Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö 18 v hakea tylsiä kesätöitä?

Vierailija
25.01.2023 |

Tyttäreni kanssa olemme keskustelleet tästä. Minusta 18 v abin pitää hakea jotain kesätyötä, eikä vaan maata kotona ylppärikirjoituksista lähtien kuukausitolkulla. Koska tytöllä ei ole mitään erityisosaamista tai suhteita, tarkoittaa rämä lähinnä hänen mielestään tylsien töiden hakemista.

Kuulemma kaikkien muiden vanhemmat sanovat, että mitään tylsiä hommia ei kannata hakea. Ei siis tarvitse hakea esim. kauppoihin, puutarhahommiin, huvipuistoon, vanhustenhoitoon, pikaruokapaikkoihin jne. (Näissä paljon kesätöitä tarjolla nuorille.)

Olenko siis ainoa natsimutsi, jonka mielestä jotain työtä pitäisi 18 v löytää kesäksi? Vaikka tylsää hommaa.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin moni voi sanoa: ei kultamussukan tartte mitään tehdä mitä ei halua!

Näin niitä mitään kestämättömiä lumihiutaleita kasvatetaan🤔

Ei kestä pää myöhemminkään mitään.

Ai niinkö luulet? Hyvin on kestetty elämässä eteenpäin.

Vierailija
42/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin: 18-vuotisasta et voi pakottaa mihinkään. Painostuskin on jo noloa.

Toisekseen: mitä aikoo tehdä syksyllä?

Kolmannekseen: paskahommat kannattaa kiertää kaukaa, jos voi. Aina.

jos ei mene töihin, niin älä rahoita. Käske sossuun hakemaan ruokarahaa, jollei anna sulle ruumistaan, voit myös potkaista pelolle. On asumistuet ym. Itsellä ollut 4 teiniä ja kaikki kävi mukisematta kesätöissä. Siivoojana, marjan keruussa, tiskarina, ym. Milloin missäkin. Kukaan ei valittanut paska töistä. Nyt on ammatit, asuu omilla ja töissä minkä itse ammatikseen halusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääsisin aikakoneella viettämään kesää 18v:na, niin kesätyöt olisi kyllä viimeinen asia mitä tekisin. Tuon ikäisenä kuuluu valvoa ja riekkua yöt, nuzzia, ryypätä, kokeilla erikoispäihteitä jne. että tulee kunnon muistoja, eikä sitten keski-iän kriisissä tarvitse enää nöyryyttää itseään tekemällä sitten samoja juttuja. Töitä kerkeää tekemään kyllä vanhempanakin.

Vierailija
44/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos ei mene töihin, niin älä rahoita. Käske sossuun hakemaan ruokarahaa, jollei anna sulle ruumistaan, voit myös potkaista pelolle. On asumistuet ym. Itsellä ollut 4 teiniä ja kaikki kävi mukisematta kesätöissä. Siivoojana, marjan keruussa, tiskarina, ym. Milloin missäkin. Kukaan ei valittanut paska töistä. Nyt on ammatit, asuu omilla ja töissä minkä itse ammatikseen halusi.

Melkoisia voimafantasioita siellä <3

Vierailija
45/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TälläKIN kommentoijalla Kela-card hoitaa kaiken kohdusta hautaan.

Vierailija
46/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain ne kesätyöt on aloitettava, koulutusta vailla olevat alottavat suorittavista töistä. Täällä yksi äiti myös, jonka lapset eivät ole saaneet koko kesää lorvailla. Lapset ovat olleet töissä mm. kotiseutumuseon oppaina, seurakunnan pihahommissa, kaupassa, lounasravintolan tiskarina. Kaikille on tullut opiskeluintoa, kun eivät halua noita töitä loppuelämäänsä tehdä.

Vierailija
47/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Mä en tehnyt kesätöitä nuorena. Mun lapsi ei tehnyt kesätöitä. Itse saa valita mitä tekee.

Teetkö vieläkään mitään töitä?

Vierailija
48/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. :D Montako julkista wc:tä putsasit tänään? Tiedä, vaikka olisit minun paskojani hinkannut irti posliinista jossain... ;)

Kakkoskohtaan ei muuten AP ole vastannut: mitä tyttö aikoo tehdä syksyllä? Vaikuttaa minusta oleellisesti, mitä vanhempana vinkkaisin häntä tekemään kesällä.

Vierailija
49/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Mä en tehnyt kesätöitä nuorena. Mun lapsi ei tehnyt kesätöitä. Itse saa valita mitä tekee.

Teetkö vieläkään mitään töitä?

Tähän asti olen tehnyt 30v. töitä. Entä sinä?

Vierailija
50/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. :D Montako julkista wc:tä putsasit tänään? Tiedä, vaikka olisit minun paskojani hinkannut irti posliinista jossain... ;)

Kakkoskohtaan ei muuten AP ole vastannut: mitä tyttö aikoo tehdä syksyllä? Vaikuttaa minusta oleellisesti, mitä vanhempana vinkkaisin häntä tekemään kesällä.

Nuoret eivät kerro despoottinatsivanhemmille mitään suunnitelmiaan. Se on itsesuojelua. AP:lla ei siksi todennäköisesti ole mitään käsitystä lapsensa tulevaisuudensuunnitelmista.

Vierailija
51/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä 14-15v jo pääse muutamaksi viikoksi niihin tylsiin hommiin, niin 18v voi olla jo urakehitystä parempiin duuneihin...siivousfirmassa vaikka ajeluttaa ne 15-kesäiset paikasta toiseen, tiskarista kassalle tms.

Vierailija
52/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon asenteen kun ottaa niin syntyy tukien varassa elävä aikuinen.

Vierailija
53/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ei ota, niin loppuunpalanut matalapalkalla sinnittelijä, joka keski-ikäisenä ihmettelee, että tätäkö se elämä vain on.

Vierailija
54/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö toivoo pääsevänsä syksyllä yliopistoon ja muuttaa tällöin asumaan yksin.

Rahaa hänellä on, eli sillä ei ole merkitystä, annanko jänelle rahaa. On myös katsonut, paljonko tukia ja lainaa saa, jos opiskelee.

Ap

Vierailija
55/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ei ota, niin loppuunpalanut matalapalkalla sinnittelijä, joka keski-ikäisenä ihmettelee, että tätäkö se elämä vain on.

Parempi sekin.

Vierailija
56/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tärkeää, että nuori ylipäätään saa kokemusta siitä, mitä on käydä töissä joka päivä, olla töissä ajallaan, ja hoitaa hyvin annetut työtehtävät.

Onhan näitä nähty, että vastavalmistunut menee ensimmäiseen työpaikkaansa vain selaamaan kännykkää ja odottamaan, että palkka juoksee. Ei se nyt ihan niinkään mene. Jotain on palkkansa eteen tehtävä, ja se on parempi oppia aiemmin kuin myöhemmin.

Vierailija
57/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakara pihalle ja omilleen niin kyllä alkaa työt maistumaan!

Itse oli kesät sokerijuurikkaita harventamassa ja juuri ja juuri palkka riitti matkoihin, majoitukseen ja ruokaan työpaikkakunnalla. Mutta asenne oli se, että töitä tehdään palkasta viis kunhan jotain käteen jäi. Jos ei muuta, niin ainakin työpaikka seuraavaksi kesäksi kunhan hommat hoiti kunnolla.

Kaikella kunnioituksella työn sankarille: vaikutat juuri henkilöltä, joka on viettänyt elämänsä jollain sokerijuurikaspellolla! :D

Mites on mennyt nyt myöhemmin? ;)

Sen verran voin sanoa, että paremmin kuin näillä työnvieroksujakakaroilla tulee koskaan menemään.

Vierailija
58/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakara pihalle ja omilleen niin kyllä alkaa työt maistumaan!

Itse oli kesät sokerijuurikkaita harventamassa ja juuri ja juuri palkka riitti matkoihin, majoitukseen ja ruokaan työpaikkakunnalla. Mutta asenne oli se, että töitä tehdään palkasta viis kunhan jotain käteen jäi. Jos ei muuta, niin ainakin työpaikka seuraavaksi kesäksi kunhan hommat hoiti kunnolla.

Kaikella kunnioituksella työn sankarille: vaikutat juuri henkilöltä, joka on viettänyt elämänsä jollain sokerijuurikaspellolla! :D

Mites on mennyt nyt myöhemmin? ;)

Sen verran voin sanoa, että paremmin kuin näillä työnvieroksujakakaroilla tulee koskaan menemään.

Aurasi on niin vahva, että epäilen.

Vierailija
59/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö toivoo pääsevänsä syksyllä yliopistoon ja muuttaa tällöin asumaan yksin.

Rahaa hänellä on, eli sillä ei ole merkitystä, annanko jänelle rahaa. On myös katsonut, paljonko tukia ja lainaa saa, jos opiskelee.

Ap

Toivoo pääsevänsä? Suhtaudutko tähän ajatukseen epäilevästi?

Vierailija
60/106 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä natsimutseja.

Melkoinen wt-meno.

Abina on paras hetki nauttia elämästä, jos mitenkään voi. Jos on parempia suunnitelmia kuin mädäntyä kaupankassana, niin ehdottomasti kannattaa toteuttaa! Elämänkokemuksena on monin verroin arvokkaampi kuin pennoset tai työkokemus, jonka kesäduunista saa.

Niinpä, kyllä töitä kerkeää tekemään.

Mutta millä rahalla sitä elää? Mä en todellakaan saanut vanhemmilta enää 18-vuotiaana mitään panostusta mun henkilökohtaiseen elämään. Asunnon toki sain ja ruokaa, sähkön ja veden. Kaikki vapaa-aika, kännykkä, vaatteet, kirjat, auto, vakuutukset ja muut piti itse maksaa. Millä ihmeellä nämä nykynuoret elävät ja pitävät sitä nuoruuden hauskuutta, jos eivät töitä tee? Ei kai kukaan ajattele, että joku velttouttaan makaavan pitäisi saada valtion tukia?