Aiotko ostaa Runebergin torttuja?
Näytti olevan 6 euroa/2 kpl. Muutenkin kyllästyttää koko tortut. Ostan sitten laskiaispullia, koska ovat parempia.
Kommentit (79)
En oo ikinä tykänny ruuneperkin tortuista.
Minunkin lähikaupoissani sekä laskiaispullat että runebergintortut maksavat 5,99 per kahden kappaleen rasia. Ovatko ne aina olleet noin kalliita?
Laskiaispullia olen jo ostanut tuolla hinnalla. Aion vielä ostaa runebergitkin, ellen intoudu leipomaan niitä itse.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
On muuten todella vaikea löytää kaupasta runebergin torttuja joissa karvasmanteliöljyä vielä käytetään. Taitaa Fazer olla ainoa jossa on. Omasta mielestäni ne ilman karvasmanteliöljyä tehdyt tortut eivät ole runebergintorttuja laisinkaan, ei sitä mikään punssi korvaa. Se on aivan olennainen osa alkuperäistä reseptiä, ja oli kuinka myrkyllistä hyvänsä, niin määrä on sitä luokkaa ettei kuole vaikka söisi joka päivä.
Fazerit ovat ihania ja olen samaa mieltä: runebergintortuissa pitää maistua karvasmanteli. Ihan sama kuin olisi korvapuusteja ilman kanelia, yhtä tyhjän kanssa.
En osta, käyn dyykkaamassa ja hyvällä tsäkällä löytyy.
Ostin tänään, olivat punalaputettuja huomisella päivämäärällä. Meidän lähistöllä K-kaupassa näyttää olevan päivälläkin näitä punalaputettuja ja keltalaputettuja tuotteita. Olen alkanut ostamaan niitä. En hamstratakseni, vaan suoraan käyttöön.
Olen ainakin 5-6 syönyt. Eihän ne maksa kuin pari euroa kappale. Ehkä kiintiö on täys tälle vuodelle.
Koko ajan pitenee Runebergin myyntisesonki, onneksi. Viime kesänä oli leipomon kahvilassa runebergeja. Lahdessa Sinuhen tortut parhaita
En osta. En ole koskaan pitänyt niistä niin paljon ja hinta on noussut liikaa. Kenties jos satun näkemään jossain Elosen torttuja punalaputettuina, niin sitten.
Minulla on vielä joulukuussa edulliseen hintaan ostamaani torttutaikinaa pakastimessa. Laitan torttuihin vadelmahilloa ja paiston jälkeen kokeilen, jos avaisin torttua ja pursotan väliin vähän kermavaahtoa. Aavistelen että sellainen "leivos" olisi vielä maukkaampi.
Käyn yleensä kahvilla konditoriassa, jossa Runebergin tortut tehdään paikan päällä. Mitään kaupassa muovirasioissa seisovia torttuja en ala ostelemaan. Yhden tai korkeintaan kaksi runebergin torttua yleensä syön "kauden" aikana. Ei määränsä enempää.
Sain töissä yhden
Ja ei enää
En tykkää Hyh
En tuhkaa rahojani ylikalliisiin tuotteisiin kuten runebergin torttuihin tai laskiaispulliin. Ainakin k-marketissa järkyttävän kalliita ja samaan hintaan saa ison herkku pitkon.
Runebergin Rune eli Riimu (myös loitsu tai taika). Englanniksi Runes on Riimut. Taas Spelling tarkoittaa kirjoitustapaa tai kirjoitusasua, oikeinkirjoitusta. Mutta Spell on Loitsu, Taikasanat ja Taika.
Olen allerginen mantelille, joten en ole koskaan edes maistanut Runebergin torttua.
Vierailija kirjoitti:
Runebergin Rune eli Riimu (myös loitsu tai taika). Englanniksi Runes on Riimut. Taas Spelling tarkoittaa kirjoitustapaa tai kirjoitusasua, oikeinkirjoitusta. Mutta Spell on Loitsu, Taikasanat ja Taika.
Ok?????
Ostan. Yhden ja oikeana päivänä!
Arvokkuus ja ainutlaatuisen juhlapäivän luominen kunniaan!
En ymmärrä et näitä syödään minään muina päivinä! Nytkin kaupassa on myynnissä pääsiäismunia.
Joskus tullut maistettua mutta en osta vaikka olisi 2kpl 0,6e
Kyllä vain. Fredrika R:n kostea torttu on kotimaisista makeisista suosikkini.
Runkut on syöty. Nyt oksettaa jo ajatuskin.