Kuinka löytää oma paikkansa työelämästä loppuunpalamisten jälkeen?
Miten löytää inhimillinen asiantuntijatyö, jossa työntekijää arvostetaan eikä polteta loppuun? Minulla on kaupan alan amk- ja yliopistotutkinnot. Olen tunnollinen, empaattinen ja tiedonjanoinen työntekijä, jolla on jatkuva halu kehittää itseään. Työurani on kuitenkin ollut pirstaleinen ja sisältänyt loppuunpalamisia, irtisanomisia, pitkiä työttömyysjaksoja, Olen jo 40+ enkä vieläkään ole löytänyt paikkaani työelämästä. En ole koskaan saanut pitää palkallista 4 vkon kesälomaa tai talvilomaa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Työnhaku on kuin ostaisi sikaa säkissä. Työkulttuuri selviää vasta, kun on jo yrityksessä. Pitäisi olla joku portaali, jossa voisi lukea työntekijöiden rehellisistä kokemuksista ja työnantaja-arvioista.
Tuntopalvelu! Siellä on minunkin rehellinen arvioni työnantajasta, jolla olen vieläkin töissä vaikka monessa mättää pahasti. Moni tuttu käyttää tuota Tuntopalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhaku on kuin ostaisi sikaa säkissä. Työkulttuuri selviää vasta, kun on jo yrityksessä. Pitäisi olla joku portaali, jossa voisi lukea työntekijöiden rehellisistä kokemuksista ja työnantaja-arvioista.
Tuntopalvelu! Siellä on minunkin rehellinen arvioni työnantajasta, jolla olen vieläkin töissä vaikka monessa mättää pahasti. Moni tuttu käyttää tuota Tuntopalvelua.
Jaaha, se onkin nyt lopetettu. Harmi. Toinen hyvä on Glassdoor.
Alanvaihto? Joku parin vuoden amiskoulutus ja ihan muihin hommiin.
Äkkiseltään kuulostaa että varmaan joka ikinen paikka on sulle liian stressaava. Tai siis se on eka fiilis mikä tekatistäsi tulee. Hoida ensin ittes kuntoon ja ehkä unohda ns. toimistotyöt. Niissä on aina jonkinlainen stressielementti mukana. Uravalinta jossain ihan muualla voisi olla sua varten. Vaikka joku hoplopin aspa tai vaikka teollisuuteen joku pakkaus/prosessityö. Sellainen homma, missä aivot saa enemmän levätä ja missä työt loppuu just sillä sekunnilla kun työaika päättyy.