Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Vapaaksi päästetty tappajakoira raateli pikkukoiran. Pikkukoiran omistajalle tuli 5950 euron hoitomaksu. Tappajakoiran omistaja ei maksanut senttiäkään. Oliko yllätys?

Vierailija
24.01.2023 |

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000009345635.html

Oikeudenkäynti nosti kulut jo yli 10 000 euroon.

Näinhän niissä yleensä käy, että nuo menevät ihan omaan piikkiin, koska vastapuoli on maksukyvytön.

Ihan kiva lasku. 10 000 euroa. Sen takia että joku muu ei pitänyt koiraansa kiinni.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se menee kaikessa muussakin, että uhri maksaa.

Jos minun lastani koulukiusataan, niin ei se kiusaaja joudu koulua vaihtamaan vaan minun lapseni vaihtaa koulua. Kiusattu joutuu järjestämään olosuhteet turvallisiksi ja maksamaan hinnan siitä, että joutui uhriksi. Hintana on kavereiden jättäminen ja uuteen kouluun sopeutuminen.

Vierailija
2/13 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä tuossa uutisessa sanotaan, että buldogin omista ei maksanut oikeuden nääräämiä korvauksia?

Vapaaehtoisesti ei maksanut, se selvisi jutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummityttöä kun kiusattiin, koulu silitteli päätä ja sanoi pitää ymmärtää.

Mä otin järeämmät otteet ja maksoin siitä kohdistuneet laskut. Eipä kiusaajat tehneet mitään korvaukseksu

No, ne olikin ihan luuusereira

Vierailija
4/13 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun lastani koulukiusataan, niin ei se kiusaaja joudu koulua vaihtamaan vaan minun lapseni vaihtaa koulua. Kiusattu joutuu järjestämään olosuhteet turvallisiksi ja maksamaan hinnan siitä, että joutui uhriksi. Hintana on kavereiden jättäminen ja uuteen kouluun sopeutuminen.

Jep. Ja kun tällaisten luuserivanhempien luuseripennut rikkovat toisten omaisuutta, niin maksavatko heidän luuserivanhempansa? Ei tietenkään, he uhriutuvat kuinka HEITÄ yritetään rahastaa. No, karma hoitelee onneksi.

Vierailija
5/13 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö ap lukemasnnsa? Vai tahallaanko trollaat?

Sillä eihän uutisessa tuollaista kerrota.

Vierailija
6/13 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja kun tällaisten luuserivanhempien luuseripennut rikkovat toisten omaisuutta, niin maksavatko heidän luuserivanhempansa? Ei tietenkään, he uhriutuvat kuinka HEITÄ yritetään rahastaa. No, karma hoitelee onneksi.

Vanhempi ei ole koskaan vastuussa lapsen aiheuttamien vahinkojen korvaamisesta. Niistä vastaa aina lapsi itse. Koska koirat eivät saa palkkaa ei heiltä voi edellyttää sitä että he itse maksaisivat aiheuttamansa vahingot.

Vierailija
7/13 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on suomalainen "oikeus" valtio vuonna 2023. Eli eipä oo paljon hurraamista. Monilla tavan kansalaisilla enemmän oikeustajua kuin virkakoneistolla.

Vierailija
8/13 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on suomalainen "oikeus" valtio vuonna 2023. Eli eipä oo paljon hurraamista. Monilla tavan kansalaisilla enemmän oikeustajua kuin virkakoneistolla.

Mikä oli mielestäsi oikeuden päätöksessä väärää, kun vahingot aiheuttanut määrättiin korvaamaan ne? Koko oikeudenkäynnin pointti oli se että hän ei siihen vapaaehtoisesti suostunut.

Vierailija
9/13 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko syyllisellä rahaa maksaa? No ei. Eli sinä ja minä, me veronmaksajat maksetaan tämäkin keissi.

Vierailija
10/13 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaus oli liikaa, lain edessä koira rinnastetaan esineeseen ja koira ei ole noin arvokas. Oikeus ei toiminut oikeuskäytännön mukaisesti, vakuutusyhtiötkään eivät korvaa kuin koiran arvon, joten yksityishenkilöidenkään ei tulisi joutua korvaamaan.

Maksimikorvaus olisi pitänyt siis olla uuden pennun hankintahinta.

Vierailija
11/13 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvaus oli liikaa, lain edessä koira rinnastetaan esineeseen ja koira ei ole noin arvokas. Oikeus ei toiminut oikeuskäytännön mukaisesti, vakuutusyhtiötkään eivät korvaa kuin koiran arvon, joten yksityishenkilöidenkään ei tulisi joutua korvaamaan.

Maksimikorvaus olisi pitänyt siis olla uuden pennun hankintahinta.

Mistähän sä tällaista keksit? Vakuutus korvaa kyllä ehtojen rajoissa eläinlääkärikulut mitkä hyvin usein ylittävät eläimen hankintahinnan. Eikä esineiden huolenpitoon puututa laein samoin kuin eläinten.

Vierailija
12/13 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi ei ole koskaan vastuussa lapsen aiheuttamien vahinkojen korvaamisesta. Niistä vastaa aina lapsi itse. Koska koirat eivät saa palkkaa ei heiltä voi edellyttää sitä että he itse maksaisivat aiheuttamansa vahingot.

Jaa. No toivon mukaan sitten kiusatut tai jotkut heidän tuttavalapset sitten rikkovat näiden luuserikiusaajien ja heidän luuserivanhempiensa omaisuutta. Kenenkään ei tarvitse korvata. Fifty-fifty.

Vierailija
13/13 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärtänyt mitä ap höpisee. Luitko juttua edes? Missään ei puhuta mistään yli kymppitonnista eikä siitä, etteikö bulldogin omistaja maksaisi tai etteikö tällä olisi rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän