Tämä jaksaa kaikissa rakkaushuijaustapauksissa aina ihmetyttää
Säännöllisesti tulee vastaan uutisia, jotka kertovat ihmisten menettäneen huijareille kymppitonneja, koska ovat haksahtaneet rakkaushuijareihin. Minua jaksaa ihmetyttää näissä huijaustapauksissa, miten ihmisiltä puuttuu näissä tapauksissa täysin ajatus omasta markkina-arvosta.
Minä olen 33 v perheenäiti, tavallisessa palkkatyössä ja olen tavallisen näköinen. Jos nyt eroaisimme miehen kanssa, niin en minä uskoisi jonkun 33 v lapsettoman ja rikkaan malli-lentokapteeni-juristin olevan minusta kiinnostunut. Heti soittaisi kelloja, että jos tuollainen mies olisi olemassa, niin luultavasti katselisi itselleen tyttöystäväksi jotain 18-25-vuotiasta mallia. Minusta taas saattaisi olla kiinnostunut joku opettaja ja kahden lapsen isä, eronnut Janne 38 v.
Jos olisin leskeksi jäänyt 70 v Marjatta, niin kyllä minä tajuaisin heti, että ei joku 45 v mies ole minusta kiinnostunut. Sen vielä jotenkin ymmärtäisi, että nuo huijaukset menisi läpi, jos tyrkyllä olisi Pekka 68 v, joka olisi jäänyt eläkkeelle bussinkuljettajan työstään ja elelisi nyt Lapin erämökissä seuraa etsien. Tai jos eläkkeellä olevaa postityöntekijä-Markkua 67 v lähestyy somessa kuvankaunis malli-Sofia Italiasta, niin Sofia on liian hyvää ollakseen totta. Siis että olisi edes jotain realismia siinä, että voiko ihminen aidosti olla sinusta kiinnostunut. Toki rakkauden kohteet voivat olla monenlaisia, mutta harva lähtee etsimään rakkautta "tavistiinoista ja toivoista", jos saisivat omalla markkina-arvollaan "paremmankin" kumppanin.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras turva rakkaushuijauksia vastaan on niin huono itsetunto ettei näe kenenkään ihastuvan sinuun.
Tuo varmasti ainakin minulla pitää huolen että en tule herkästi huijatuksi, mutta on sekin pirun raskasta aina vaeltaa yksinäisyydessä ja itseinhossa.
Sinä ja minä kumpikin sisko tai veli, kumpi myt oletkaan.
Helpompaahan se on olla kohteena :-)
Ja outoa sinänsä, että harvoin edes tajuaa tehdessään ostopäätöksiä, mikä niihin on vaikuttanut.
Vanhoista mainoksista näkee parhaiten mihin ne vetoavat.
Vanhat röökimainokset parhaina esimerkkeinä.
Ostamalla röökiaskin, et ostanut pelkästään tupakkaa, vaan vapautta, riippumattomuutta, tavoiteltavaa elämäntapaa.
Ostamalla pullotettua vettä, et saa pelkästään vettä, vaan käärmeöljykauppiaiden tuotteen mukana menevän sporttisen, hoikan ulkonäön ja vielä kaiken lisäksi lääkäreiden suositteleman tavan juoda kaksi litraa vettä päivässä.
Siirrä tämä kaikkiin ostamiisi tuotteisiin ja katso peilin taakse miksi ostat sitä mitä ostat.
Jotkut menevät helpommin ansaan kuin toiset ja on ymmärrettävää, että jotkut ikänsä mainosten maailmassa eläneet uskovat kykyynsä ostaa myös rakkautta siltä Amerikkalaiselta upseerilta joka joutuu tilapäisesti lainaamaan rahaa päästäkseen matkustamaan rakkaansa luokse Kontulalaiseen itsemurhayksiöön.