois-Irlantiin.

Vierailija
26/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enter Sandman on niin yksi yhteen Yön Etkö unta saa biisin kanssa että jopa sokee kepillä tunnistaa selvän plagiaation. Yön manageri meinas haastaa Metallican oikeuteen tosta, mutta isolla rahalla asia sovittiin ja tämänhän takia Lindholmista tuli sen verran varakas ukko, että saattoi lopettaa talonmiehen hommat.

Vierailija
27/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se...

Oikeastihan koko Metallican jäsenet ovat vain Yön naamioituneita miekkosia.

Kiertävät maailmaa Metallica- nimellä ja Suomeen saapuessaan vaihtavat vaatteet yms.

Hipsivät lentokentän takaovesta keikkabussiinsa.

Joo, siitähän on juutuubissa klippi, kun ne menee tila-taksiin niin alkaa heviletit heilua laatikkoon, meikit pestään ja pieruverkkarit jalkaan!

Se yks englantilainen koomikko teki sketsisarjan kun ne muka asui linnassa ja se se ...no mikä se nyt oli en muista...ootti aina manageria käymään...portilla....se ootti joo...joku vois ettii sen juutuubista ....joo...Porissa ne kerran...ähh en mä muistakkaan miten se meni

Vierailija
28/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä jaksa uskoa että Hetfield ja kumppanit oli 80 luvun alussa edes tietoisia jostain yöstä, jossain Suomessa.

No kyllä oli ihan julkinen salaisuus siihen aikaan, että Hetfield ja kumppanit kävi vähintään kerran kuukaudessa Porissa saunomassa Lindholmin Ollin rantasaunassa. Sitten menivät iskemään naisia paikalliseen Ponytails -nimiseen ravintolaan. Hetfieldillä varsinkin oli sitten niin hirveet krapulat että kaverit pyöritteli sitä avannossa tuntitolkulla että jätkä selviäisi seuraavalle keikalle johonkin Pohjois-Irlantiin.

Sillä on Porissa lehtolapsia, ainakin yks tyttö ja yks poika ainakin, neon jo aikuisia, oivat mun kakaroitten kanssa amiksessa...ei juuri kovinkaan...hmmm.. älykkäitä mut tyttö laulaa kuin...kottarainen/satakieli tms. Poika kunnostautuu pubitikassa, on tosi hyvä!

Vierailija
29/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia tämä yö ja Toni Nieminen ja kaikki muut kurpat ovat juuri nyt esillä 30 vuoden jälkeen? Iskeekö se nostalgia 70 ja 80 luvulal syntyneisiin?

Ehkäpä siksi, että Yö oli yksi Suomen menestyneimmistä bändeistä ja ne biisit eivät kuole koskaan, vaikka Yötä ei enää Ollin kuoleman jälkeen olekaan. Ja kyllä, edelleen sydämessä sykähtää, kun kuulen Yön biisejä. Ihan samalla tavalla, kuin vuonna 1982. Ollissa oli karismaa.

Toni Niemiseen en osaa ottaa kantaa. Taitaa olla välillä joku asiantuntija mäkihypyssä, mutta ne sen naiskiemurat ovat toki Tonia pitäneet pinnalla.

Vierailija
30/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on Porissa lehtolapsia, ainakin yks tyttö ja yks poika ainakin, neon jo aikuisia, oivat mun kakaroitten kanssa amiksessa...ei juuri kovinkaan...hmmm.. älykkäitä mut tyttö laulaa kuin...kottarainen/satakieli tms. Poika kunnostautuu pubitikassa, on tosi hyvä!

Ohoh tää oli kyl ihan uutta tietoaa, vaikka yleensä oon hyvin perillä asioista. Mahtaako isä itse tietääkään näistä vekkuleista. 

Tai ehkä tietääkin, eikös tuo The Four Horsemen on ihan suora vihjaus, että lapsia olisikin neljä.

Vierailija
31/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, vanhoja "kurppia" tulee ihan jokaisesta jossain vaiheessa.

Se on kumma, että nuorena on niiiin sokea omalle "voittamattomuudelleen".

Ja nostalgia;

Ihan parasta!

Tosin nykymaailmasta ei sitä jää jäljelle, kun kaikki on yhtä samaa mössöä ja tunteetonta ölinää.

Vierailija
32/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista synkkää jollotusta kumpikin, ei jatkoon.

Vierailija
33/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kuullut että Coldplayn biisit ovat Juha Tapion tekemiä.

Coldplay on kyllä hirveetä paskaa. En ymmärrä sen suosiota. Tarkoittaako se nimi jotain ruumishuoneleikkejä?

Vierailija
34/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin, vanhoja "kurppia" tulee ihan jokaisesta jossain vaiheessa.

Se on kumma, että nuorena on niiiin sokea omalle "voittamattomuudelleen".

Ja nostalgia;

Ihan parasta!

Tosin nykymaailmasta ei sitä jää jäljelle, kun kaikki on yhtä samaa mössöä ja tunteetonta ölinää.

No joojoo tulee tulee mut onhan Nightwish ollut ihan paskaa Oncen jälkeen.

Vierailija
35/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pitää. tanskalainen ulrich on perillä suomen kulttuurista josta nämä on varastettu. itse ollihan sai biisinsä enkeleiltä joiden kanssa tanssi joka yö ennekun enkelit vei mukanaan.

Vierailija
36/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, etkö muka ole koskaan ihmetellyt miksi Joutsenlaulu ja Master Of Puppets kuulostavat liian samanlaisilta?

Erot johtuu lähinnä siitä ettei koko suomen musiikkibisneksestä löytynyt niin rytmitajutonta rumpalia kuin metallicalla on mukanaan. 

No ei sen soolokitaristi ole yhtään parempi.

Vierailija
37/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on esimerkki ihmisestä jonka äly ei riitä nettiin

Vierailija
38/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä pitää. tanskalainen ulrich on perillä suomen kulttuurista josta nämä on varastettu. itse ollihan sai biisinsä enkeleiltä joiden kanssa tanssi joka yö ennekun enkelit vei mukanaan.

Njoo ja sitten taivaasa kaikkien junttien pyllynsilmät raiskataan.

Vierailija
39/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön musiikki on siideristä ja halvasta skumpasta humaltuneille keski-ikäisille tädeille suunnattua geneeristä p*skaa.

Vierailija
40/53 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihtiputaan Saapasjalkarockissa kesällä 1986 Yö ja Metallica olivat esiintyjinä. Tällöin saivat mustan albumin sisällön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä