Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsuudessanne *ankeutusta* kokeneet, miten toimitte itse?

Vierailija
25.01.2023 |

Luin pitkään tuota toista ketjua lapsuuden ankeista kokemuksista joita ei aijo omassa perheessä toteuttaa. Se sai minut miettimään, että te jotka sitten olette kuitenkin perheellistyneet, miten te oikein hoidatte asiat? Monet nimittäin valittavat traumatisoituneensa omasta näkökulmastani ihan tavallisista jutuista, esim siitä kun joutuivat auttamaan siivoamisessa eivätkä voineetkaan katsoa tv:ta/ mennä kaverille tms. Tai loppukesästä osallistumaan marjojen mehustukseen tms minkä olen itse kuvitellut ihan arkiseksi puuhasteluksi.

Oletteko nyt sitten aikuisina ehdottomia siitä, että kaikki mehut ja marjat aina vaan kaupasta, siivoamisen hoitaa vain siivoja (tai sitten sinä itse kun lapset istuu tietokoneella) ja kesälomia ei vietetä kuin vain huvipuistoissa jne? Vai miten te oikein varotte ettei pikkupiltit traumatisoidu kesämökillä puiden kantamisesta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varo. traumat mitättömistä asioista kasvattaa. ei kaikki ole aina kivaa, se on hyvä oppia.

Vierailija
2/3 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset osallistuvat siivoukseen eivätkä voi lähteä omille tekemisilleen lauantaina ennen kuin omat huoneet on imuroitu ja heidän yhteinen kylppäri siivottu.

Mökille lähtöä valittavat vaihtelevasti, joskus lähtevät innoissaankin.

Koiraa joutuvat myös vurotellen lenkittämään joka toinen päivä.

Elämä nyt vaan on sellaista ettei aina ole mukavaa. Enkä minä jaksa pyörittää hotellia, tuskin lapsetkaan aikuisina ja haluan heidän myös oppivan arjen taitoja.

Olisi kiva saada linkki tähän viitattuun ketjuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että tuo siivousjuttukin tarkoittaa sellaista raivopääsiivousta ja riehumista. Kun perheen mamma haluaa että kaikki siivotaan päivänä x hammasharjalla ja sitten huutaa kun ei edisty ja suju. En usko että normaali viikkosiivous traumatisoi ketään.