Löytyykö apteekista kurkkukivun taltuttajia, muuta kuin särkylääkkeitä?
Suosituksia mistään imeskeltävistä tableteista, suihkeista, jostakin?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bafusin. Puuduttaa hieman kurkkua.
Bafusin on ihan turha ostos, parempi on vaikka joku konjakkikulaus tai parikin.
Itsellä kyllä säännöllinen Bafucinin imeskely auttaa kurkkukivussa. Lisäksi otan parasetamolin ja ibuprofeenin niin kipu hellittää ellei kyseessä esim. Angiina
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisikohan mennä sinne apteekkiin ja kysyä? Sillä konstilla minä olen löytänyt sieltä vaikka mitä.
No ei kannata. Tottakai henkilökunta haluaa myydä sieltä kaikkea, mutta jos niistä ei ole mitään apua, niin hukkaan menee rahat. Ja muutenkin ap pysyy nyt kotonaan ja ei mene huitelemaan minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PARAS
Kuuma vesi + hunaja + tumma rommi.
Ei hunajaa kuumaan veteen. Hyötyvaikutukset häviää.
Parempi ottaa hunaja sellaisenaan lusikalla suuhun.
Täh, ei hunajaa kuumaan veteen. Lääkäri nimenomaan neuvoi kuumaa hunajavettä, en juo kiehuvaa vettä koskaan. Luotan myös kuumaan mustaherukkamehuun taudin aikana.
Sama juttu, eli mustaherukkamehu on parasta. Hunaja tehoaa hieman, mutta ei sitä erkkikään pysty syömään niin paljoa, että apua olisi.
Vierailija kirjoitti:
Taskulämmin 0,5l salmiakkikossu tasaisesti illan aikana kulauteltuna yleensä toimii.
Tätä suosittelen minäkin. Tai konjakkia, rommia tai vailla punaviiniä, ehkä jotain joulun jämiä glühweiniä.
Minulla ainoa, mikä on yhtään helpottanut alkavaa kurkkukipua (eli siis silloin, kun alkaa kitalakea koskea) on ollut sellaiset hiton pahanmakuiset imeskeltävät inkivääritabletit. Niillä olen saanut suht hyvin ennaltaehkäistyä kurkkukipua niin ettei äidy ihan kauheaksi.
Vierailija kirjoitti:
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/Laakekaappi/Flunssan-hoito/Kurk…
Samanlaisia kurkkupastilleja saa puolet halvemmalla kauppojen vitamiinihyllyistä.
Septabene on toiminut mulla jopa angiinassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PARAS
Kuuma vesi + hunaja + tumma rommi.
Ei hunajaa kuumaan veteen. Hyötyvaikutukset häviää.
Parempi ottaa hunaja sellaisenaan lusikalla suuhun.
Täh, ei hunajaa kuumaan veteen. Lääkäri nimenomaan neuvoi kuumaa hunajavettä, en juo kiehuvaa vettä koskaan. Luotan myös kuumaan mustaherukkamehuun taudin aikana.
Sama juttu, eli mustaherukkamehu on parasta. Hunaja tehoaa hieman, mutta ei sitä erkkikään pysty syömään niin paljoa, että apua olisi.
Mustaherukkamehu on varmaan hyvää, mutta ei siinä enää mitään vitamiineja ole.
C-vitamiini ja flavonoidit menetetään marjoja keittäessä.
Hunajan entsyymit häviää yli 40-asteisessa vedessä.