Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma äiti kommentoi jatkuvasti ulkonäköäni negatiivisesti

:(
23.01.2023 |

Äitini huomauttelee ja kommentoi usein ulkonäköäni negatiivisesti, lähinnä painoon tai lihomiseen/laihtumiseen liittyen.
Muistan jo lapsuudesta kuinka suvun naiset ovat kommentoineet tai valitelleet omia sekä muiden painoa/makkaroita/ylimääräisiä kiloja tai ulkonäköä yleisesti. Varmaan osin tästä johtuen en ole koskaan ollut tyytyväinen omaan ulkonäkööni ja olen kärsinyt huonosta itsetunnosta läpi elämäni. Välillä koen jopa vihaa itseäni kohtaan ja ajoittain on kausia, kun välttelen sosiaalisia tilanteita ulkonäkösyistä. Äidin kommentit minua kohtaan ovat tätä luokkaa "ompas sulla taas maha kasvanut", "taitaa noikin housut jäädä kohta pieneksi", "kannattaakohan sun ottaa enää lisää ruokaa", "olet ihan nätti kun olet laittautunut". Kehuja sain viimeksi, kun läheiseni kuoli enkä pystynyt syömään pitkiin aikoihin kunnolla - laihduin.
Viimeksi tänään sain kuulla vastaavan nega-kommentin liittyen painoon. Kysyin miksi hän sanoin niin, että tuleeko jotenkin hyvä mieli? En saanut kunnon vastausta.
Olen 26-vuotias, hiukan ylipainoinen nainen, mutta en kuitenkaan lihava. Harrastan säännöllisesti liikuntaa ja pidän itseäni suhteellisen aktiivisena ihmisenä. Saako täältä vertaistukea tai neuvoja tilanteeseen? Välejä en halua tai voi katkaista kokonaan. Tekemisissä olemme viikoittain.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla