Tiedoksi miehille (ja miksei naisillekin): pelkkä tuijottelukin voi olla ahdistavaa!
Joskus todella haluaisin olla "rauhassa" ja sulautua tapettiin, mutta se näyttää olevan mahdotonta, koska ihmisillä on joku pakkomielle tuijottaa. Surullisena tai muuten huonovointisena ei haluaisi olla katseiden kohteena ollenkaan. Joten yrittäkää edes.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Eipä tälläistä lakia koskaan tule joka kieltäisi katsomisen, koska naiset haluavat jatkossakin katsella ilman tuomiota miesten perceitä
🤢🤮
You wish...
Ja varsinkin ne naiset jotka ovat laittaneet jonkun paidan missä on rintojen kohdalla jokin teksti niin automaattisesti huomioi kiinnittyy siihen ja rupee lukemaan tekstiä. Sitten syytetään kovaan ääneen, kun tuijottelee rintoja.
Kerran oli just se piilokamera missä kuvasivat salaa mukamas niitä ketkä tuijottivat naisen peppua. Eivät muistaneet mainita siinä sitä, että sen naisen housuissa oli takamuksen kohdalla huomiota kiinnittävä neonteksti jossa luki, että olet piilokamerassa ja jotain muuta huomiota kiinnittävää. Ihmiset katoivat sitä tekstiä todellisuudessa eikä peppua. No jotkut kyllä varmasti olisivat katsoneet ilman tekstiäkin. Mut sitä katsoi miehet ja naiset. Olin seuraamassa tätä kuvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ämmät voisivat lopettaa lihaksieni tuijoittelun.
Mitä tuijottamista on miehen lihaksissa. Varsinkaan tuntemattoman. Toivo vaan...
Kyllä niissä jotain katsomisen arvoista tuntuu olevan. Jos minulla on lyhythihainen paita päälläni, niin tasan 100% naisista vilkaisee ensimmäiseksi treenattuja hauiksiani, monet jäävät tiirailemaan pidemmäksikin aikaa.
M36
Mä itse katson isoja lihaksia lähinnä inholla. Ja jos miehellä on liian pieni t-paita päällä, niin onhan se tosi koomisen näköistä, ja saa vaan miettimään, että milloin tuo hiha ratkeaa...
N36
Vierailija kirjoitti:
Ja varsinkin ne naiset jotka ovat laittaneet jonkun paidan missä on rintojen kohdalla jokin teksti niin automaattisesti huomioi kiinnittyy siihen ja rupee lukemaan tekstiä. Sitten syytetään kovaan ääneen, kun tuijottelee rintoja.
Kerran oli just se piilokamera missä kuvasivat salaa mukamas niitä ketkä tuijottivat naisen peppua. Eivät muistaneet mainita siinä sitä, että sen naisen housuissa oli takamuksen kohdalla huomiota kiinnittävä neonteksti jossa luki, että olet piilokamerassa ja jotain muuta huomiota kiinnittävää. Ihmiset katoivat sitä tekstiä todellisuudessa eikä peppua. No jotkut kyllä varmasti olisivat katsoneet ilman tekstiäkin. Mut sitä katsoi miehet ja naiset. Olin seuraamassa tätä kuvausta.
Yksi mitä oon huomannut (miehenä), että kun menet jonnekkin virastoon (minne tahansa, sairaala, kauppa) niin MIKSI nimikyltit laitetaan aina rintaan. Sitten et uskalla katsoa miehenä sitä nimeä, kun syytetään että tuijottelet rintoja. Ellet sit isoon ääneen sano, että katsotaas kuka olet oikein isoeleisesti ja sit katsot kyltin.
Vierailija kirjoitti:
Katselu on kielletty vain miehiltä, nainen saa ihan vapaasti tuijottaa ja kuolata vaikka ystävien kanssa komeaa mies karkkia ja sitä ei kukaan voi kieltää kun sitä kieltoa ei suostuta noudattamaan
Vierailija kirjoitti:
Eipä tälläistä lakia koskaan tule joka kieltäisi katsomisen, koska naiset haluavat jatkossakin katsella ilman tuomiota miesten perceitä
Meillä on feministi hallitus joka tekee kaiken naisten etu edellä niin ei tuo laki koske naisia vaikka sen tasa-arvon nimissä pitäisi koskea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤢🤮
You wish...
Pitäisikö sinun hukata feminismi värilasit että näkisit ihan oikeasti kuinka naiset käyttäytyvät oikeassa elämässä
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on niin herkkiä, että pelkkä samaan suuntaan katsominen tulkitaan tuijottamiseksi.
Niin ovat, moni saattaa ihan ajatuksissaan katsoa jopa pidempään sinnepäin missä herkkis on ja tämä ottaa itseensä vaikka ei edes huomaa koko ihmistä kun on ns "töllö päällä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme tuijottele niitä. Rintakehää ja käsivarsia voi nopeasti vilkaista.
Jos miehet nopealla vilkaisulla syyllistyy tuijottamiseen niin kuin naiset sanovat niin ihan samalla tavalla naisten vilkuilu on myös tuijottamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuijottamista on miehen lihaksissa. Varsinkaan tuntemattoman. Toivo vaan...
Kyllä niissä jotain katsomisen arvoista tuntuu olevan. Jos minulla on lyhythihainen paita päälläni, niin tasan 100% naisista vilkaisee ensimmäiseksi treenattuja hauiksiani, monet jäävät tiirailemaan pidemmäksikin aikaa.
M36
Mä itse katson isoja lihaksia lähinnä inholla. Ja jos miehellä on liian pieni t-paita päällä, niin onhan se tosi koomisen näköistä, ja saa vaan miettimään, että milloin tuo hiha ratkeaa...
N36
Mutta kuitenkin siis katselet. Se on ahdistelua, lopeta heti!
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤢🤮
You wish...Pitäisikö sinun hukata feminismi värilasit että näkisit ihan oikeasti kuinka naiset käyttäytyvät oikeassa elämässä
Sä olet varmaan yksi näistä vainoharhaisista, jotka kokevat kaikkien tuijottavan aina ja joka paikassa... kasva aikuiseksi, et sä niin kiinnostava ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤢🤮
You wish...Pitäisikö sinun hukata feminismi värilasit että näkisit ihan oikeasti kuinka naiset käyttäytyvät oikeassa elämässä
Ne lasit on varmaan jo oksennuksesta hapettuneet vihreiksi, ei näe enää selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä miesuhriutuja tänne nyt on pesiytynyt kitisemään?
Niin, täällä kokoontuu Martta-kerhon kitisevät jäsenet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤢🤮
Sä olet varmaan yksi näistä vainoharhaisista, jotka kokevat kaikkien tuijottavan aina ja joka paikassa... kasva aikuiseksi, et sä niin kiinnostava ole.
Ei minua kiinnosta vaikka joku katsoisi minua. Ainoa mikä häiritsee on se järkyttävä huuto ja syyttäminen mikä tulee kun nollat taulussa tuijottaa eteenpäin kun nainen kuvittelee olevansa universumin ja kaiken huomion keskipiste vaikka todellisuudessa tätä naista ei ole noteerattu mitenkään
Ei pidä tuijottaa, mutta mitä sille voi, jos toinen on suoraan näkökentän edessä. Kävelen töissä rappusia alas ja edessä kävelee naispuolinen kollega. Käännän katseeni sivulle tai ylös, mutta sitten en näe portaita ja kaadun.
Ihminen on luonteeltaan sellainen eläin, että se katsoo jos näkee jotain normaalista poikkeavaa (se on selviytymisvietti). Siihen kuuluu just jos paidassa on jotain tekstiä tai erikoiset vaatteet tai jokin erikoinen piirre kasvoissa tai käsissä tai jaloissa. Tai kuten tänäpäivänä naisen rinnat on seksualisoitu niin nekin kiinnittävät huomion jos jossain on vähänkin paljasta pintaa. Mies ja nainen voi myös katsoa sitä ihmistä jos näkee alastoman ihmisen ihan vain siksi, että on hämmentynyt. Yleensä jos joku avaa vahingossa lukitsemattoman vessan oven ja siellä joku istuu housut kintuissa pöntöllä niin todennäköisesti se oven avaaja on enemmän häpeissään ja säikähtänyt/paniikissa, kuin se vessassa istuja.
Ja ihmisen aivot on rakennettu niin, että katse automaattisesti yrittää löytää kaikista tuntemattomista vastaantulijoista jotain samaistuttavaa tai tunnistettavaa. Siksi se on luonnollista, että vastaantulija saatetaan nopeasti vilkaista, että kuka siellä menee.
Ei mua kiinnosta jonkun tuntemattoman naisen ahdistus. Miksi pitäisi kiinnostaa? Naiset nyt ahdistuvat tyhjästäkin, enkä aio antaa sen vaikuttaa elämääni.
Jotkut naiset nyt ahdistuvat jo siittä että mies on samassa rakennuksessa. Ainoa keino lopettaa naisten ahdistuminen miehistä olisi jakaa yhteiskunta kahtia jossa naiset on omissa oloissaan toisella puolella muuria ja miehet toisella puolella ilman mahdollisuutta kohtaamiseen mutta siinä samalla naiset menettäisivät mahdollisuuden käyttää miehiä hyväkseen ja estyisi myös se toivottujen miesten huomiointi ja katselu
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä tuijottaa, mutta mitä sille voi, jos toinen on suoraan näkökentän edessä. Kävelen töissä rappusia alas ja edessä kävelee naispuolinen kollega. Käännän katseeni sivulle tai ylös, mutta sitten en näe portaita ja kaadun.
Ongelma on kait pidempi tuijottaminen. Sitä tapahtuu koska me miehet emme tajua sen aiheuttavan ahdistusta kohteessa.
On aika määritellä elekieli (naisille) jolla he viestivät "osoitat kiinnostuksesi liian vahvasti, kevennä tai lopeta kokonaan".
Antakaas naiset tulla miten tämä hoidetaan.
M36