50-vuotismatka
Minne sinä lähtisit puolisosi kanssa kahdestaan 50-vuotisjuhlamatkalle jos voisit valita minkä paikan maapallolla tahansa? Toivon saavani hyviä vinkkejä, minkä takia en aloita kertomalla omaa haavekohdettani (mitä mies vastustaa pitkän matkan takia - itse taas samasta syystä haluaisin sinne viimeistään nyt kun vielä jaksaa istua lentokoneessa).
Omat reunaehdot on matka-aika toukokuun lopulla ja käytettävää lomaa pari viikkoa. Joutuu väkisinkin miettimään myös sitä, minne asti kannattaa matkustaa jos aikaa perillä on vain vajaa 2 viikkoa. Rahaa voidaan laittaa matkoihin ja majoituksiin 3000-4000 euroa per hlö. Majoitus pitäisi olla keskitasoa. Thaimaa yms. Aasian maat ei kiinnosta ollenkaan, eikä suurkaupungit eikä sisämaa. Venäjä kiinnostaisi, mutta olen jo sopeutunut ajatukseen, etten pääse sinne enää koskaan.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Me käytiin Lahessa.
Jep, Suomen Florida. Ja samaan tapaan kuin USAssa on Lahdessakin pakko olla yksityinen terveyskuluvakuutus, jos tarvitsee lääkärin apua.
Japani on ihana maa, suosittelen. Etelä-Afrikassa en ole itse vielä käynyt, se kiinnostaisi. Toki toukokuussa siellä on talvikausi, en tiedä mitä vaikuttaa säähän. Etuna on se, että aikaeroa ei ole kuten Japaniin, ei tule sellaista jetlagia.
Patagonia. Mahtavin luonto maailmassa.
Joku sanoi Aruba. Miksi just se Karbialta? Minusta on vaikea selvittää, mikä Karibian saari olisi minua varten.
Olisko toukokuu hyvä aika Azoreille? Jos tuliperäistä Kanariaa ja Madeiraa erikoisempaa saarikohdetta haluaisi vähän lähempää kuin Havaiji? Onko kokemuksia verrattuna Madeiraan?
Vierailija kirjoitti:
Patagonia. Mahtavin luonto maailmassa.
Patagonia on vaatemerkki.
Sveitsi on kiva ympäri vuoden, toki kallis mutta hintansa väärti.
Esim näissä kahdessa voisin olla lomalla https://en.royalp.ch tai www.brp.ch. Kahden viikon reissulla vaihtaisin kyllä maisemaa kerran pari, osan aikaa vaikka Genevessä tai Montreuxissa samalla.
Alpeilta löytyy mahtavia kylpylähotelleja.
Lago di Iseo Italiassa. Luksuspaikkoja sielläkin
Me olimme mieheni 50v reissulla 3 pariskunnan voimin Skotlannin ylämaalla, viski kun kiinnosti miehiä. Upea reissu, viimeinen vuorokausi Edinburgissa