Ihastukset pitkän parisuhteen aikana
Löytyisikö täältä kohtalotovereita tai vertaistukea?
Meillä on takana jo yli 10 vuoden parisuhde. Suhteessa on kaikki hyvin, rakastan miestäni ja hän minua, seksi sujuu, yhteiselämä sujuu ja lapsiakin on. Kaikki on siis hyvin, paitsi että menin ihastumaan toiseen mieheen ekaa kertaa tämän suhteen aikana.
Olimme jokin aika sitten viettämässä tyttöjen iltaa. Baarissa mies tuli juttelemaan ja aluksi kohteliaisuudesta vastailin. Mies oli komea, hauska, huomaavainen, ystävällinen ja pian huomasin että meillä synkkaa tosi hyvin. Kerroin melko varhaisessa vaiheessa että olen naimisissa ja että minusta saa vain juttuseuraa. Mies jäi kuitenkin seuraamme illaksi parin kaverinsa kanssa. Välillä keskustelimme kahden kesken, välillä porukassa.
En vaihtanut numeroita, en tehnyt mitään sopimatonta tai väärää. Ainoastaan juttelimme. Se onkin hyvä ettei numeroita vaihdetta, koska tiedämme toisistamme vain etunimet ja yleisluontoisia asioita, joiden perusteella toista on liki mahdotonta löytää ja tuskin koskaan enää näemme. En siis edes pystyisi ottamaan yhteyttä, vaikka haluaisin.
Ihastuin kuitenkin tuohon mieheen ja nyt en saa häntä mielestäni. Olen ihan ihmeissäni, että mitä minun päässäni oikein tapahtuu. Olen yrittänyt analysoida että osittain kyse on varmaankin siitä, etten enää koskaan pääse kokemaan sitä ihanaa vastarakastuneen tunnetta ja sen tiedostaminen sattuu. En siis missään tapauksessa ole pettämässä tai hylkäämässä miestäni tai perhettäni, mutta en myöskään voi mitään tälle tunteelle. Se on samanlainen kuin silloin, kun kohtasin mieheni.
Onko muilla tullut tällaisia ihastuksia pitkän parisuhteen aikana? Miten käsittelitte niitä? Miten kauan kesti, että tunteet laantuivat?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen pitkässä parisuhteessa ja nyt ollut jo melkein vuoden ihastunut toiseen. Ja hän kai minuun. Asumme lähekkäin ja törmäillään usein. Lisäksi olemme pariskuntana ystäviä keskenämme ja näemme sitä kautta toisiamme. Yritän olla niin ettei hän tajuaisi, että tunne on molemminpuolinen, kun en halua edetä tästä mihinkään. Haluaisin jäädyttää tunteeni, mutta en pysty. Yritin myös lopettaa ystävyyttä, mutta sekään ei onnistunut. Vaikea tilanne.
Kieltämättä hankala tilanne. Tsemppiä!
Viimeistään syksyllä Ap on saanut ihastukseltaan kaikkiin reikiin.
Ihan varma.