Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö TÄLLAISEN (todella erikoisten) vuokrasopimuksen?

Vierailija
27.01.2023 |

Eli vuokranmaksu päättyisi 20 vuoden maksamisen jälkeen. Sen jälkeen saisit asua vastikkeen hinnalla mikä voi olla vain satanen kuussa.

Jos joutuisit työttömäksi, lomautetuksi tai olisi muuta ylimääräistä kulua, voisit laittaa vuokranmaksun tauolle kuukausiksi tai jopa vuosiksi.

Muuttaessasi pois saisit maksamasi vuokrat takaisin hyvällä tuotolla korotettuna.

Tämä olisi kuin omistusasumista.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se asunnon omistaja tuosta saa?

Vierailija
2/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en todellakaan tekisi. Miksi minä huolehtisin asnunnosta ja kantaisin sen kaikki fyysiiset ja taloudelliset riskit, vain jotta joku muu saisi asua ilmaiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
4/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo en todellakaan tekisi. Miksi minä huolehtisin asnunnosta ja kantaisin sen kaikki fyysiiset ja taloudelliset riskit, vain jotta joku muu saisi asua ilmaiseksi?

kyllä tuossa ap:n viestissä vuokralainen itse pääsee asumaan asuntoon eli tekisin sellaisen kyllä. :)

Vierailija
5/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan olisi täydellinen tappio asunnon omistajalle.

Vierailija
6/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista sopimusta ole olemassakaan. Ap on käsittänyt väärin tai näkee päiväunia.

Vierailija
7/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaisellehan tuo olisi todella hyvä diili mutta harvassa ovat vuokranantajat jotka olisivat kiinnostuneita. En itse asiassa osaa kuvitella yhtään tilannetta miksi joku asunnonomistaja haluaisi laittaa asuntonsa vuokralle tuollaisilla ehdoilla. 

Vierailija
8/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt sekoittanut pankkilainan vuokraan?

Vierailija
9/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP puhuu omistusasumisesta ja "vuokraisäntä" on pankki

Vierailija
10/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuvaili asumisoikeusasunnon.

Vierailija
11/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä tuossa ap:n viestissä vuokralainen itse pääsee asumaan asuntoon eli tekisin sellaisen kyllä. :)

Niin mut mä olen vuokranantaja. Eli minä huolehdin ja kannan vastuut ja riskit ja joku muu asuu. Joo, lapseni asuu näin. Te muut voitte kantaa omat riskinne tai ainakin maksaa mulle siitä että hoidan sen tiedän puolestanne.

Vierailija
12/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on vastike vain satasen kuussa?

Vierailija
13/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos asunto onkin muuttotappioalueella? Silloin poismuuttaessa ei saa "hyvää tuottoa" vaan jää miinukselle.

Vierailija
14/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin tuollaisen omalle lapselleni, ja kyseessä olisi aika pitkälti lahja lapselle, sillä itse en hyötyisi pennin pyörylää.

Vierailija
15/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin tuollaisen omalle lapselleni, ja kyseessä olisi aika pitkälti lahja lapselle, sillä itse en hyötyisi pennin pyörylää.

Varmistaisin verottajan kannan ettei tule ikäviä ylläreitä kenellekään viimeistään perinnönjaossa tai jo sitä ennen.

Vierailija
16/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tekisi edes omalle lapselleni, koska kukaan mitään hyödy, ei edes se lapsi.

Me ostettiin lapsellemme asunto niin että se on meidän nimissä ja hän ns. ostaa meille vuokrana asuntoa koko ajan itselleen.

Vierailija
17/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmistaisin verottajan kannan ettei tule ikäviä ylläreitä kenellekään viimeistään perinnönjaossa tai jo sitä ennen.

Verottajan kanta on, että ei ole pakko periä vuokraa. Ei edes vastiketta. Mutta lahjaa ei voi antaa (vuokria takaisin) ilman veroseuraamusta.

Vierailija
18/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verottajan kanta on, että ei ole pakko periä vuokraa. Ei edes vastiketta. Mutta lahjaa ei voi antaa (vuokria takaisin) ilman veroseuraamusta.

Käytännössä kaikki maksaa vuokraa, koska tuet.

Vierailija
19/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on vastike vain satasen kuussa?

Siellä on varmaan talkoita ja kiertävä talonmies -vuoro.

Vierailija
20/20 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tekisi edes omalle lapselleni, koska kukaan mitään hyödy, ei edes se lapsi.

Me ostettiin lapsellemme asunto niin että se on meidän nimissä ja hän ns. ostaa meille vuokrana asuntoa koko ajan itselleen.

No siis täsmälleen sama ideahan  on käytännössä tuossa ap:nkin esimerkissä. Jos 20 vuoden asumisen jälkeen saisi asua vastikkeen hinnalla, niin silloinhan asukas myös ikäänkuin ostaa vuokralla sen asunnon itselleen. Vaikken ihan samanlaisia diilejä ole oikeassa elämässä ole nähnyt, niin vähän samantapaisista järjestelyistä olen kyllä kuullut.

Kerran eräs vuokranantaja ehdotti itse mulle, että jos haluaisin ostaa asunnon tulevaisuudessa, voitaisiin tietyltä ajalta vuokra vähentää myyntihinnasta. Tästä luonnollisesti oltaisiin tehty ihan virallinen sopimus, mutta asunnon ostaminen ei silloin ollut itselleni millään muotoa ajankohtaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän