Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Telkkarissa SPR:n pomo sanoi, että kaupan punalaputettuja tuotteita saisi ostaa vain oikeasti köyhät, jotta hyväntekeväisyyteenkin jäisi jot...

Vierailija
26.01.2023 |

Tai oletko jättänyt ostamatta punalaputetun tuotteen vain siksi, että arvelet olevasi riittävän hyvätuloinen normaalihintaisen tuotteen ostamiseen.

Kommentit (242)

Vierailija
41/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut ihan sen takia ettei jää hävikkiä, jos viimeinen käyttöpäivä on käsillä ja tuote lojuu hyllyssä. Mistä tiedän tuleeko sitä kukaan ostamaan? Terv hyvätuloinen

Seli seli.

Vierailija
42/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sen voisi muka kieltää? Sen sijaan jokainen voisi toimia omantuntonsa mukaan. Minun mielestäni keskituloisen on aika härskiä ostaa punalaputettuja tuotteita omaa pihiyttään. Mutta eihän sitä tietenkään estää voi.

Miksi keskituloisen on härskiä yrittää suojella ympäristöä vähentämällä hävikkiä?

Ai nyt se pihiys on verhottu ympäristön suojeluun.

No mikä ettei. Kaikkihan verhoillaan nykyisin ympäristön suojeluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten hanki kompostiakaan, ettei ne jätteet ja hävikit oo köyhimmiltä pois.

Vierailija
44/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloisten ihmisten pitäisi ymmärtää, että köyhillä on tuskin varaa enää edes niihin - 60 pros tuotteisiin, koska lähtöhinnat on veivattu niin ylös. Köyhimmillä ei ole enää varaa normaalihintaiseen ruokaan.

Eihän kaupan ole velvollisuus antaa mitään sinne hyväntekeväisyyteen. Jos ei mene hävikkituotteina myyntiin niin ainakin osa heittää loput roskiin. Osa siksi ettei järjestöt hae kaikista kaupoista ja osa yksinkertaisesti siksi että lisää työtä. Mitään kalliita tuotteita köyhät eivät osta edes edes 60 prossan alella. Ruokajonoissa on taas yhä enemmän muualta tulleita ja niitä jotka käyttävät rahansa tupakkaan ja päihteisiin. 

Vierailija
45/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR on perseestä

Vierailija
46/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sitten hanki kompostiakaan, ettei ne jätteet ja hävikit oo köyhimmiltä pois.

Koska tuutte hakemaan? Vai minne voin tuoda?

Vierailija
47/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloisten ihmisten pitäisi ymmärtää, että köyhillä on tuskin varaa enää edes niihin - 60 pros tuotteisiin, koska lähtöhinnat on veivattu niin ylös. Köyhimmillä ei ole enää varaa normaalihintaiseen ruokaan.

Eihän kaupan ole velvollisuus antaa mitään sinne hyväntekeväisyyteen. Jos ei mene hävikkituotteina myyntiin niin ainakin osa heittää loput roskiin. Osa siksi ettei järjestöt hae kaikista kaupoista ja osa yksinkertaisesti siksi että lisää työtä. Mitään kalliita tuotteita köyhät eivät osta edes edes 60 prossan alella. Ruokajonoissa on taas yhä enemmän muualta tulleita ja niitä jotka käyttävät rahansa tupakkaan ja päihteisiin. 

Kaupalla on myös omat velvollisuutensa, ettei kukaan kuolla kupsahda liian vanhaan ruokaan.

Vierailija
48/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viinaan ja tupakkien tuntuu olevan kuitenkin varaa.

Enpä ole koskaan käyttänyt päihteitä, tupakkaa, nuukaa tms. Ei silti ole varaa muihin kuin punalappuihin.

Vierailija
49/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kuvitellut, että alennusten idea on myydä tavarat pois ennen kuin niistä tulee sitä paheksuttua ruokahävikkiä. Mutta nyt siis pitäisi ensin ostaa se normaalihintainen tuote, että alennettu päätyy ruokajakeluun, mistä voin käydä sitten hakemassa sen ilmaiseksi kun omat rahat on syöty.

Vierailija
50/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR:n pomot voisivat antaa 10% tuloistaan Hurstille ja muille jäännösruuan jakajajärjestöille.

Vierailija
51/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan mitä ostan, sepä ei kuulu muille onko siinä punainen lappu vai ei. Ihan itse siis valitsen ostokseni ja ihan itse ne maksan .

Vierailija
52/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kukaan voi kenenkään tuloja vahdata. Ihan omantunnon mukaan niitä tuotteita saa kaikki hamstrata.

Vierailija
53/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha siirtää keskustelua päihteisiin kun köyhistä löytyy raittiita opiskelijoita, matalapalkkaisia jne.

Vierailija
54/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen voisi muka kieltää? Sen sijaan jokainen voisi toimia omantuntonsa mukaan. Minun mielestäni keskituloisen on aika härskiä ostaa punalaputettuja tuotteita omaa pihiyttään. Mutta eihän sitä tietenkään estää voi.

Minun omatuntoni sanoo, että hävikkiä ei saa tulla ja omalta osaltani olen kantamassa kortta kekoon. Eläimet ei saa kuolla turhaan ja ruokaa ei heitetä roskiin. Köyhät ovat ihan yhtä oikeutettuja tulemaan kauppaan varhain etsimään niitä lappuruokia kuin minäkin hyvin toimeentuleva ja säästeliäs luonnon ajattelija.

Olen ollut kaupassa töissä silloin kun hävikkiruokia ei saanut myydä, eikä edes antaa pois ja sielu todella itki verta kun kipattiin ruokaa roskiin. Tämä spr:n tyyppi ei tiedä mistään mitään.

Vierailija
55/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan mitä ostan, sepä ei kuulu muille onko siinä punainen lappu vai ei. Ihan itse siis valitsen ostokseni ja ihan itse ne maksan .

Ja ihan itse kannat itsekkään leimasi.

Vierailija
56/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta on kiva hakea rescue, se on cool. Oman maan rescueiden halveksiminen on myös yhtä cool. Omia ei auteta.

Vierailija
57/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan käy missään ilta-alessa ikinä, mutta jos joskus näen punalaputetun tuotteen, saatan ostaa sen sekä itsekkäästä että jalosta syystä (halpuus/hävikin vähentäminen). Eipä ole tullut mieleenkään, että tämä olisi jotenkin paheksuttavaa, kun en ole tarpeeksi köyhä. Kaikkea sitä kuuleekin.

Vierailija
58/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloiset maksavat elämisensä jo itse kokonaisuudessaan. Kun kaikki kallistunut huomattavasti niin ruokaan ja muuhun jää paljon aiempaa vähemmän käytettäväksi. Nyt heidät leimataan lähes rikollisiksi kun pyrkivät säästämään ruokakaupassa. Tuollainen kommentointi herättää helposti vihaa eikä ainakaan toivottua tulosta. Köyhimmäthän saaneet koko ajan kaiken muiden taskuista joten mikään ei muutu ja niin tulevat saaman jatkossakin. En ainakaan jätä ensimmäistäkään mieleistä punalaputettua tuotetta ostamatta. Hävikkituote on hävikkituote eikä juoppojen ja muiden pummien avustustuote. 

Vierailija
59/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut ihan sen takia ettei jää hävikkiä, jos viimeinen käyttöpäivä on käsillä ja tuote lojuu hyllyssä. Mistä tiedän tuleeko sitä kukaan ostamaan? Terv hyvätuloinen

tunnin päästä menisi hävikkiin.

Vierailija
60/242 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään on neuvottu välttämään ruokahävikkiä, ja nyt kun se on opittu ja hinnatkin ovat nousseet niin että keskituloisenkin on oikeasti katsottava ruokakorinsa hintaa, tullaankin syyllistämään että viette leivän köyhän suusta. Kiva, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän