Jos sinusta tulisi kylähullu, millainen olisit?
Kommentit (49)
Kävisin joka päivä lähikaupan pihalla heiluttelemassa kylttiä jossa lukee "Jeesus tulee pian" ja aiheuttaisin sillä pahennusta kaupan asiakkaissa ja saisin varmaan huutia kauppiaalta. Sitten siirtyisin tien toiselle puolelle olevaan liikkeen pihaan jatkamaan. Voisin jonain päivänä vaihtaa toiseen kylttiin jossa lukee "Maailmaloppu on tulossa" että ihmiset eivät kyllästyisi niin äkkiä.
Olen skitso ja täysin miehen varassa elän. Jos hän kuolee ennen minua, minusta varmaan tulee jonkin sortin kylähullu.
Vierailija kirjoitti:
Kääriytyisin folioon ja huutelisin totuuksia.
Näitä on paljon, juovat kärkkäisen hopea että ja hokevat vaan maahanmuutto. Ihan joka kylässä.. 😂
Mulla olisi piha ja talo täynnä romuja, ei ehkä ihan hoarder-tyyliin mutta varmasti esteetikkojen silmää karsastavasti. Elelisin yksin, mutta voisin kertoilla kustakin tavarasta ja niiden käytöstä ja historiasta pitkiä pätkiä, jos joku sattuisi kysymään.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin joka päivä lähikaupan pihalla heiluttelemassa kylttiä jossa lukee "Jeesus tulee pian" ja aiheuttaisin sillä pahennusta kaupan asiakkaissa ja saisin varmaan huutia kauppiaalta. Sitten siirtyisin tien toiselle puolelle olevaan liikkeen pihaan jatkamaan. Voisin jonain päivänä vaihtaa toiseen kylttiin jossa lukee "Maailmaloppu on tulossa" että ihmiset eivät kyllästyisi niin äkkiä.
Meillä täällä Tampereella on usein Jeesus tulee oletko valmis paperijuliste tällä alueella liimattuna pieneen sähkökaappiin tuossa ulkona. Lenkillä voi sen todeta. Kysyn silloin olenko valmis.
Haluaisin olla vähän Peppi Pitkätossun tyylinen, vaikka olenkin jo vanha akka. Pukeutuisin värikkäästi. Haluaisin monta lemmikkiä, jopa hevosen tai lehmän, jotka saisivat kuljeskella taloni pihalla vapaasti. Ja paljon kissoja! Tekisin kissoille parempaa ruokaa kuin itselleni. Villinä rehottava puutarha. Aidon kylähullun kulkupeli täällä maaseudulla on tietenkin kolmipyöräinen mopoauto :)
En suodattaisi sanojani millään tavalla. Pukeutuisin eri tyylisuuntiin vaihtelevasti ja vetäisin tosi överiksi. Minut tunnettaisiin törkysuuna joka huutelee mitä sattuu ja puuttuu liikaa muiden asioihin. Käyn myös läpi kaikki kylän miehet.
Vierailija kirjoitti:
Höpöttelisin kaikille ties mitä iloisia, tekisin lumisella kelillä lumienkeleitä missä vaan (missä ei vaaraa koiranpeestä), hyppisin kuralätäköissä (teen sitä nytkin, mutta ehkä vähän salaa) enkä välittäisi pukeutumisestani (senkään vertaa kuin nykyään). Pihalta en leikkaisi nurmikkoa, vaan pelastaisin pörriäiset ja jättäisin kasvamaan. Saattaisin talvella rakentaa pihalle lumilinnan ja heitellä naapuria lumppareilla. Tosin ei kai sitä mikään nytkään estä. Mitään noista.
Ajattele mitä kaikkea voisikaan tehdä, jos ei miettisi, mitä muut ajattelee ja kuinka kuuluu käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöttelisin kaikille ties mitä iloisia, tekisin lumisella kelillä lumienkeleitä missä vaan (missä ei vaaraa koiranpeestä), hyppisin kuralätäköissä (teen sitä nytkin, mutta ehkä vähän salaa) enkä välittäisi pukeutumisestani (senkään vertaa kuin nykyään). Pihalta en leikkaisi nurmikkoa, vaan pelastaisin pörriäiset ja jättäisin kasvamaan. Saattaisin talvella rakentaa pihalle lumilinnan ja heitellä naapuria lumppareilla. Tosin ei kai sitä mikään nytkään estä. Mitään noista.
Ajattele mitä kaikkea voisikaan tehdä, jos ei miettisi, mitä muut ajattelee ja kuinka kuuluu käyttäytyä.
Voi tehdä mitä vaan ja aikaakin on kun koska minähän elin noin etten välittänyt mistään niin siirsivät minut sairaseläkkeelle kun olin 35v.
Olisin se, josta sanottaisiin että sieltä se säikky taas tulee.
Kalppisin metsään piiloon jos joku tulisi polulla vastaan, asuisin yksin metsässä, ja juttelisin vain eläimille.
Mulla olisi vanha omakotitalo, jonka pihalla pyörisin kesäisin ilman kenkiä pitkissä mekoissa hiukset sotkussa. Maalaisin ja kirjoittaisin. Eläimiä olisi myös muutama. Aina, jos joku sattuisi kulkemaan ohi, kutsuisin teelle.
Ajelisin pimeällä polkupyörällä räntäsateessa muovipussi tarakalla täynnä roskia.Hyppäisin ojasta yhtäkkiä kävelijän eteen. Laittaisin tyhjiä hernekeittopurkkeja tienvarsitolppiin. Kurkistelisin ihmisten ikkunoista sisään hämärän aikaan. Onkisin jätesäiliöstä tyhjiä pulloja pitkällä kepillä. Kaupassa konttaisin lattialla ja söisin karkkibaarin alle tippuneita nameja.
Ulkoisesti en varmaan olisi erikoinen, mutta olisin poppamies, se konitohtori, joka hoitaa kaikki vaivat, sekä intuitiivinen näkijä.
Mä varmaan olisin se "the world is ending!!!" Tyyppinen hullu. Itsekin pelkään maan magneettikentän heikentymisen ja auringon kiihtyvän aktiivisuuden mahdollistamaa carrington event tyyppistä skenaariota, mutta paljon isommassa mittakaavassa.
Ehkä mä varoittelisin ihmisiä tulevasta infastruktuurin romahduksesta. Nyt mä vaan istuttelen puutarhaan hedelmäpuita ja monivuotisia hyötykasveja. Kyllä viimeset 10 vuotta mun suku ja tutut on pitäneet varmaan ihan seinähulluna, kun itse eivät osaa dataa etsiä eivätkä tulkita, mut ei tämä turhaa ole sillälailla ollut, että ei mulla ole vielä ainakaan ollu mahottoman tiukkaa tänä talvena kun mökki lämpiää pelkällä puulla ja puutarhan antimet vähän bufferoi koronneita ruuan hintoja. Maitolehmä olisi hieno, mutta minne se kaikki ylenpalttinen maito sitten laitettas.
Taidan olla jo korttelin kylähullu.
Olen se täti jolla on miljoona kukkaa pihassa ja kasvihuone (muilla 3 tuijaa ja 1 ruukku terassilla). Lisäksi meillä tuoksuu hillot ja kasviskastikkeet loppukesästä kun säilön herkkuja.
Ainakin lapsia kiinnostaa tosi paljon, käyvät kyselemässä ja tuoksuttelemassa yrttejä:)