En ole syönyt kananmunaa varmasti moneen vuoteen. Nyt on kiehuvassa!
Sehän on herkkua.
Miten usein syötte kananmunia?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin söin vuosia pelkkiä luomumunia, mutta hinta on noussut niin kovasti, että joudun ostamaan vapaan kanan :(:(:(
Meidän rekossa ei onneksi vielä ole hinnat nousseet
Syön vapaan kanan munia 1-2 kertaa viikossa, 2 kpl kerralla. Sopii hyvin keitettynä tai paistettuna leivän päälle.
Minä en itse juuri kananmunia syö, mutta mies tekee itselleen aamiaiseksi aina pari munaleipää. Munankeitin jäi tarpeettomaksi airfryerin myötä, siellä kun "keittää" kymmenenkin kananmunaa kerrallaan. 130 astetta 13 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin söin vuosia pelkkiä luomumunia, mutta hinta on noussut niin kovasti, että joudun ostamaan vapaan kanan :(:(:(
Näin on, pakko ostaa halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en itse juuri kananmunia syö, mutta mies tekee itselleen aamiaiseksi aina pari munaleipää. Munankeitin jäi tarpeettomaksi airfryerin myötä, siellä kun "keittää" kymmenenkin kananmunaa kerrallaan. 130 astetta 13 minuuttia.
mutta saathan munaa sentään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään mennyt jo 6-kpl. Pinaattikeittoon laitoin neljä ja siinä sivussa leivänpäällä kaksi kpl.
Arviolta viikossa menee ehken noin 20-30kpl. Joskus tosin harvemmin menee vähemmän.
Kerran kuussa tulee muna-auto ja sieltä tulee tilattuna viisi kennollista eli 150 kpl munia.
Suoraan tilalta. Erittäin maukkaita ovat👍🐓🐓🐓Milloin olet mittauttanut kolesterolit?
Joka vuosi. Viimeksi joulukuun alussa 2022. Kohdillaan ovat. Ovat jopa lähellä ns ihannearvoja. Kolesteroliin vaikuttavat SE, miten kokonaisvaltaisesti ruokavalio on kohdillaan ( ei se jos syö enemmän munia ). Sekä myös muut elämäntavat. Itse treenan kuusi kertaa viikossa vaikka olen jo kuusikymppinen .
Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kananmuna on terveyspommi. Pienessä paketissa lähes kaikki, mitä ihminen tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Montako minuuttia ajattelit keittää? Itse tykkään 8min30s
Olen eri. Keitän kananmunia seuraavasti: Munat kylmään veteen ja hellalle. Kun vesi kiehuu, saa kiehua yhden minuutin ja vähän päälle. Hella pois päältä ja kansi kattilan päälle n. 7 minuutin ajaksi. Tämän jälkeen kuuma vesi pois ja kylmää hetkeksi munien päälle. Ovat just sopivia syötäväksi. Energiaakin tulee säästettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään mennyt jo 6-kpl. Pinaattikeittoon laitoin neljä ja siinä sivussa leivänpäällä kaksi kpl.
Arviolta viikossa menee ehken noin 20-30kpl. Joskus tosin harvemmin menee vähemmän.
Kerran kuussa tulee muna-auto ja sieltä tulee tilattuna viisi kennollista eli 150 kpl munia.
Suoraan tilalta. Erittäin maukkaita ovat👍🐓🐓🐓Milloin olet mittauttanut kolesterolit?
Joka vuosi. Viimeksi joulukuun alussa 2022. Kohdillaan ovat. Ovat jopa lähellä ns ihannearvoja. Kolesteroliin vaikuttavat SE, miten kokonaisvaltaisesti ruokavalio on kohdillaan ( ei se jos syö enemmän munia ). Sekä myös muut elämäntavat. Itse treenan kuusi kertaa viikossa vaikka olen jo kuusikymppinen .
Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kananmuna on terveyspommi. Pienessä paketissa lähes kaikki, mitä ihminen tarvitsee.
Just näin. Se kananmunien kolesterolivaarallisuus oli vuosisadan emävale. Samaa laatua kuin pinaatin rautapitoisuus aikoinaan. Kansa uskoo ja puhuu sata vuotta ja syö pinaattia. Eipä silti, onhan se terveellistä vaikka rautapitoisuus on vähäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kananmuna on terveyspommi. Pienessä paketissa lähes kaikki, mitä ihminen tarvitsee.Just näin. Se kananmunien kolesterolivaarallisuus oli vuosisadan emävale. Samaa laatua kuin pinaatin rautapitoisuus aikoinaan. Kansa uskoo ja puhuu sata vuotta ja syö pinaattia. Eipä silti, onhan se terveellistä vaikka rautapitoisuus on vähäinen.
Ajatella, että viime vuosina on alettu puhua k2-vitamiinin tärkeydestä myös verisuonien terveydelle. Ja kananmunan keltuainen on loistava k2-vitamiin lähde. Niissä on myös omega3-rasvahappoja, luomumunissa joidenkin tutkimusten mukaan enemmän kuin ei-luomussa.
Tässä nähdään se että asiat ovat monimutkaisia, ja ei voida tehdä päätelmiä yhden asian perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta saathan munaa sentään?
Luomukananmunan halutessani keitän itselleni tai käytän ruoanlaitossa, mies syö niitä rääkättyjen kanojen munia. Munaa meidän taloudessa ei ole tarjolla.