Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinalle ei riitä enää 350km/h luotijunat joita heillä on tuhansittain jo käytössä, seuraavana tavoitteena 620km/h Maglev-junat

Vierailija
29.05.2023 |

Kiina on rakentanut vuoden 2008 jälkeen käsittämättömän verkoston noita 350km/h ratoja maan laidasta toiseen, mutta aikovat rakentaa isoimpien kaupunkien välille Maglev-junat joilla voi päästä 620km/h nopeuteen.
Kiinassa halvimmat liput suurnopeusjuniin maksavat n. 13 dollaria.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne halvimmat paikat on ulkona junan katolla. Aina ei kannata pihistellä.

Vierailija
2/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se on euroissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla ohjusjunilla saa paljon pahaa jälkeä jos sattuu tulemaan joku onnettomuus.

Vierailija
4/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä jos kaikki kiinankrääsä kulkisi jollain fakin luotijunalla tuolta päivässä Eurooppaan sen sijaan että se on kuukauden pari laivamatkalla. Siinä on se tulevaisuus.

Vierailija
5/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, rakentavat halvalla ja nopeasti. Sitten ihmetellään kun kaikki hajoaa.

Mutta eipä se Nalle Puhia haittaa, ei kiinalaiset kesken lopu. Niitäkin saa halvalla lisää. Made in China.

Vierailija
6/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollasella viitsisi jo matkustaa Oulusta Hesaan nonstoppina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valeuutinen. Kiina on kehitysmaa, jossa kuljetaan höyryvetureilla ja aaseilla.

Vierailija
8/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina aloitti nollasta vuonna 2008 ja sen jälkeen rakentanut melkein 30000km pituisen rataverkoston yhteensä luotijunia varten. Osa tuosta verkostosta menee myöskin tunneleissa. Aluksi Kiina osti osaamisen Japanista ja Euroopasta mutta vähitellen otti sen osaamisen täysin omaan haltuunsa. Nykyään Kiina jo itse vie tuota alan osaamista ja teknologiaa ulkomaille. Aika käsittämättömän nopeasti ovat rakentaneet tuon systeemin... Nuo juna-asematkin ovat ihan valtavan kokoisia ja yksi juna-asema on jossain 100 metrin syvyydessä maan alla.

Jos Maglev-radat toteutuvat, ovat ne sitten jo hyppäys vielä aivan eri tasolle. Japanissa rakennetaan tällä hetkellä maailman ensimmäistä Maglev-rataa Tokyon ja Nagoyan välille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin, rakentavat halvalla ja nopeasti. Sitten ihmetellään kun kaikki hajoaa.

Mutta eipä se Nalle Puhia haittaa, ei kiinalaiset kesken lopu. Niitäkin saa halvalla lisää. Made in China.

Näin on voinut olla joskus mutta kyllä Kiina nyt vie kehitystä eteenpäin ja kovaa vauhtia.

Vierailija
10/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kerkeä hitaamminkin mennä? aina pitää päästä niin ja niin nopeasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö kerkeä hitaamminkin mennä? aina pitää päästä niin ja niin nopeasti

Aina voi kävellä.

Vierailija
12/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälittäviä tekeleitä verrattuna meidän futuristisiin vr juniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Da, dmitri

Vierailija
14/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa aiotaan panostaa 1,7 miljardia (todellisuudessa menisi varmaan pitkälti yli 2 miljardia) siihen, että matkustusaika Kuopiosta Helsinkiin lyhenisi 10-12 minuuttia. Ja muitakin tämmöisiä älyvapaita suunnitelmia on. Järkyttäviä rahareikiä: olematon ajansäästö samalla, kun ihmiset jonottavat päiväkausia päivystyksessä ja kuolevat hoitojonoissa odottaessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän