Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Youtube teki itselleen karhunpalveluksen, kun on lisännyt niin paljon mainosten määrää ja esitystiheyttä.

Vierailija
25.01.2023 |

Aiemmin pystyi katsomaan telkun appilla Youtubea, koska mainoksia oli siedettävä määrä. Nyt pystyy enää katsomaan tietokoneella, jossa adblock.

Ei taida mainostajat oikein tykätä tästä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson youtubesta lähinnä asmr-videoita, mutta katson niitä joka päivä. Usein videon alussa tulee joku mainos, mutta ei kesken videon koskaan tule mainoksia. Toki aika lailla se pilaisikin koko jutun. Muissa videoissa niitä mainoksia tuleekin vähän väliä. Mun lapsi kertoi, että se videon julkaisija voi päättää, tuleeko siihen videoon sinne keskelle niitä mainoksia vai ei. Eli kyse ei ole youtuben huonoudesta, vaan videontekijän ahneudesta, koska saavat rahaa niistä mainoksista.

Vierailija
2/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoat mainokset on sponsoroidut mainokset ne voi olla joskus hauskojakin koska ne esittää se sama henkilö ketä koitat sieltä katsoakin. vaikka siihenkin on mulla sponsorblock katson ne usein silti se ne saisivat olla mielestäni se ainoa mainos muoto, niin voisi ainakin luopua neljästä ainakin kolmesta eri selain lisäosa sovelluksesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi filmi tässä nin sama mainos 3 minuutin välein. Jätin katsomatta.

Vierailija
4/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman sekunnin välein mainos esim. Suomi Twitchissa youtubessa. Ei viitsi katsoa.

Vierailija
5/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on tullut sanonta karhunpalvelus?

Vierailija
6/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajoo pää swappie-mainoksiin.

Vierailija
7/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä on tullut sanonta karhunpalvelus?

Varmaan siitä, kun otetaan lahjaksi pandoja, jotka maksaakin 1,5 miljoonaa vuodessa.

Vierailija
8/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä YouTubea katsellessa selaimena Mozilla Firefoxia ja hankin sen lisäosiksi pari mainosten esto-ohjelmaa:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/adblock-for-youtube/

https://adblockplus.org/

Minä en näe YouTubessa yhtään ainoa mainosta käyttäessäni tietokonetta.

Vierailija
9/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä YouTubea katsellessa selaimena Mozilla Firefoxia ja hankin sen lisäosiksi pari mainosten esto-ohjelmaa:

Luitko aloituksesta muuta kuin otsikon?

Vierailija
10/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä katson youtubesta lähinnä asmr-videoita, mutta katson niitä joka päivä. Usein videon alussa tulee joku mainos, mutta ei kesken videon koskaan tule mainoksia. Toki aika lailla se pilaisikin koko jutun. Muissa videoissa niitä mainoksia tuleekin vähän väliä. Mun lapsi kertoi, että se videon julkaisija voi päättää, tuleeko siihen videoon sinne keskelle niitä mainoksia vai ei. Eli kyse ei ole youtuben huonoudesta, vaan videontekijän ahneudesta, koska saavat rahaa niistä mainoksista.

Onko se nyt ahneutta jos haluaa työstään palkkaa? Ärsyttävää toki katselijalle.

Vierailija
11/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson tabletilla peilaten videot televisioon, tabletilla siis tarkoittaa youtube.com nettisivustoa, en sovellusta. Ja tabletissa asennettuna mainoksen estäjä niin ei tule mainoksia.

Vierailija
12/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ollut surullista seurata sitä, kun moni kanava, joka on lähtenyt liikkeelle aitona ja amatöörimäisena ja omanlaisenaan ja sen vuoksi kiinnostavana, on muuttunut pelkäksi rahan ruinaamiseksi. Jatkuvia mainoksia ja sponsoroituija sisältöjä ja jatkuvaa hokemista, että muista nyt tilata kanava. Hyh.

Vierailija
13/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävintä on kun niitä mainoksia tulee kesken lauseen. Jos kuuntelen jotain tarinaa youtubesta niin joudun kelaamaan mainoksen jälkeen taaksepäin ja kuuntelemaan koko lauseen uudestaan sillä keskittyminen menee heti kun mainos tulee kesken lauseen.

Vierailija
14/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää hajoaa S-marketin ja Prisman ostoskärrytanssi mainoksii.

Vierailija
15/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katson tabletilla peilaten videot televisioon, tabletilla siis tarkoittaa youtube.com nettisivustoa, en sovellusta. Ja tabletissa asennettuna mainoksen estäjä niin ei tule mainoksia.

Saman kikan voi tehdä myös kannettavalla tietokoneella, niin että liittää sen HDMI-liitännällä televisioon.

Vierailija
17/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako android-telkkariin mitenkään adblockkeria youtubeen ?

Vierailija
18/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole pudonnut ihan kelkasta niin Youtubella (= Google = Alphabet) ei ole juuri kilpailijoita alallaan. Tekevät siis tuottamallaan palvelulla mitä huvittaa, esim tienaavat mainoksilla, eikä käyttäjät lähde minnekään.

Vierailija
19/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloituksesta muuta kuin otsikon?

Minä en ole huomannut mainosten määrän lisääntymisestä sillä käytän noita em. mainosten esto-ohjelmia. Tosin tavallisilla kaupallisilla tv-kanavilla on usein erittäin rasittavaa katsoa jotain elokuvaa, kun se ensiksikin alkaa helposti yli 5 minuuttia myöhässä esim. klo 21:05 eikä klo 21:00 kuten YLE:n ohjelmat.

Vierailija
20/24 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako videon tekijä tulot, jos on katsonut videon adblokkerilla, eli näyttääkö se sinne Youtubeen, että mainokset olisi katsottu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän