Mun ulkomaalainen kaveri sanoi suomen kielestä että
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Eikö suomi olekaan enää haltiakieli?
Sehän on islannin kieli.
Ranskalainen sano kurjen pierulta ja Saksan kaveri, että kun lämmittäis palkeilla puusaunaa.
Kun oltiin eräässä lähi-idän maassa käymässä, niin siellä oleva isäntäperhe sanoi, että suomi kuulostaa laulavalta kieleltä. Ehkä kun on niin paljon vokaaleita, tiedä häntä...Puhutaan tosin vähän savolaisittain murtaen, että liekkö silläkin vaikutusta asiaan. Tuskin edin turkulaisten tai porilaisten puhe kovin laulavalta kuulostaa.
Mulla oli joskus irlantilainen kaveri, sillä oli kyllä hunajainen kieli, aika usein mun korvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö suomi olekaan enää haltiakieli?
Sehän on islannin kieli.
No ei o. Viikingeillä ei ollut keijuja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus irlantilainen kaveri, sillä oli kyllä hunajainen kieli, aika usein mun korvassa.
Arvaatko missä mun ruotsalaisen kaverin kieli oli?
Ovatko nämä ulkomaalaiset mielikuvituskaverit tällä hetkellä kanssasi samass huoneessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaatko missä mun ruotsalaisen kaverin kieli oli?
Toki. Porukka keksi hapansilakan.
Ruotsalaisten tapa puhua: jos et ymmärrä, ehkä luoti auttaa ymmärtämään!
Kuulemma suomenkielessä on tosi paljon s-kirjaimia. Kuulostaa kuulemma tosi suhisevalta puheemme.
Tää ketju naurattaa nyt ihan liikaa :'D :'D
Sorry ohis, jatkakaa.
Raumalainen kaverini sanoi jotain, mutta en ymmärtänyt mitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma suomenkielessä on tosi paljon s-kirjaimia. Kuulostaa kuulemma tosi suhisevalta puheemme.
Vain stadilaiset suhisee.
Niin kiva aihe tällä ketjulla, mutta eikö vain pitänyt jonkun tylsämielisen tulla pilaamaan se
Vierailija kirjoitti:
Suomi kuulostaa kaukaa (kun sanoja ei erota) unkarilta. Joskus innostuin, että varmaan on helppo opiskella. Jotain 5 samaa tarkoittavaa sanaa sieltä sitten löytyi.
Unkariksi on kyllä helppo oppia puhumaan sitä kauniisti, kun muutamat säännöt opettelee: kuten Edge lausutaan Ädge.
Saamelta myös.
Vierailija kirjoitti:
Alavillamailla hallanvaara
Alavilla mailla. Ei ole yhdysssana...
Vierailija kirjoitti:
Suomi kuulostaa kaukaa (kun sanoja ei erota) unkarilta. Joskus innostuin, että varmaan on helppo opiskella. Jotain 5 samaa tarkoittavaa sanaa sieltä sitten löytyi.
Unkariksi on kyllä helppo oppia puhumaan sitä kauniisti, kun muutamat säännöt opettelee: kuten Edge lausutaan Ädge.
Googlaa_ Gyula Weöres Suomen- ja unkarinkielen sukulaisuudesta.
Mielenkiintoinen ja valaiseva artikkeli.
Kumiveneeseen! Vuotavaan siis. Nägrubnussija mukaan. mukaan
Kiitos tästä :D