Onnistunut laihduttaja vastailee kysymyksiin..
Kommentit (32)
Minä lihoan heti kaksi kiloa kun kuulen jonkun edes ostaneen suklaapatukan ;(
Täällä yksi läski joka on kai kirottu !
Minä lihoan heti kaksi kiloa kun kuulen jonkun edes ostaneen suklaapatukan ;(
Minä itken täällä kun luen tuota listaa minkä tuo yksi on tuonne kirjoittanut. :'((((((. Suklaata suklaata suklaata kinkunpaloja ruisleipiä monikossa :'(.
Miten olet tasapainoillut laihdutuksen jälkeen niin, että kilot ovat pysyneet poissa?
Omassa elämässäni itse laihdutus on helppoa, mutta kiloijen pitäminen poissa useita vuosia vaikeampaa. Ei ne kilot mullakaan heti tule takaisin, mutta sitten kun tulee paineita ja stressiä, kiirettä ja väsymystä, niin sohvannurkassa alkaa mussututtaa :)
Oma matkani on n. puolivälissä - 7kg on poissa. 6kg pitäisi välttämättä pudottaa ja siitä vielä 5kg, niin olisin mielestäni omassa hyvän olon painossa.
ja keräsin "mukavat" 25kg raskauden aikana. 8kg lähti heti mutta muut on jäänyt eikä tapahdu lähtöä vaikka olen lopettanut herkuttelun ja aloittanut vaunukävelyn. Ja itse asiassa kuvittelen jo olevani laiha kun se pallo maha on poissa, mutta totuus näkyy valokuvissa =(
Laihdutun 20kg muutama vuosi sitten ja olen saanut kilot pidettyä poissa. Jos sinulla on kysyttävää, niin kysy. Vastaan mielelläni.
Laihdutin vähentämällä ruokamäärää ja jättämällä pahimmat roskaruuat pois.
Söin n. 1500kcal/päivä. Liikuin 3krt/vk ja söin myös viikottain herkkuja kohtuullisissa määrin.
ap
Onko himot pysyneet kurissa vai onko elämäsi edelleen yhtä taistelua?
Onko seksielämääsi tullut mitään muutoksia laihtumisesi jälkeen? Minkä ikäisenä lihoit?
Ajattelen, että lihomiseni johtui oikeastaan vain siitä, että olen aina ollut perso herkuille, enkä osannut kohtuutta. Lihominen tapahtui pikkuhiljaa siten, että 20-vuotiaana painoin 77kg (167cm). Oikeastaan en edes älynnyt olevani ylipainoinen. Vielä täänänkin, kun katson kuviani, en voi ymmärtää, että olen ollut niin pyöreä. Pidin itseäni siis normaalina, kunnes opiskelupaikan terveystarkastuksessa sanottiin, että olen ylipainoinen ja asialle olisi hyvä tehdä jotain. Tästä meni vielä 3 vuotta, ennen kuin itsekin huomasin, että jotain on tehtävä. Nykyisin painan 57kg. Olen painanut jo 7 vuotta. Edelleen joudun tarkkailemaan välillä painoa. Pidän sen kondiksessa siten, että en anna painon muuttua suuntaan jos toiseenkaan yli kiloa.
Olen kuitenkin löytänyt tasapainon ruokailemisen ja painon suhteen. Syön herkkuja, mutta syönti kohdistuu lähinnä lauantaille. En tunne syömisestä huonoa omaa tuntoa. Kuitenkin samalla tiedostan, että joudun tekemään koko ajan valintoja, jotta en ajaudu entisiin mittoihini.
Seksielämä. Hankala sanoa, onko laihtumiseni vaikuttanut siihen. Ehkäpä olen entistä tyytyväisempi itseeni. Olen melko varma itsestäni ja kropastani. Pidän itseäni normaalina, viehättävänä, nuorehkona naisena. Toisaalta itsensä hyväksyminen saattaa riippua myös iän karttumisesta. En minä aikaisemminkaan ajatellut olevani mitenkään ruma, joten seksikin luisti.
ap
Lähtenyt on 15kg 5kk:n aikana -500kcal vajeella. En olisi pystynyt tähän ilman kalorilaskurin apua ja vertaistukea etenkin blogien puolella. Suosittelen siis muillekin www.kalorilaskuri.fi
15kg on melko paljon :). Ja tsemppiä viimeisten 5kg:n ajaksi ja niiden jälkeiseen kilottomaan elämään :).
ap
lukuun ottamatta. En käyttänyt mitään laskureita. Takaraivoon on jäänyt nuo kalorit kummittelemaan sen verran voimakkaasti, että vieläkin lasken kaloreita, ainakin alitajuisesti. Nykyään syön n. 2000-2200kcal/pv. Jos painoni nousee vähänkin, pidän heti pari 1500 kcal:n päivää. Jos paino tippuu, saatan herkutella viikonloppuna esim. ravintolassa :)
ap