HS:n uusin ruokakorivertailu paljasti, että selvästi halvin kauppa oli Lidl
"Lidl oli tuoreen vertailun selvästi edullisin kauppa. Lidlissä HS:n ostoskori maksoi testihetkellä 18. tammikuuta jopa hieman vähemmän kuin syyskuun lopussa."
Keskon ja S-ryhmän yhteistuumin sovittu kuluttajien huijaaminen alkaa paljastua kaikessa karuudessaan.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Maitotaloustuotteet, joita meillä menee paljon, on Lidlissä paljon halvempia. Ja kyllä, Lidlissä on enemmän luomuhedelmiä ym. kuin viereisessä Cittarissa.
Sellainen maitotaloustuote kuin maito on ainakin täällä KALLIIMPI Lidlissä kuin muissa asioimissani liikkeissä, kuten esimerkiksi Tokmanni ja Prisma. Äsken tuli käytyä Citymarketissa, ja siellä oli juustokin Lidliä halvempaa, maidon hintaa en katsonut. Molemmat juustot olivat kauppojen omalla brändillä myytäviä tuotteita.
Nythän työnantajat näkevät, että hinnannostot johtavat myös palkkakustannusten nousuun. Palkkojen ostovoima on pakko turvata.
Lidlin laatu on aika vaihtelevaa. Itse ostan kaikista kaupoista jotain ja paneudun ostosreissuun. Vain typerys luulee säästävänsä keskittämällä yhteen.
Joidenkin on toki pakko, kun on vain yksi lähikauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ostanut Lidlistä tiskiainetabletteja, ne on tosi edullisia. Yksi suosikkini on auton puhdistukseen ja hoitoon tarkoitetut W5-tuotteet. Sen parempia ei ole missään, todella tehokkaita.
Ostan muutenkin aina Lidlistä
-tomaatit ja kurkut
-ihanan pehmeitä sämpylöitä
-perunoita ja banaaneja
-maksalaatikoita, lihapullia ja kanaa
-salaattirasioita
-leikkeleitä
-juustoa (valitettavasti lempijuustoni hinta kohosi liikaa)
-rahkaa ja jogurttia, sekä maidot
-rusinat
-leivontatuotteet
-pakastekalat ja -vihannekset
-kosmetiikkatuotteet
-pesuaineet
jne jne.
Ihan lempikauppani!
Lidlissä hyvä puoli on hinnat ja esim. hapankirsikkatuotteet, joita ei oikein suomikaupoista edes saa.
Mutta muuten nuo jugut ja rahkat on ainakin niin järkyttävän sokerisia, että jos söisi herkuttelun sijaan ihan arkiruokailuissa niin ihme jos ei liho! Energiaa 30-50 % enemmän kuin vastaavissa suomalaisissa tuotteissa. Mutta ei siinä, kävisin useammin Lidilissä tai ostaisin sieltä jos kuljettaisivat, ei ole autoa ja sattuu olemaan kauempana.
Mitä kummaa?
Olen ostanut ihan Valion jogurtteja ja maustamatonta rahkaa leivontakäyttöön.
Joillakin ihmisillä on kovia ennakkokäsityksiä Lidlin suhteen.
Erään sukulaisen kanssa puhuttiin ja kerroin käyneeni Lidlissä ostoksilla. Hän sanoi, että ei käy koskaan Lidlissä, koska syö ainoastaan suomalaisia tuotteita. Kerroin, että niinpä minäkin yleensä, vaikka en mitenkään kovin tarkka ole. Hän oli ihan ihmeissään, että "jaa että niillä on suomalaistakin tavaraa myynnissä?!"
Sitten piruuttani kysyin, että eikös hän ole matkustellut paljon, ainakin nuorempana. Kertoi, että juu, useitakin reissuja pitkin maailmaa. Kysyin ihan pokkana, että oliko hänellä aina eväät mukana.
Katsoi minua ihmeessä ja kysyi, että jaa miten niin.
Sanoin, että jos hän ei syö ulkomaalaista ruokaa, niin miten hän tuli toimeen niillä reissuillaan, jos ei ollut omia eväitä.
Ei oikein osannut selittää.
No, kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Nythän työnantajat näkevät, että hinnannostot johtavat myös palkkakustannusten nousuun. Palkkojen ostovoima on pakko turvata.
Etenkin palkkojen. Kuka viitsii ruokaa kauppoihin rahdata ja sitä myydä, jos osa kansasta repii seinästä rahat kotona makaamalla? Alkaa olla Suomella kriittiset paikat työvoiman kanssa, kun kaikkia kiinnostaa vain ilmainen rahat ja kotilomailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ostanut Lidlistä tiskiainetabletteja, ne on tosi edullisia. Yksi suosikkini on auton puhdistukseen ja hoitoon tarkoitetut W5-tuotteet. Sen parempia ei ole missään, todella tehokkaita.
-tomaatit ja kurkut
-perunoita ja banaaneja
-salaattirasioita
-leikkeleitä
-rusinat
-leivontatuotteet
-kosmetiikkatuotteet
-pesuaineet
jne jne.
Ihan lempikauppani!
Lidlissä hyvä puoli on hinnat ja esim. hapankirsikkatuotteet, joita ei oikein suomikaupoista edes saa.
Mutta muuten nuo jugut ja rahkat on ainakin niin järkyttävän sokerisia, että jos söisi herkuttelun sijaan ihan arkiruokailuissa niin ihme jos ei liho! Energiaa 30-50 % enemmän kuin vastaavissa suomalaisissa tuotteissa. Mutta ei siinä, kävisin useammin Lidilissä tai ostaisin sieltä jos kuljettaisivat, ei ole autoa ja sattuu olemaan kauempana.
Mitä kummaa?
Erään sukulaisen kanssa puhuttiin ja kerroin käyneeni Lidlissä ostoksilla. Hän sanoi, että ei käy koskaan Lidlissä, koska syö ainoastaan suomalaisia tuotteita. Kerroin, että niinpä minäkin yleensä, vaikka en mitenkään kovin tarkka ole. Hän oli ihan ihmeissään, että "jaa että niillä on suomalaistakin tavaraa myynnissä?!"
Sitten piruuttani kysyin, että eikös hän ole matkustellut paljon, ainakin nuorempana. Kertoi, että juu, useitakin reissuja pitkin maailmaa. Kysyin ihan pokkana, että oliko hänellä aina eväät mukana.
Sanoin, että jos hän ei syö ulkomaalaista ruokaa, niin miten hän tuli toimeen niillä reissuillaan, jos ei ollut omia eväitä.
No, kukin tavallaan.
Ei osannut selittää sitä, että ulkomailla syö tietenkin paikallista ruokaa? Olipa vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin palkkojen. Kuka viitsii ruokaa kauppoihin rahdata ja sitä myydä, jos osa kansasta repii seinästä rahat kotona makaamalla? Alkaa olla Suomella kriittiset paikat työvoiman kanssa, kun kaikkia kiinnostaa vain ilmainen rahat ja kotilomailu.
Kai te ymmärrätte, että se, että kaikki olisivat töissä väkisin keksityissä työpaikoissa 40h/vko on luonnon kannalta täysin kestämätöntä. Käytämme luonnonvarat muutenkin loppuun paljon nopeammin, kuin ne ehtivät vuodessa uusiutua. Kaikki tuotteiden valmistus, kuljetust, työmatkat jne kuluttavat luontoa. Ennemminkin nykyisiä työpaikkoja pitäisi karsia ja ne vähät tarpeelliset työt jakaa ihmisten kesken.
ja näkyy asiakkaissa, sen verran oksettavaa sakkia täynnä, että maksan mielummin enemmän ja käyn muualla
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan huijata millään tapaa. Tiedostan ihan hyvin, että S- ja K-kaupat tulevat pitkässä juoksussa jonkin verran (Prisma oikeasti hyvin vähän) kalliimmiksi kuin Lidl, mutta toisaalta saan aina sellaisia elintarvikkeita joita oikeasti haluan ostaa, en sitä, mitä hyllyssä nyt kulloinkin sattuu olemaan. Lidlissä on aivan olematon valikoima esimerkiksi erilaisia teepakkauksia, kala-kasvissyöjälle sopivia valmisruokia, pakasteita ja kodinhoito- ja hygieniatuotteita.
Lisäksi muutamat tuotteet ovat pahan makuisia. Kerran ostin Lidlin koipi-reisiä. Hyi helkkari. Myös monissa pakasteissa outo sivumaku. Maitotuotteissa outo valikoima, esim. raejuustoissa. Teen täsmäiskuja Lidliin useamman kerran kuukaudessa ja ostan hyväksi havaittuja tuotteita ja sen päivän ruokaostokset. Mutta aika paljon tulee käytyä lähi-Alepassa, kun en tykkää kävellä Prisman hehtaarihalleissa ympäriinsä ja etsiä ikuisuuden jotain tiettyä tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-tomaatit ja kurkut
-perunoita ja banaaneja
-salaattirasioita
-leikkeleitä
-rusinat
-leivontatuotteet
-kosmetiikkatuotteet
-pesuaineet
jne jne.
Ihan lempikauppani!
Mitä kummaa?
No, kukin tavallaan.
Ei osannut selittää sitä, että ulkomailla syö tietenkin paikallista ruokaa? Olipa vaikeaa.
Mutta hänhän sanoi, että ei syö ulkomaista ruokaa, vaan ainoastaan suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan huijata millään tapaa. Tiedostan ihan hyvin, että S- ja K-kaupat tulevat pitkässä juoksussa jonkin verran (Prisma oikeasti hyvin vähän) kalliimmiksi kuin Lidl, mutta toisaalta saan aina sellaisia elintarvikkeita joita oikeasti haluan ostaa, en sitä, mitä hyllyssä nyt kulloinkin sattuu olemaan. Lidlissä on aivan olematon valikoima esimerkiksi erilaisia teepakkauksia, kala-kasvissyöjälle sopivia valmisruokia, pakasteita ja kodinhoito- ja hygieniatuotteita.
Lisäksi muutamat tuotteet ovat pahan makuisia. Kerran ostin Lidlin koipi-reisiä. Hyi helkkari. Myös monissa pakasteissa outo sivumaku. Maitotuotteissa outo valikoima, esim. raejuustoissa. Teen täsmäiskuja Lidliin useamman kerran kuukaudessa ja ostan hyväksi havaittuja tuotteita ja sen päivän ruokaostokset. Mutta aika paljon tulee käytyä lähi-Alepassa, kun en tykkää kävellä Prisman hehtaarihalleissa ympäriinsä ja etsiä ikuisuuden jotain tiettyä tuotetta.
Itse en ole muissa tuotteissa huomannut ongelmia, mutta tuo mainitsemasi koipi-reisi -kokemus toi mieleeni, että ostin itsekin pakkauksen niitä ja se haju oli jo melkoisen epämiellyttävä avatessani pakkauksen. Se ei ollut normaalin suojakaasun haju (joka sekin voi olla kuvottava). Paistoin silti koivet, mutta ei niitä pystynyt syömään, pikkuisen maistamisen jälkeen ne oli kumottava jätteisiin.
Onkohan näissä joku kylmäketju katkennut, vai mistä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Prismassa katselin kinkkuleikkeleitä leivän päälle. Alkaa kaikki oleen siellä 3 euron tietämillä, useimmat 4 eurossa. Siis kotimaiset. Pari "uutuustuotetta" oli tullut, saunapalvikinkku 300 g 2,35€ paketti. Kurkkaus paketin taakse, jep jep Saksassa tuotettua.
Vmp.
Mitä vikaa on saksalaisessa kinkussa?
Lidlissä nousi äsken esim. ruokaöljyn hinta reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä nousi äsken esim. ruokaöljyn hinta reilusti.
Paljonko maksaa nyt, viimeksi oli 0,95€/l?
Lidlissä on huono gluteeniton leipävalikoima ja muukin gl valikoima. On pakko käyttää muitakin kauppoja kuin se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teelaatuja? Kyllä niitä Lidlistä luulisi löytyvän jokaisen makuun.
Lidlissä on ihan parhaat kodinhoito- ja hygieniatuotteet ja huomattavasti edullisemmat kuin muissa kaupoissa.
Ihmettelen kokemuksiasi/vaatimuksiasi.
No ei ole, jos yhtään välittää mitä käyttää. Lidlissä ei pahemmin ole ekologisia pesuaineita. Tutkin inci -listat aina.
Teetä lukuun ottamatta en saa Lidlistä mitään halvemmalla kuin Prismasta. Ovat joko samanhintaisia tai Prismassa halppismerkit halvempia. Toki itse maksan pesuaineista sitten enemmän, sillä en käytä noita Lidlistä saatavia, ne ostan joko Ruohonjuuresta, Prismasta tmv. Niissä ei ole tarkoituskaan säästää rahaa vaan ympäristöä ja itseäni.
Meidän paikkakunnan Lidlissä ei ole enää kiva käydä, kun niitä helkkarin lavakärryjä ym. on jätetty ainakin yksi per käytävä! Viimeksi piipahdin keskiviikkona aamusta (en heti avaamisaikaan), ja jo heviosastolla oli ekat tukkeet. Paistopistettä vastapäätä seuraava kärry, en mahtunut valitsemaan kaikkea mitä halusin. Sama homma jatkui koko ostoskierroksen, ja kaiken kruunasi pikakassojen kiinnipitäminen, vaikka ovat aiemmin olleet jo samaan aikaan auki.
Se selittää miksi hampuuseilla on usein valkoinen Lidlin muovikassi, jossa kilisee viina.
Kun tuosta vertailusta poistetaan perunat ketsuppi ja tomaattimurska, niin Lidl ei todellakaan ole halvin.
Mitä kummaa?