Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sanoa, että haluaa kesätöitä rahan takia?

Vierailija
28.01.2023 |

Lapseni on tekemässä kesätyöhakemuksia. Moni firma kysyy, miksi haluaa kesätöitä. Saako tuohon (niiden muiden perustelujen) lisäksi sanoa sen oikean perimmäisen syyn, eli rahan takia. Se raha oikeasti on se isoin ja paras motivaattori tehdä töitä (ja vielä paljon ja myös iltaisin tai öisin ja juhlapyhinä).

Itse olen "hyvissä töissä", mutta kyllä minä ihan rahan vuoksi olen töissä. Ilman palkkaa en tuota tekisi.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekrytoijille on itsestäänselvää että rahan takia mutta haluavat myös tietää jos tarkoitus esim opiskella alaa tai jos on kokemusta jo siitä, tai muuten vain ala erityisen kiinnostava työnhakijalle. Tälaisilla todennäköisesti motivaatio korkeammalla kuin pelkän rahan takia hakevat.

Jos pikaruokapaikkoihin, huvipyistoon tai hyllytykseen (osa-aikatyö tai lyhytaikainen kesätyö) otettaisiin vain alaa opiskelevia, niin eihän nuo paikat pyörisi. Käytännössä niihin tarvitaan opintojen ohella töitä tekeviä. Opintojen alalla ei ole väliä.

Siksi motivaatio ei voi nousta korkeammalle kuin palkka. Hyllytyksen korkeakoulun perustaminen motivoisi hyllyttäjiä jo pelkkänä unelmana, vaikka ei vielä opiskelijana olisikaan.

Hä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä