Hyvä hammashoitaja?
Millainen on hyvä hammashoitaja? Olen luonteeltani tarkka ja empaattinen, mutta ujo. Minun on hankala keksiä mitä juttelen asiakkaalle hoidon aikana?
Mitä toivotte hammashoitajalta?
Kommentit (4)
No, eipä siinä hammashoitotilanteessa ientaskuista hammaskiveä poistettaessa juuri jutella.
Olet hyvä hammashoitaja kun putsaat ne ientaskut pohjia myöten hammaskivestä ja muusta töhnästä. Muulla ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
No, eipä siinä hammashoitotilanteessa ientaskuista hammaskiveä poistettaessa juuri jutella.
Olet hyvä hammashoitaja kun putsaat ne ientaskut pohjia myöten hammaskivestä ja muusta töhnästä. Muulla ei ole väliä.
Hammashoitaja ei poista hammaskiveä ! Sen tekee hammaslääkäri tai suuhygienisti.
Ei mulle tarvitse mitään jutella eikä puhua.
Luuletko että haluan kuunnella sun paasausta ja teeskenneltyä puhetta, kun makaan siinä tuolissa, suu auki?
Itse en voi yhtään mitään, suuni on apposen auki, ja pora jyystää hampaitani helvetisti.
Meinaan tukehtua toisinaan sylkeen, jos sylki-imuri on huonosti tai väärässä paikassa tai ei vedä kunnolla.
Seuraa sitä hoitoa.
Ja seuraa potilaan vointia ja tilaa.
Joku voi vaikkka pyörtyä kupsahtaa siihen puudutuspiikkiin jo pelkästä kivusta, tai aineen vaikutuksesta.
En halua että hammashoitaja lässyttää muka jotain.
Puhu sen hammaslääkärin kanssa. Se on rentouttavaa potilaalle.
Älkäkää puhuko potilaan suusta, hampaista, reikien lukumäärästä ja kauhistelko niiden määrää.
Se hermostuttaa ja pelottaa potilasta. Lisää kärsimystä henkisellä puolella.
Ystävällisyys on tärkeintä. Ei se että onko kovin puhelias vai vähemmän puhelias hoidon aikana.