Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vauvan kanssa uimahalliin? Lupasin esikolle, etta kaydaan uimassa huomenna, mutta mies onkin tyomatkalla, joten pitais ottaa vauvakin mukaan.

Vierailija
17.11.2006 |

Me kun ei olla missään vauvauinneissa käyty, niin en tiedä, miten vaipallisten kanssa toimitaan. Voiko vaipan vaan jättää uikkarin alle? Tuntuuko vauvasta inhalle? Vai otanko sen riskin, että menee nakuna ja sit tulee kakka? Vai miten?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä suihkutiloissa ja muutenkin uimahallissa on aika haastavaa olla yhdenkin pienen kanssa..

Vauvalle laita vaan uikkarin ja luotat ettei kakkaa ;-)

Vierailija
2/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvauinneissakin yleensä vauvoilla on vain uikkarit päällä. Mutta ihan nakuna ei kai vauvaakaan uimahalliin voi viedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juts uimassa oman pojan 3v kanssa pitkästä aikaa ja oli ilmeisesti unohtanut kokonaan mikä on uimahalli. Pelkäsi ihan hirveesti ja tarrautu muhun ihan täysin.

Samoin meidän vauva pelkää vauvauinnissa ihan hirveesti siellä suihkutiloissa. Etkö saisi vauvaa vaikka mummulaan?

Vierailija
4/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veteen tulee kakka on koko allas tyhjennettävä!!!

En kyllä lähtisi yrittämään. Mulla 1,3-vuotias vauvauintikonkari ja alle 12-vuotiaan kanssa en kolmin uimaan lähtisi. Vauva vaatii kuitenkin 110% huomion ja jos ei ole koskaan uinut, niin voi olla, että pelkää uimahallissa ja paljon. Yleensä näin on ekalla kerralla (äänet). Toisekseen vauvan pitää olla aika iso, että pystyy tavalliseen altaaseen viedä, vesi ei ole tarpeeksi lämmintä ja kolmanneksi vauva väsyy. Vasta lähempänä vuoden ikää meidän neiti jaksoi kunnolla puoli tuntia ja pesut päälle ja kerran pari viikossa kuitenkin käydään uimassa. Alle puolivuotiaana 10-15 min tuntui olevan jo liikaa...

Vierailija
5/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin meidän vauvalle prismasta lahkeellinen uimapuku, ne uimavaipat ei kuulema ole hyviä. Todella harvoin ne vauvat kakkii veteen. Eli uimapuku riittää.

Vierailija
6/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat. Pitänee odotella ensi viikonloppua.

Vierailija
7/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on turhake. Vauva ei normaalisti kakkaa veteen, vedenpaine kai jotenkin vaikuttaa siihen. Mutta jos ette ole vauvauinnissa käyneet, saattaa pelätä uimahallia kovastikin. Vauvauinnissa ainakin monet vauvat itkivät alussa. Ja sitten vauvan kanssa mua kyllä epäilyttää se veden kylmyys. Olemme nimittäin käyneet nyt lapsemme (1,5v) kanssa ominpäin uimahallissa ja kovin on kylmää se lastenaltaankin vesi (vauvauintiin verrattuna), joten 10-15 minuuttia on ollut ihan maksimipituus käynneille.

Vierailija
8/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen vauvasi on? Itse käyn yleensä kerran viikossa yksin, kahden lapsen kanssa uimahallilla. Esikoinen vajaa kolme vuotta ja toinen vuoden vanha. Hyvin on mennyt, pienemmälle uimavaippa. Laitan kotona jo kaikki mahdollisimman valmiiksi (korut, sormukset yms jätän kotiin.) Sillä tuletpa huomaamaan että aika touhukas reissu se on, mutta onnistuu jos valmistautuu huolella. Ja mikä parasta sen jälkeen lapset yleensä on sen verran väsyneitä, että nukkuvat pitkät päikkärit. Tietty vauvasi voi vierastaa outoa paikkaa ja uimahallissa olevaa hälinää.

Vierailija
9/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin ollaan pärjätty. Tosin meillä isommat lapset osaavat hienosti polskia kellukkeiden kanssa itsekseen lastenaltaassa ja vauvan kanssa olen ollut sitten kahluualtaassa jossa vesi lämpöisempää.

Vierailija
10/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää nyt ihmeessä edes vähäksi aikaa, ei se nyt niin paljoa maksa etteikö kannattaisi kokeilla. olen ollut yksin jokaisen lapsen kanssa uimassa ihan pienestä lähtien. Ensimmäiset kuukauden vauva on nukkunut kaukalossa altaan reunalle, myöhemmin on päässyt veteen mukaan, tosin kun väsymys iskee, olen laittanut nukkumaan altaan reunalle tai jos vaunut saanut sopivasti lähelle, niin niihin. Hyvin on mennyt myös monen pienen kanssa, turha niistä stressata, olette sen aikaa mitä jaksatte. ihan hyvin kaikki menee ku npidät vauvaa sylissä jne.

Vierailija
11/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin lukion jälkeen lastenhoitajana eräässä perheessä ja kävin silloin säännöllisesti uimassa kolmen alle kouluikäisen kanssa, joista nuorin oli alle puoli vuotias vauva. Taaperolle tehdään säännöt selviksi, ja jos ei tottele, niin sitten lähdetään pois. Eikä vaan uhkailla vaan myös lähdetään, totteleepahan taapero seuraavalla kerralla. Pistät esikoiselle sukat jalkaan (vaikka tietysti kiellät myös juoksemasta) ja pysyttelette lasten altaassa matalassa päässä. Vauva menee sylissä. Enpä ole koskaan noita uimavaippoja käyttänyt, mutta sekä hoitolapsilla että omallani myöhemmin (vauvauinnit käyty) olen käyttänyt ihan lahkeellista uimapukua. Vauvat harvemmin tosiaan kakkaavat sinne altaaseen. Lahkeellisen uimapuvun lahkeiden päälle voi laittaa kuminauhat (tai jos jaksaa, pujottaa ne sinne nauhakujaan) sen verran kireälle, että kakka jää lahkeeseen jos on tullakseen. Näin ainakin vauvauinnissa meitä neuvottiin.

Hauskaa uimareissua teille. Kyllä te pärjäätte!

Vierailija
12/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian kriittisesti muiden kommnetteja. Mä olen käynnyt 2v ja 3v kanssa uimassa ja kertaakaan ei ole mitään ongelmia ollut. Itselle positiivinen asenne. Lapsille olen laittanut kellukkeet vaikka oltaisiin koko ajan kahluualtaassa.

Pienempi lapsi on vielä helpompi kuin 2v koska pysyy paikallaan enenmmän. Uinnin päätteeksi varaa vielä jotain juomista tai syömistä pukukoppiin niin reissu on onnistunut.

Vierailija
13/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen miettinyt samanlaista keikkaa kohta kolmivuotiaan ja kymmenkuisen kanssa. Avuksi meinan ottaa vesiliina, eli kantoliinan, jota voi käyttää vedessä. Näin jää kädet esikoiselle vapaaksi, ja jos vauvaa pelottaa, on hänen siinä turvallinen olla. Esikoinen melko rauhallinen tapaus.

Vierailija
14/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei ap

Vierailija
15/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla ika show kahden noin pienen kanssa. Laita esikolle sukat jalkaan, ei kaadu niin helposti. Vauva ei vaippaa tarvitse. Vauvauinnissa ollaan kahden kanssa käyty, eikä yksikään vauva ole veteen koskaan kakannut. Kylmä vaavilla voi tulla pian, joten esikonkin uima-aika voi jäädä lyhyeksi.

Voisitko pyytää vauvalle hoitajan ja mennä kaksin esikon kanssa? Nauttisitten molemmat enemmän.

Vierailija
16/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan me toki mennä kokeilemaan, kun esikoinen niin kovasti sitä odottaa. Pääseehän sieltä poiskin. Kiitos vaan neuvoista. ap

Vierailija
17/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo kulkenut meidän 3v:n ja 3kk:n kanssa hallissa komistaan ja hyvin sujuu, rohkeutta vaan.

Monissa halleissa on sittereitä tai bomboja pienille, joten siihen vauva siksi aikaa kun esikoista pesee tms. Sitterin voi ottaa altaanreunalle ja paksupyyhe siihen, niin siinäkin voi pällistellä.

kireäresoriset uimahousut tai lahkeelliset sellaiset vauvalle, ei ne yleensä kyllä veteen kaki, tosi poikkeuksellista on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme