Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö automaattisesti oletuksia ihmisen luonteesta hänen ulkonäkönsä, lähinnä kasvojensa, perusteella?

Vierailija
26.01.2023 |

Pidätkö tympeänä tyyppinä, jos perusilme on resting bitch?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee. Olen ollut vuosikaudet vankilassa töissä. Henkilön ulkonäkö ei vaikuta siihen millaisia rikoksia hän on tehnyt tai jättänyt tekemättä.

Vierailija
2/4 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoituksella. Mutta jos joku on tosi kiltin näköinen, saatn luulla että hän ON kiltti. Asian laita selviää kyllä aika pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kasvojen perusteella vaan kasvojen ilmeen. Se kertoo paljon. Joskus voi erehtyä, se itsetietoinen tylsimys- ilme ei aina tarkoita että luonne olisi vastaava. Mutta usein on.

Vierailija
4/4 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja joka väittää muuta, valehtelee.

Ensivaikutelman perusteella tehdyt oletukset on ihan ihmisen genetiikassa, ei sen tapahtumista voi ohittaa. Kyse on lajin selviytymisestä: onko tuo ihminen minulle uhka vai vaaraton? Tunnenko minä hänet jo, kannattaako tutustua? Mitä hyötyä tai haittaa hänestä voi olla?

Ensivaikutelmat ovat yllättävän tarkkanäköisiä. Luin juuri kirjasta "Aidosti viisas" tutkimuksesta, jossa opiskelijoille näytettiin muutaman sekunnin videoklippi opettajasta, jonka jälkeen häntä piti arvioida. Toinen ryhmä arvioi samoja opettajia ihan oikeasti opetukseen osallistumisen jälkeen. Arviot olivat hämmästyttävän yhteneväisiä, vaikka toiset perustuivat vain pikaisiin, lähinnä intuition luomiin mielikuviin.

Ensivaikutelmasta luopuminen osoittaa joustavaa älykkyyttä, tunnetaitoja ja tarkkanäköisyyttä. Pitää ymmärtää, etteivät ihmiset ole vain yhdenlaisia tai samanlaisia joka päivä. Tunnetusti ensivaikutelman perusteella luodut oletukset istuvat kuitenkin sitkeästi ja alitajuisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän