Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raivo repesi Lidlin uusista hintalapuista yhtiö vaikenee

Vierailija
25.01.2023 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/878b772c-8e0b-4d1b-8aa1-ea211d845275

Lukekaa juttu ja laittakaa palautetta ja valituksia tuonne LIDL lafkaan ja kuluttajavirastolle, niin ehkä tehdään jotain asialle.

Ei se nyt niin vaikea ole määritellä vaikka jotain tiettyä fonttia / fonttikokoa kylteille.

Yritetään yhdessä vaikuttaa kun kerran täällä ollaan!

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt isoa osaa Lidlin hintalapuista. Varmaan sekin on ollut tietoista harhauttamista.

Olen jättänyt ostamatta, jos en ole ymmärtänyt. 

Mikä ihme niissä on ollut hankalaa? Yksittäisen tuotteen hinta on merkitty suurilla numeroilla ja kilohinta alapuolelle pienemmillä. Yleinen käytäntö.

Vierailija
22/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on ihan oikea ongelma, että esim. laki vaatii kaikenlaista tietoa monella kielellä tuppaamaan johonkin sormustimenkin hintalappuun.

Ei ole kauan kun ostin vaatteen, jossa se tietoliuska oli 40 senttiä pitkä. Ja teksti piti kuitenkin lukea suurennuslasilla.

Mulla on sellainen kaulassa kannettava pieni suurenuslasi, sitä tarvitsee joskus kaupassa, kun yrittää lukea tuotteen sisältötekstejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta pitä jokaisessa tuotteessa lukea jotain: tämä on leipä, tämä on banaani....muutoin ei huippuosaajat osaa ostaa

Kyllä niissä minun mielestäni jo nytten kin lukee.  Paistopisteen tuotteissa hyllyn etureunassa.

Vierailija
24/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksalaisen kapitalismin perimmäinen piirre on aina ollut kusta asiakasta silmään.

Ei todellakaan ole. Saksalaiset ovat äärimmäisen pihejä, mutta rehellisiä ja ystävällisiä.

Vierailija
25/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin haukutaan nyt vain LIDL, niin kannattaa muistaa etää K ja S eivät olet mitenkään parempia.

K/S jäi kiinni kartelli-hommista ja lisäksi yrittivät vaikuttaa viranomaisiin että LIDL ei saisi noita ALKOja läheisyyteen jne... Eli: Koko ala täynnä rottia - kova busines kun tekee ihmisistä pakosta kuuusipäitä!

Ja ainakin tuossa meidän K-Supermarketissa osa hintalapuista hyllyssä ovat niin pienellä, että pitää tihrustaa mitä siinä lukee + se, että erittäin paljon harhaanjohtavia hintoja, tarjouksia ja lopulta kassa lyö ihan mitä sattuu. Juuri näissä esim. kaksi vissyä 4 euroa lapuissa, on todella pienellä kerrottu, mitä maksaa tuote yksittäin.

Useissa kaupoissa oli sitten S, K, Tokmanni, Lidl, ihan mikä vaan, pitää muutenkin olla tarkkana siitä, että mitä tiettyä tuotetta tarjous koskee (Esimerkiksi onko kyseessä luomu kahvi, vaiko pelkästään Kulta Katriina normaali vaalea paahto) ja onko edes alkuviikon vai loppuviikon vai ma-ti vai keskiviikko, vai minkä ihmeen päivän tarjous. 

Pitää välillä olla aika mestari, että pääsee kaupasta ulos ilman mitään sählinkiä. 

Vierailija
26/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne hintojen numerot muuallakaan sen suurempia ole.

Vierailija
27/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköiset hintalaput mahdollistavat kätevästi dynaamisen hinnoittelun. Ruuhka-aikana maksat vähän enemmän...

Vierailija
28/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K marketit laittaa myös isolla hinnan kahdelle tuotteelle mutta ei yksikköhintaa. Runqareita kaikki.

Vierailija
29/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidli boikottiin kunnes kilohinnat on kunnolla näkyvillä.

Vierailija
30/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän k-supermarketissa on käytäntönä hintalapun kohdalla oleva tuote ei ole se tarjouksessa oleva tuote vaan se on siinä vieressä. Jos et huomaa tarkkaan lukea ei koske tätä tuotetta menit lankaan, maksat täyden hinnan ja kauppias myhäilee.

Vierailija
31/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin haukutaan nyt vain LIDL, niin kannattaa muistaa etää K ja S eivät olet mitenkään parempia.

K/S jäi kiinni kartelli-hommista ja lisäksi yrittivät vaikuttaa viranomaisiin että LIDL ei saisi noita ALKOja läheisyyteen jne... Eli: Koko ala täynnä rottia - kova busines kun tekee ihmisistä pakosta kuuusipäitä!

Ja ainakin tuossa meidän K-Supermarketissa osa hintalapuista hyllyssä ovat niin pienellä, että pitää tihrustaa mitä siinä lukee + se, että erittäin paljon harhaanjohtavia hintoja, tarjouksia ja lopulta kassa lyö ihan mitä sattuu. Juuri näissä esim. kaksi vissyä 4 euroa lapuissa, on todella pienellä kerrottu, mitä maksaa tuote yksittäin.

Useissa kaupoissa oli sitten S, K, Tokmanni, Lidl, ihan mikä vaan, pitää muutenkin olla tarkkana siitä, että mitä tiettyä tuotetta tarjous koskee (Esimerkiksi onko kyseessä luomu kahvi, vaiko pelkästään Kulta Katriina normaali vaalea paahto) ja onko edes alkuviikon vai loppuviikon vai ma-ti vai keskiviikko, vai minkä ihmeen päivän tarjous. 

Pitää välillä olla aika mestari, että pääsee kaupasta ulos ilman mitään sählinkiä. 

No ei tarvi olla mestari. Katsoo vain mitä tuotetta tarjous koskee.

Vierailija
32/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksalaisen kapitalismin perimmäinen piirre on aina ollut kusta asiakasta silmään.

Ei todellakaan ole. Saksalaiset ovat äärimmäisen pihejä, mutta rehellisiä ja ystävällisiä.

Eivät todellakaan ole. Olen asunut Saksassa vuosikausia. Aina kannattaa lukea pienellä painettu präntti elintarvikkeissa, sillä mielikuvamainonta valehtelee sata lasissa jatkuvasti.

Vierailija
33/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja saksalaiset (tavallinen kansa) =/= saksalainen kapitalismi.

Vierailija
34/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummelit joutuu tihrustamaan suurennuslasin kanssa 

Vierailija
35/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi pitäisi mummonmarkkojen hinnat merkitä myös, sillä Tyyne ei muuten tajua!

Vierailija
36/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin saman ilmiön Prismassa jo viime vuoden puolella, kilohinnan fonttia on pienennetty tosi paljon. Tulen jatkossakin seuraamaan kilohintoja, en siksi että minulla olisi mt-ongelma, vaan koska olen pienituloinen. Minullakin on joskus ollut niin hyvät tulot, etten ole katsellut kilohintoja! Mikä hitto siinä on, että ylimielisten pitää tulla tänne haukkumaan "mummot". Nuoretkin seuraavat nykyään kilohintoja!

Vierailija
37/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K marketit laittaa myös isolla hinnan kahdelle tuotteelle mutta ei yksikköhintaa. Runqareita kaikki.

Tämä! Itse en ole vuosiin käynyt missään K-ryhmän kaupoissa kun tajusin miten kalliita ne on verrattuna S-ryhmään tai Lidliin, mutta äitini puolesta joskus käyn kaupassa. Mutsin lähellä ei ole kuin K-market ja jumankauta AINA siellä on näitä "kaksi Jaffaa 4€", mutta missään ei lue paljonko se yksi maksaa. Pieni murhe tavallaan, mutta ärsyttää. Kiitos kun sain avautua.

Vierailija
38/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Itse en ole vuosiin käynyt missään K-ryhmän kaupoissa kun tajusin miten kalliita ne on verrattuna S-ryhmään tai Lidliin, mutta äitini puolesta joskus käyn kaupassa. Mutsin lähellä ei ole kuin K-market ja jumankauta AINA siellä on näitä "kaksi Jaffaa 4€", mutta missään ei lue paljonko se yksi maksaa. Pieni murhe tavallaan, mutta ärsyttää. Kiitos kun sain avautua.

Lukeehan se yksikköhinta aina niissä.

Vierailija
39/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin saman ilmiön Prismassa jo viime vuoden puolella, kilohinnan fonttia on pienennetty tosi paljon. Tulen jatkossakin seuraamaan kilohintoja, en siksi että minulla olisi mt-ongelma, vaan koska olen pienituloinen. Minullakin on joskus ollut niin hyvät tulot, etten ole katsellut kilohintoja! Mikä hitto siinä on, että ylimielisten pitää tulla tänne haukkumaan "mummot". Nuoretkin seuraavat nykyään kilohintoja!

Minä olen ihan hyvätuloinen, mutta olen aina seurannut kilohintoja. Mieluummin säästän sentit ja eurot omaan taskuun (tai sijoituksiin tai käytän johonkin kivaan) kuin annan turhan takia kauppiaalle. 

Tänä päivänä varsinkin, kun ruokakulut nousevat nousemistaan, vaikka kuinka olisi tarkkana, hintojen seuraamisella on suuri merkitys. Lidlin esimerkki ei kuulosta hyvältä, mutta on aika tyypillistä kyseiselle ketjulle. Monet Lidlin tarjouksistakin ovat sellaisia, että Prismasta saa saman tuotteen normaalihintaan halvemmalla... 

Vierailija
40/83 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä juomahyllyt lämpiminä "sähkönsäästön" vuoksi. "Vaihdamme sähköisiin hintalappuihin."