Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa ystava, joka aina tuo esiin sen miten tiukalla heilla on rahat, ja miten pienilla tuloilla on tultava toimeen, voi voi..

Vierailija
17.11.2006 |

samalla kuitenkin tekevät kallista pintaremonttia asuntoonsa, joka on tosi hyvässä kunnossa, ja ostelevat kalliita sisustustuotteita ja vaatteita, ja nyrpistävät nenäänsä lahjaksi saaduille lasten leluille kun ovat liian räikeän värisiä. Joskus tekisi mieli kertoa tälle, millaista oikeasti on elää tiukasti. Tuntuu että ihmisillä on jotenkin sumentunut käsitys rahankäytöstä ja köyhyydestä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

v*tuttaa tollaset ihmiset jotka vinkuu et ei oo yhtään rahaa vaik pankkitilillä sentään rahaa on... tosin kun esim meillä KUN EI OIKEESTI OLE RAHAA.. kun just vuokran maksuun ja ruokaan(hyvä jos niihinkään).

Vierailija
2/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitä rahaa sitten vähän tai paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa vaan että mitä luksusta ns. köyhät pystyy laittamaan?

Vierailija
4/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen aina tuo esiin sen kuinka ei ole rahaa ja joka asia mitä ehdotetaan, niin ekana kysytään mieli maassa, että onkohan meillä varaa... Kuitenkin samaan aikaan mies ostelee ties mitä monen sadan euron harrastusvehkeitä! Tiedän, että heillä on totaalisen erilliset rahat ja se heille suotakoon, mutta silti mua korpeaa se, että vaimo kituuttaa pienellä kotihoidontuella ja mies samaan aikaan elelee leveästi. Mun mielestä se ei ole tasa-arvoa ja on väärin naista kohtaan elää näin!

Vierailija
5/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen aina tuo esiin sen kuinka ei ole rahaa ja joka asia mitä ehdotetaan, niin ekana kysytään mieli maassa, että onkohan meillä varaa... Kuitenkin samaan aikaan mies ostelee ties mitä monen sadan euron harrastusvehkeitä! Tiedän, että heillä on totaalisen erilliset rahat ja se heille suotakoon, mutta silti mua korpeaa se, että vaimo kituuttaa pienellä kotihoidontuella ja mies samaan aikaan elelee leveästi. Mun mielestä se ei ole tasa-arvoa ja on väärin naista kohtaan elää näin!

Vierailija
6/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusivat mm. keittiön kokonaan (kaapistot olivat kuusi vuotta vanhat), kalliista firmasta tilattiin hela hoito vimpan päälle, yläkerran kylpyhuoneen pesuallas ja vessanpytty uusittiin ja nyt on tulossa sisäovien vaihto.

Terv. ap

Vierailija
7/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee rempaa asuntoon, ostelee kaikkea hienoa, tekee ulkomaanmatkoja ja millä rahalla? Pankista on NIIN helppo " hakea" rahaa, kun tarvii jotain. Monelle oon sanónut, että: " ethän sinä edes tuota omista"

Vierailija
8/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luultavasti tää tiedetäänkin. Mun kulutustavat ja ostelut paljastaa. Mutta siitä on vaan tullut tapa, alkuun tein sen sen takia, kun en koko ajan halunnut lainata tietyille ihmisille rahaa.

En mä kyllä ole koskaan ajatellut, että jotain harmittais tää.

Vierailija
9/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu...minäkin monesti ainakin itsekseen valittelen, kun ei rahaa oo mihinkään. Kuitenkin ostan aina kaupasta mitä mieleni tekee, tarjousten lisäksi siis...olen näin nuorena reissanut monissa maissa, enkä myöskään kulje rääsyissä. Ehkä se on jäänyt niistä ajoista, kun asuin vielä yksin, eikä oikeasti ollut penniäkään ylimääräistä...koko opinotuki meni vuokraan jne...

Vierailija
10/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tekee rempaa asuntoon, ostelee kaikkea hienoa, tekee ulkomaanmatkoja ja millä rahalla? Pankista on NIIN helppo " hakea" rahaa, kun tarvii jotain. Monelle oon sanónut, että: " ethän sinä edes tuota omista"

Joskus se on ainakin oma. Ja kaikki ei tod. saa pankista noin vaan lainaa. Pitää tulla kuukausittain sen verran pätäkkää tilille, että sen lainan voi maksaa pois.

Vierailija
11/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Joskus se on ainakin oma. Ja kaikki ei tod. saa pankista noin vaan lainaa. Pitää tulla kuukausittain sen verran pätäkkää tilille, että sen lainan voi maksaa pois.

mä omistan tän ja mun pitää saada korvaus kun on tullut tällänen vahinko. Ja ihminen ei edes omista " tuotetta" vaan omistajan paikalla lukee joku muu taho. Ja vielä kehtaa suuttua, kun ei saa korvausta ja korvaus meneekin OIKEALLE omistajalle

Vierailija
12/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ylpäätään varaa juuri mihinkään. Kuitenkin meillä on kalliinpuoleinen talo, 2 autoa ja muuta pienempää. Kyse onkin siitä, mihin rahansa haluaa laittaa. Me on laitettu se tähän kiinteään omaisuuteen ja pysyvään mukavuuteen, mutta vastineeksi rahaa ei ole esim kalliissa ravintoloissa käyntiin tai bilettämiseen tai johonkin himputin hohtokeilailuun.

Vierailija
13/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehenä voin sanoa että me vaimon kanssa sanotaan usein ettei ole varaa vaikka oikeesti on säästöjä. Tämä ihan siitä syystä ettemme edes ajattele säästöjä kulutettavana rahana, ne joko sijoitetaan tai käytetään isompään todella tärkeään hankintaan. Meitä ei edes kiinnosta mitä muut siitä ajattelevat, vittuako se niille kuuluu.

Vierailija
14/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa mies ei kuuntele ja hän haluaa SINULLE purkaa huoliaan.

Tai jospa hän haluaakin juuri viestiä päinvastaista piiloviestiä eli sitä miten leveästi he oikeastaan elävätkin. Me naisethan olemme tunnetusti aika monimutkaisia.

Vierailija
15/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ei ole rahaa" tarkoittaa selkeästi eri asioita eri ihmisille. Joillekin se tarkoittaa kirjaimellisesti sitä, että syödään kaurapuuroa, toisille taas sitä, että ei voi lähteä viikonlopuksi Amsterdamiin vaikka tekisi mieli, toisille taas, ettei voi ostaa kolmatta autoa juuri tässä kuussa. Itse myönnän kuuluvani lähemmäksi tuota toista ryhmää kun ensimmäistä (vaikka nykyisessä elämäntilanteessa tili tyhjenee aina ennen palkkapäivää eikä säästöjä ole kun maksetaan autolainaa ja isoa vuokraa), niin tiedän kuitenkin, että palkkapäivänä sitä rahaa taas tulee sen verran, että hyvin pärjätään.

Mutta ymmärrän, että niistä, joilla kirjaimellisesti ei ole rahaa, tuntuu todella kurjalta kun noin sanoo ihminen, jolla kyse on siitä, ettei saa kaikkea, mitä haluaisi.

Vierailija
16/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pikkasen pistää ihmettelemään, jos ihminen kokoajan valittaa käyhyyttään ja samaan aikaan ostelee kaikkea kallista ei-niin-välttämätöntä.

Vierailija:

vittuako se niille kuuluu.

Vierailija
17/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei puhuta rahoista kenellekkään mutta jos joku kysyy esim. " lähdettekö etelään lomalle?" tai jotain muuta niin vastaus on, ei ole varaa. Kyse on meidän tavasta puhua asiasta eikä kenenkään tuttavan.

Ihan eri asia on tietty jo joku oma-aloitteisesti jatkuvasti valittaa rahapulaa ja sivusta näkee kuinka mynttiä palaa. Vituttaahan se jo rikkaampaakin. Mulla on esim. tuttava joka ei koskaan soittele mutta " sattuu" soittamaan just silloin kun talo on ostettu tai uusi farkku volvo vaihdettu. Välillä käy vituttamaan tollanen päteminen mutta elämä on. Onhan se kiva kun vaimo ja vanhemmat maksaa, terkkuja Lappeenrantaan ;-)

Vierailija
18/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa olen oppinut että ei ole sopivaista puhella raha-asioista, oli sitä tahi ei.

Vierailija
19/19 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan eri asia on tietty jo joku oma-aloitteisesti jatkuvasti valittaa rahapulaa ja sivusta näkee kuinka mynttiä palaa.