Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan naislaulajilla outo tyyli laulaa

Vierailija
25.01.2023 |

En tiedä häiritseekö muita, mutta minua häiritsee nykyisissä nuorissa naislaulajissa muutama asia. Hengitystekniikka on ihan hakusessa, sisäänhengitys kuuluu enemmän kuin itse laulu ja sanat jotenkin höngitään ulos epäselvästi ja venyttäen. Kaikki kuulostavat samalta ihmiseltä, kun kaikilla on sama tyyli. Mistä tällainen tyyli on tullut. Voin tietty kääntää radiokanavaa, mutta sama hönkiminen toistuu joka kanavalla.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin häiritsee, kaikki yrittää nykyään muokata omaa ääntään jossakin kurkun ja nenäontelon välimaastossa joksikin muka ainutlaatuisen hienoksi ja koskettavaksi, mutta päätyvät kaikki kuulostamaan samalta eivätkä ymmärrä kuinka keinotekoiselta ja tekotaiteelliselta se kuulostaa. Kai tuo johtuu levy-yhtiöiden liian suuresta vallasta, siellä sanellaan mikä myy ja miltä pitää kuulostaa, jos ylipäätään haluat päästä esille. Kaikki oikeasti persoonallinen ja aito loistaa poissaolollaan.

Vierailija
22/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee hermo Jenni Vartiaisen huohottamiseen joka säkeen lopussa. Pakko aina sulkea radio jos hänen biisinsä alkaa soida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten semmoinen "hoilottava" laulutyyli niin kuin Ellinoora tai Elli Haloo tai Maija Vilkkumaan jotkut biisit. Päätä alkaa särkeä :(

Nää on pahimpia!

Ihan oikeesti miksi nää saa soittoaikaa?!

Varsinkin Vilkkumaan sössötys ja naamanvääntely on sietämätöntä, en menis keikalle vaikka maksettais.

Vierailija
24/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee hermo Jenni Vartiaisen huohottamiseen joka säkeen lopussa. Pakko aina sulkea radio jos hänen biisinsä alkaa soida.

Käsittämättömän yliarvostettu.

Vierailija
25/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin pikkuoravat laulalais..

Vierailija
26/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa paskaa kaikki mieslaulajatkin. Suurin osa niistä kuulostaa kyllä ihan naisilta. Kuunnelkaapa jotain Elvistä ja perään nykyartistia, niin onhan ero kuin yöllä ja päivällä. Mitään taitoa ei enää vaadita, kun autotunella voidaan ääntä muokata.

Vierailija
27/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee naisartistien nenään laulaminen.

Tämä!

Myös Antti Tuiskun ääntä muokataan studiossa tosi voimakkaasti. Ei oikeasti kuulosta ollenkaan sellaiselta kuin julkaisuilla.

Jos haluaa vielä kuunnella kaunista lauluääntä, kannatta unohtaa nykyajan ylikaupallinen länsimusiikki.

Vierailija
28/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänään ole mitään naislaulajia.

Whitney Houston oli laulaja.

Laila Kinnunen oli laulaja.

Vierailija
29/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin on pakko olla joku bulkki-ilmiö taustalla, kuten joku mainitsi.

Usein on äänestyksiä ja sitten julistetaan että nämä on suomalaisten lempi-irtokarkit!

Niin, siellä on sitä samaa p.skaa joka marketissa, mitä saa myös patukkana ja pussissa ja sitten sitä tylsää p.skaa ostaa ja äänestää typerykset ketkä ei paremmasta tiedä.

Sama kai musiikin kanssa, kuunnellaan sitä uusinta p.skaa mitä ulos tuutataan eikä paremmasta tiedetä.

Vierailija
30/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kauan ollut ärsyyntynyt siihen kauheaan ääneen, kun laulaja oikein äänekkäästi vetää henkeä säkeistön alussa. EI SE KUULU laulamiseen! Jenni Vartiainen on ollut oikein edelläkulkija tähän "hönkimiseen".

Vierailija
31/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autotune ja joku chorus-efekti tekee surkeastakin naukujasta festareiden vetonaulan.

Vierailija
32/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain youtubessa tuli pätkä missä Eveliina mikälie lauloi livenä... aivan järkyttävää...Ohut epävireinen ääni ja niin meni nuotin vierestä että pahaa teki. :(  

Vierailija
33/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä tämän päivän akka laulajista jotka hoilottaa ja hönkäilee!!. kävin viikonloppuna Whitney( whitney houstton) elämästä kertovan leffan kattomassa ja siinä oli komeeta laulamista minun makuun!. nainen laulaa kovalta ja korkealta hienolla soundille jota ei ole käsitelty ollenkaan!!. Myöhemmin rupesi Whitneyn uralla ärsyttää tämä melodioitten kikkailu eli melismoja/niekkuja joka kohtaan!!.

Vierailija
34/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hassua kuinka jotkut "rumemmat" ja epämiellyttävämmän kuuloiset tavat laulaa esim. Death Metallissa on paljon vaativampia ja hankalampia.

Vierailija
35/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut saman. Kuiskailua, vaikertavaa supinapuhetta, satunnaisia kikkailuja tai rääkäisyjä.

Ja useat mies"laulajat" puolestaan puhuvat mikkiin. Joskus monotoninen puhe vaihtuu puolen sävelaskeleen verran, jos oikein irrotellaan. Samaiset artistit esiintyvät lavalla etukenokyyryssä, vasen käsi pitää mikkiä ja oikea käsi kauhea ilmaa vähän kuin kroolauksessa.

Vierailija
36/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiekaisuja (ei kikkailuja).

Vierailija
37/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen laulutunti ottamatta.

Omani otin viime vuosituhannella ja hengitystekniikasta aloitettiin.

Hengittäähän on pakko mutta kuulijan ei travitse sitä kuulla.

Ahkynnän mestari on yona. "KLIK"

Vierailija
38/38 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi laulajat piinaa meitä tasan just niin kauan kun niiden levy-yhtiöt käärii siitä honotuksesta ja huokailusta fyrkkaa.

Kuunnelkaa parempaa musiikkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä