En päästänyt lastani mopoilemaan joten lapseni mielestä olen idiootti
Ei kelvannut että olisin heittänyt hänet kaupunkiin tai kaverille vaan mopolla ois pitänyt päästä kulkemaan. Saatiin siitä kunnon riita aikaiseksi ja sain lapseni huutoitkemään kuinka idiootti olen. En kuulema ymmärrä mistään mitään. Ihanaa olla teinin äiti.
Kommentit (37)
Anna mennä mopolla. Itsensä se siinä vaan loukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei päässyt mopolla?
Tuolla on jo pimeää ja liukkaita kohtia tiessä. Ei ole todellakaan mopoilukelit. En antaisi itselleni koskaan anteeksi jos päästäisin ja jotakin sattuisi. Keväällä ja kesällä ehtii mopoilla. Ap
Entä jos päästät hänet kesällä ja jotain sattuu? Antaisitko sitten itsellesi anteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se varmaan kohta rauhoittuu ja ottaa kyydin vastaan. Eikö bussilla voi kulkea?
Ei kaikkialla kulje busseja.
Eli teini on sitten lokakuusta maaliskuuhun kotona, kun ulkona on liian liukasta. Varmasti hauska nuoruus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis itki? Kuinka pelottava äiti olet kun lapsesi joutuu tuollaisen takia itkemään?
Tuskin pelottava, mutta johdonmukainen. Meillä pidetään päätöksistä kiinni ja ne välillä pistää suututtamaan lapsia. Ärsytystä se itki. Siinä itkussa ei ollut mitään sen kummempaa. Ap
Mullakin on mopoikäinen kossi mutta en ole vuosiin sen nähnyt itkevän. Kyllä sä olet jotain tehnyt väärin.
Mun poika mopoillut koko talven kuten kaverinsakin. Motonetistä satasella sai nastarenkaat mopoon. Täällä maalla ei edes katuvaloja ole koko matkalla.
Itse olin lähes kaveriton omaan huoneeseen sulkeutunut teini joten olen onnellinen kun pojalla on laaja ystäväpiiri.
Vierailija kirjoitti:
Mopokorttikoulutukseen sisältyy turvallisuuskoulutus, johon tietenkin kuuluu osana myös sen arvioiminen, ovatko sääolosuhteet mopoiluun sopivat. Kai lapsella on kortti? (Kai lapsella on edes ikää siihen?)
Tottakai on mopokortti ja ikä siihen. Hänen oman tulkintansa mukaan nyt olisi ollut hyvä keli ajaa, mun mielestä ei. Siitä se riita tuli.
Jos kesällä jotain sattuu, mutta olosuhteet ja poika on ollut kunnossa, niin miksi mä siitä itseäni syyttäisin? Nyt on tietysti eri asia jos poika huonolla kelillä ajaessa loukkaantuisi ja mä en olisi siihen puuttunut. Ap
Talvella mopoillaan johonkin nuotiopaikalle, laavulle tai vastaavalle käyttämään päihteitä. Tai sitten jonkun aikuisen kämpälle. Hyvä, ettet päästänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis itki? Kuinka pelottava äiti olet kun lapsesi joutuu tuollaisen takia itkemään?
Tuskin pelottava, mutta johdonmukainen. Meillä pidetään päätöksistä kiinni ja ne välillä pistää suututtamaan lapsia. Ärsytystä se itki. Siinä itkussa ei ollut mitään sen kummempaa. Ap
Mullakin on mopoikäinen kossi mutta en ole vuosiin sen nähnyt itkevän. Kyllä sä olet jotain tehnyt väärin.
Tai sinä kun lapsi ei uskalla sinulle näyttää tunteitaan.
ei opi lapsi ajaan liukkailla. ajaa sitten varmasti kolarin myöhemmin, kun tulee liukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sinä kun lapsi ei uskalla sinulle näyttää tunteitaan.
Boomerien kasvattamat lapset eivät useinkaan itke, koska heidän tunnetaitojaan ei ole tuettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se varmaan kohta rauhoittuu ja ottaa kyydin vastaan. Eikö bussilla voi kulkea?
Ei kaikkialla kulje busseja.
Eli teini on sitten lokakuusta maaliskuuhun kotona, kun ulkona on liian liukasta. Varmasti hauska nuoruus.
Voi mennä polkupyörällä.
Oikein teit. Kyllä hän myöhemmin huomaa ettet ollutkaan idiootti vaan oikeassa. Saattaa jopa hoksata pyytää anteeksi sanojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aloittajan mopolapsi on tyttö, niin saako hän itkeä?
Mielestäni vaikutat rauhalliselta ja järkevältä vanhemmalta, joka osaa tehdä oikeita ja oikeudenmukaisia päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajoin aikoinaan mopolla ne pari vuotta kelissä kuin kelissä.
Mopossa on valot ja päässä kypärä.
Kärpäsestä tehty nyt härkänen.
Noin varmaan naapuruston vanhemmat ajattelee. Eivät vaan tiedä että kaahaavat vuoronperään alamäkeen ja kisaavat kuinka kovaa pääsevät, eivät välitä alamäessä olevista tasa-arvoisista risteyksistä saati suojatiellä olevista kävelijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vaikutat rauhalliselta ja järkevältä vanhemmalta, joka osaa tehdä oikeita ja oikeudenmukaisia päätöksiä.
Jep jos kerta lupasit viedäkin kaverille. Moni ei jaksaisi.
Mopokorttikoulutukseen sisältyy turvallisuuskoulutus, johon tietenkin kuuluu osana myös sen arvioiminen, ovatko sääolosuhteet mopoiluun sopivat. Kai lapsella on kortti? (Kai lapsella on edes ikää siihen?)