Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haukun itseäni miten voin olla niin tyhmä, että annoin väkivaltaisen ihmisen turmella itseni. Itseinho on valtava.

Vierailija
26.01.2023 |

Vihaan jopa itseäni koska en ymmärrä miksi olen ollut niin helvetin idiootti, että annoin kenenkään ikinä kohdella minua toistuvasti niin huonosti ja hän myös halveksui liiallista sopeutumistani, varmaan nauroi samalla mielessään kun manipuloi uskomaan juttuihinsa. Hävettää ja tekisi mieli vain tehdä pahaa itselleen koska olen tyrinyt kaiken.
Olisinpa ollut vahva ja heti laittanut välit poikki. Sen sijaan elämä ja minäkuva on raunioina ja haluaisin vain kuolla. Hävettää niin paljon.
En kehtaa edes mennä enää ihmisten ilmoille, olen yksin asian kanssa enkä kestä nähdä ketään.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, annatko sen i*iootin voittaa sinulta loputkin elämästäsi, vai otatko itseäsi niskasta kiinni ja haet apua tuohon oloosi, ja näytät kaikille että minä voitan. Yksikään mies ei ole sen arvoinen, että antaisi periksi menettäisi oman minuutensa.

Vierailija
2/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, annatko sen i*iootin voittaa sinulta loputkin elämästäsi, vai otatko itseäsi niskasta kiinni ja haet apua tuohon oloosi, ja näytät kaikille että minä voitan. Yksikään mies ei ole sen arvoinen, että antaisi periksi menettäisi oman minuutensa.

Totta, en vain hänen takiaan halua tehdä itselleni minkäänlaista pahaa mutta tuon vuoksi ymmärsin, että oikeasti minussa on pakko olla jotain todella vialla. Hän ei ollut meinaan ensimmäinen, eikä toinen ihminen joka on todella huonosti minua kohtaan käyttäytynyt. Olen katsonut aina sitä kuinka minua pilkataan ja sorretaan (päihdepiireissä kasvanut lapsi) mutta olen ollut kuitenkin suht vahva kunnes tämä oli kyllä aivan viimeinen niitti.

Aukesi ne vanhatkin haavat ja tämä on pahin tilanne tähän saakka koska minun olisi pitänyt jo ymmärtää ja juosta. Juoksinko? No en ja nyt saan kärsiä aivan oman typeryyden vuoksi.

Kaikki elämässä on nyt ihan sekaisin. Tämä oli sellainen myrsky jonka jäljiltä ei juuri paljoa jäänyt.

Ei tässä nyt muuten mitään mutta kun olen niin säälittävä ja kiltti, empatiapaska olevinaan, että astun samaan miinaan. Ei tässä uskalla elää, pelottaa elää todella paljon. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, en vain hänen takiaan halua tehdä itselleni minkäänlaista pahaa mutta tuon vuoksi ymmärsin, että oikeasti minussa on pakko olla jotain todella vialla. Hän ei ollut meinaan ensimmäinen, eikä toinen ihminen joka on todella huonosti minua kohtaan käyttäytynyt. Olen katsonut aina sitä kuinka minua pilkataan ja sorretaan (päihdepiireissä kasvanut lapsi) mutta olen ollut kuitenkin suht vahva kunnes tämä oli kyllä aivan viimeinen niitti.

Aukesi ne vanhatkin haavat ja tämä on pahin tilanne tähän saakka koska minun olisi pitänyt jo ymmärtää ja juosta. Juoksinko? No en ja nyt saan kärsiä aivan oman typeryyden vuoksi.

Kaikki elämässä on nyt ihan sekaisin. Tämä oli sellainen myrsky jonka jäljiltä ei juuri paljoa jäänyt.

Ei tässä nyt muuten mitään mutta kun olen niin säälittävä ja kiltti, empatiapaska olevinaan, että astun samaan miinaan. Ei tässä uskalla elää, pelottaa elää todella paljon. Ap

Juurikin tuon takia sinun pitäisi käydä juttelemassa ammatti-auttajan kanssa.

Vierailija
4/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua.

Vierailija
5/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mitä. Juuri erosin 10vuoden jälkeen tällaisesta suhteesta. Mun neuvo on, älä kadu mennyttä, opi virheistä, äläkä enää ikinä suostu jonkun narsistin kumppaniksi.

Vierailija
6/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun elämäntilanne muutoin on? Käytätkö päihteitä?

Vierailija
7/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä ei näe kun ajan kanssa mitä he todella ovat, on turha syytellä itseänsä jos ei ole jo aiemmin osannut tulkita jotain vihjeitä siitä millainen ihminen todella on.

Nyt keskity itseesi, älä hankkimaan uutta suhdetta.

Vierailija
8/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tutustunut termiin läheisriippuvuus?

Olen itse ihan samassa tilanteessa.

Vierailija
9/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii kovaa taistelutahtoa, mytta selviät kyllä. Selvisin itsekin. Lähdin vasta, kun miea yritti tappaa minut. Meni vuosia toipua ja vaati paljon tuskallista itsetutkiskelua ja terapiaa. Menetin kotini jne, mutta selvisin. Nykyään nautin elämästäni. Toisin kuin mielenvikainen exä. Hänen elämänsä on pilalla. Lopullisesti.

Vierailija
10/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Ala vaikka käymään jossakin vertaistukiryhmässä niin näet omin silmin.

Vierailija
11/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnet itseinhoa siitä mitä joku muu teki sinulle. Tuo ei ole tervettä ja suosittelisin että hankkisit ammatti apua itsetuntosi kohottamiseen ja että jossain vaiheessa pystyisit rakastamaan itseäsi. Älä syytä itseäsi.

Vierailija
12/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait mitä tilasit. Nauti nyt vaan täysin siemauksin. Täältä ei sinne sääliä heru.

Vierailija
14/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sait mitä tilasit. Nauti nyt vaan täysin siemauksin. Täältä ei sinne sääliä heru.

Hv.

Vierailija
15/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Älä anna latistajien voittaa, älä tee itsellesi mitään - älä kohtele itseäsi kaltoin. Sinä olet paremman puolella, muistuta itseäsi että sinä kykenit lähtemään huonosta suhteesta, se on saavutus koska sinulla on itsestäsi riippumatonta olosuhteiden/lapsuuden taustaa joka ehdollistaa siihen suuntaan, sinä olet voiton puolella! 

Nyt syytät itseäsi siitä, että sinun olisi pitänyt aiemmin jo huomata ja tehdä niin ja noin, mutta hyvä ihminen, kun sinulla on ollut mukanasi lapsuudesta asti olevat reagointihommat ja ehdollistumiset, että kyllä se tästä ja halu siihen, että sinusta tykättäisiin ja kestetään jne. Keskity nyt siihen, että olet päässyt irti huonoista suhteista ja älä ota siitä kontollesi liikaa, sitä paitsi muillekin käy ihan huonosta tuurista jne joutumisia huonoihin suhteisiin, sinä et ole mikään "kaiken mokaaja" ja typeristä typerin. Moni on ollut huonoissa suhteissa, moni on niitä katunut, entäs pahantekijät, hehän niitä syypäitä ovat ja saisivat katua. 

Päästä itsesi loopista. Sinä olet hyvä ihminen, nyt on itseluottamus vähän pohjalla, vaikka sen ei tarvitsisi olla. Ehkä kysyt miksi minulle käy näin? Hyvä ihminen, sinulle voisi käydä niin 10 kertaa, mutta ei ole käynyt, on ollut pari kertaa, sinä olet nyt aälykkäästi huomannut kaavan alun joten sinulle EI tule käymään näin 10 kertaa etkä ole tyhmä. 

Myös ammattipsykologilla käyminen voi auttaa sinua saamaan itsetuntosi kuntoon ja saat käsiteltyä ajatuksia ja asioita, jotka ovat mielessä. 

Mutta perushomma on tuossa. Sinä ansaitset hyvää, kyse ei ole siitä, elämässä käy välillä huonoa, nyt sinä olet paremmalla puolin, suunta on kohti muuta kuin sitä, mistä lähdit menemään. 

Vierailija
16/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastit ja halusit loppuun saakka uskoa hyvää toisesta ja että hän kykenisi muuttumaan. Uskoit voivasi parantaa hänet rakkaudellasi. Se kertoo kaunista ja hyvää sinusta. Olet hyvä ihminen.

Se, miten joku kohteli sinua, kertoo tästä toisesta henkilöstä, ei sinusta. Se kertoo siitä, millainen tuo toinen on, ei siitä, millainen sinä olet. 

Anna anteeksi itsellesi. Olit kokematon, etkä vielä oppinut, että tuollaiset ihmiset eivät muutu, etkä vielä osannut tunnistaa kyseistä ihmistyyppiä. Sinä sen sijaan jaksoit yrittää loppuun saakka, kauan, ja se kertoo kauniista, sisukkaasta ja sinnikkäästä luonteesta, joka yrittää ja tekee kaikkensa rakkaansa ja suhteensa eteen.

Sinun tulee opetella itsemyötätuntoa. Mieti, mitä sanoisit vastaavaa kokeneelle parhaalle ystävällesi. Sinun pitää sanoa sama itsellesi. :)

Vierailija
17/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää miten paljon on kiusaajia ja toisten alistajia nykyisin. Onko kyseessä minä-minä -kulttuurin leviäminen?

Aviossa elävä sorrettu osapuoli kärsii pakotettuna vaikeassa tilanteessa pääsemättä pois. Voi olla, että avun hakeminen on vaikeaa, sillä pelkää sitäkin tilannetta monella tavoin; sielläkin syyllistetään / voimat eivät riitä / kotona kiusaus kasvaa reippaasti...

Voimia! Monet ovat samassa tilanteessa. Minun kohdallani kiusaaja oli ensin aviomies ja viimevuodet sisarukseni. Olen miettinyt, miten heistä pääsisi eroon - onko ainut keino muuttaa ulkomaille? Olen aika iäkäs jo, muisti heikentynyt. Koko elämä ollut yhtä kärsimystä ja odotellut sitä 'hyvää' aikaa.

Ihan totta ihmiset - rakastakaa lähimmäisiänne!!

Vierailija
18/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat k usipååltä. Toivottavasti et saa ketään suhteisiin kanssasi. Mistä tätä inhottavuutta sikiää ja miten se saadaan pois. Pystyykö nuppitohtori parantamaan, huokaus.

Vierailija
19/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun aattelin, että kun tuossa avauksessani niin velloin ja tunteistani kerroin, niin tulette mukaan tähän ajatusvirtaani ja annan vankemmin luvan itselleni inhota omaa olemassaoloani.

Kun luin niin alkoi vähän hymyillyttään tämä oma asenteeni ja vihani. Ehkä tämä kuuluu prosessiin? Kaiken mullistuksen ja kasvun prosessiin.

Läheisriippuvuusketju on muuten kipeää luettavaa. Oikeasti. Kun se tosiaan on sitä itselläkin..

Välillä on niin epätoivoista menoa päässäni, että se vetää niin nurin niin sitten vielä uhriudun ja suutun koska uhriudun ja ymmärrän kuinka säälittävää sekin on ja pitäisi ottaa vastuuta omasta elämästään. Taas päässä vilisee, että miten ihmeessä otan vastuun ja miten tästä nousen. Mitä teen ja minne meen.

Tietoa olen hakenut paljon, olen pyytänyt apua, syön lääkkeitä ja odotan terapian alkua. Yritän kestää. Ja itkeä. Vihatakin, välillä myös muita kuin itseäni. Oikeasti se on kans tosi kuluttavaa etenkin itseään soimata, se levy on aika kulunutta ja tylsää kuunneltavaa. Ei siitä saa mitään irti.

Lämmin kiitos vastauksistanne ja että haluatte myös avata katsettani laajemmalle suunnalle, eteenpäin eikä taaksepäin. Toivon täältä hyvää samaa kokeneille ja muille. Ap

Vierailija
20/28 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tutkinut itsekseni tätä aihetta. Ja hyvin monesti huomannut, että aina ne kaikista kiltimmät ja hyväsydämisimmät ihmiset saa takkiinsa. Tällainen ihminen houkuttelee pahoja ja väkivaltaisia ihmisiä puoleensa. Ihmisiä tuntuu myös ärsyttävän hyvä ihminen ja tiedostamattaan/tiedostaen pahat ihmiset haluaa tuhota tällaisen ihmisen.

Älä syytä itseäsi mistään. Olet hyvä ihminen ja sinunlaisiasi tarvitaan täällä mädässä maailmassa. Jokainen ihminen erehtyy joskus ja tekee vääriä ratkaisuja elämässä. Olet tuollaisen ihmisen yläpuolella. Näytä hänelle, että sinä olet vahva ja ettei hänen käytöksensä saanut sinua nujerrettua.