Astianpesukone vai ei?
Heissan vauvakansa! Voisitteko kuvitella muuttavanne asuntoon, jossa ei ole astianpesukonetta? Minulla olisi pari asuntoa mielessä, joissa toisessa ei ole kyseistä konetta. Se on halvempi, mutta palaako järki jossain vaiheessa, kun joutuu tiskaamaan jokaisen kipon ja kupin. Yksi ihminen ja koira. Muuten asunnot ovat hyvin samankaltaisia, toi vaan mietityttää eniten.
Kommentit (23)
Olen muuttamassa maanantaina asuntoon, jossa ei ole tiskikonetta. Hyvä! Nykyisessä kämpässäni on, mutta en ole käyttänyt sitä kertaakaan. Asun yksin ja minulla on vähän astioita. Tiskaan heti jokaisen aterian jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole astianpesukonetta. Tiskataan joka ilta tiskit. Hyvin on pärjätty.
Vesimaksu kuuluu vuokraan joten pystyy tiskaamaan juoksevan veden kanssa. Ostamme koneen jos vesimaksu muuttuu erilliseksi.Sä kuvittelet että sun vedellä löträäminen ei vaikuta vuokraan? Ei se ilmaista ole.
En tiedä missä asut mutta helsingissä tulossa joka asuntoon mittarit ja eiköhän se oo jo kaikilme selvää, että jos kapitalisti haluaa rahaa niin sillä ei ole vattuakaan väliä mitem toimin. Vuokrat ei nouse veden takia, vaan kaikkiin asuntoihin tulossa mittarimaksu seuraavan saneerauksen yhteydessä.
Jos meillä jotain suomessa on niin puhdasta vettä joka uusiutuu.
Monissa tiskareissa "eco" ohjelmat säästää vettä, eikä sähköä.
T: kodinkonehuoltomies.
Peukuttakaa vaan alas, mutta ette ole yhtään parempia ihmisiä. Vedensäästö alkaa teitäkin kiinnostamaan kun se maksaa enemmän.
Vatum jeesustelijat.
Meitä on kaksi ja luovuin muuttaessamme astianpesukoneesta, koska en koe sitä tarpeelliseksi.
Pidän jopa jossain määrin käsin tiskaamisesta, mutta suurin syy oli se, että kahden hengen taloudessa tiskiä tulee aika vähän. Ruuanvalmistusastioita,kuten pannuja ja kattiloita en ole koskaan halunnut pestä koneessa ja ruoka-astioita tosiaan tulee likaiseksi vain vähän. En halua myöskään seisottaa koneess alikaisia astioita. Kukin tavallaan.
Ainoat kerran, jolloin olen edes vähän kaivannut tiskikonetta, ovat tilanteet,jolloin meillä on ollut paljon ruokavieraita. Sellaista ei tapahdu usein, yleensä ruokavieraita on vain kaksi, joten neljänkään hengen astioiden peseminen käsin ei ole minulle ongelma siihen kuluu aikaa muutama minuutti.
Vettä opin säästämään asuessamme omakotitalossa vuosikausia, enkä tiskatessakaan lutraa.